Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-12, 21:11
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Varför vill hon ta sig tid att vara med dig så mycket när hon inte känner detsamma för dig? Gör hon det enbart för att du ska känna dig glad?

Gnista är inget man kan tvinga fram ur en person, det ska komma naturligt. Tyvärr känns det här som ett utdraget lidande för din del om du inte avslutar det eller åtminstone tar avstånd och låter eventuell attraktion växa fram på det sättet. Ju mer ni träffas, desto djupare blir dina känslor för henne (I guess) och här känns det väldigt osäkert att hon nånsin kommer kunna besvara känslorna.

Alltså det jag menade med detsamma för mig var angående att vara med henne hela tiden. Jag är såld på henne, men hon vill ta det lugnare.
Jag är tillbaka på jobbet inom några veckor. Hon kanske vill se hur vår relation blir där efter allt det här innan vi tar vår relation till nästa nivå? Jag vet inte.
Citera
2019-03-12, 22:18
  #134
Medlem
Mupp08s avatar
Släpp henne på en gång. Hon kommer ge dig hopp, ta tillbaka hoppet och så kommer det hålla på så tills hon får en kille. Att vara kär är underbart om känslorna är besvarade. Det är de inte i ditt fall. Jag lider med dig och ber dig att gå vidare. Var inte ens kompis med henne. Du kommer hitta den rätta tjejen för dig. Ge inte upp!
Lycka till!
Citera
2019-03-13, 11:12
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Släpp henne på en gång. Hon kommer ge dig hopp, ta tillbaka hoppet och så kommer det hålla på så tills hon får en kille. Att vara kär är underbart om känslorna är besvarade. Det är de inte i ditt fall. Jag lider med dig och ber dig att gå vidare. Var inte ens kompis med henne. Du kommer hitta den rätta tjejen för dig. Ge inte upp!
Lycka till!

Haha finns inte en chans i världen just nu att jag ger upp den här tjejen. Hon är fantastisk och precis det jag söker i en livspartner. Jag tror på oss.
__________________
Senast redigerad av Fazenator 2019-03-13 kl. 11:16.
Citera
2019-03-13, 11:32
  #136
Medlem
Jag har varit i samma situation, förtjust i en tjej som mådde psykiskt dåligt. Det tog lång tid tills jag insåg att det fram för allt var bekräftelsen från mig som hon gillade, och att jag som person egentligen inte var så värst viktig.

Avsluta det så kan du hitta en tjej som tycker om dig på riktigt är mitt råd.
Citera
2019-03-13, 11:33
  #137
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Det är komplicerat. När hon var onykter i lördags så var hon betydligt mer frispråkig om vad hon känner. Vilket inte är så konstigt.

Idag var vi ute och gick i två timmar och när vi skulle säga adjö sa jag att jag verkligen tycker om henne och hon sade att hon tycker om mig också, men att det är som hon sade till alkisen som frågade om vi var kära eller bara kompisar när vi satt på en parkbänk för någon vecka sedan: "Det är inte så lätt alla gånger."

Jag tycker det är lite frustrerande då jag vill vara med henne hela tiden, men hon känner ju inte riktigt samma för mig. Hon säger att hon inte vill inte skylla helt på sin ätstörning som hon fortfarande lider av på sätt och vis, men så länge hon inte älskar sig själv så känns det svårt att tycka om någon annan riktigt. Det går långsamt framåt som ni har läst, men det är så mentalt påfrestande när det går så långsamt som det gör. Vi ska ses senare i veckan också. Så vi ses ju kontinuerligt, men fasen alltså. Vet som inte riktigt mer vad jag ska skriva. Jag är så långt framför henne i känslorna. Hon och fysisk kontakt är inte bästavänner direkt. Kyssa henne fanns inte på kartan idag.

Någon som snubblat förbi tråden som haft en ätstörning och haft svårt för fysisk kontakt och känslor?
Alltså när hon hade druckit är det klart att hon blir mer ”på” om man säger så, eller åtminstone visar mer intresse. Men jag tvivlar inte på att det inte skulle stämma, man vågar ju olika i nyktert tillstånd. Hon har ju definitivt inte avvisat dig i alla fall. Hon säger bara att det inte är så lätt alla gånger, vilket inte är ett solklart nej.

Jag tycker det är jättebra att du har tålamod fastän det är påfrestande, det är aldrig bra att stressa fram något eller försöka få henne att få känslor snabbt för då kommer det bara bli pannkaka av allt tillslut. Blir det allt för jobbigt med påfrestande tycker jag att du ska ta lite avstånd för ditt eget bästa.

Ätstörnings ursäkten kommer inte att hålla i längden men det är absolut en bidragande faktor till hennes osäkerhet, men med tiden bör hon kunna smälta allt och inse att du faktiskt tycker om henne precis som hon är. Men det tar tid, jag hoppas att hon kommer att få bättre självkänsla med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Hon kanske vill se hur vår relation blir där efter allt det här innan vi tar vår relation till nästa nivå? Jag vet inte.
Ja, det kan ju faktiskt ställa till det lite med jobbet beroende på hur det går. Men än så länge tror jag inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Haha finns inte en chans i världen just nu att jag ger upp den här tjejen. Hon är fantastisk och precis det jag söker i en livspartner. Jag tror på oss.
Nej, lyssna inte på den där. Det går ju framåt, hon är bara inte redo än.
Citera
2019-07-02, 23:11
  #138
Medlem
Det blev vi tillslut
Citera
2019-07-02, 23:49
  #139
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Det blev vi tillslut
Grattis och lycka till!
Citera
2019-07-03, 06:42
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Det blev vi tillslut


Kom igen nu grabben, lite mer detaljer är du skyldig tråden efter att den agerat bollplank i flera månader.
Citera
2020-04-30, 20:02
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Kom igen nu grabben, lite mer detaljer är du skyldig tråden efter att den agerat bollplank i flera månader.

Jäkligt sant.

Vill börja med att rikta ett stort tack till alla i tråden för all feedback.

Till en början var jag friendzonad. Jag gav inte upp utan fortsatte att kämpa.

Den här tjejen var väldigt blyg med intimitet då hon inte varit med någon kille innan. Sjukt nog hade hon aldrig ens hånglat med någon (trots att hon ser väldigt bra ut). Hennes tidigare ätstörningar hade satt sina spår, kan man säga.

Efter några månader fick jag till en puss på kinden, någon månad senare blev det på munnen, någon dag senare blev det hångel och någon dag.. Ni fattar

Idag är vi jättelyckliga ihop och hon har bott hos mig i ungefär ett halv år.

Världens finaste tjej och vi planerar en framtid ihop. Säger alldeles för sällan hur mycket hon betyder för mig.

Livet blev rätt bra ändå och det tycker nog hon med.

Jag har även visat henne tråden och det tyckte hon var väldigt kul. Jag har visat henne den goda sidan av Flashback och idag är även hon en flitig användare.

Tack återigen för alla som skrivit i tråden!

Om någon hamnat i denna tråd och har liknande problem som jag hade - tveka inte på att slänga iväg ett PM. Är glad om jag kan hjälpa till nu när jag sitter på lite mer erfarenhet av ämnet. Tjejen kan även hon hjälpa till med hennes tankar om hur en tjej kanske tänker.

Ha en fin valborg allihopa!
Citera
2020-04-30, 20:05
  #142
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Är det kört för mig?
Edit; missade att det var en bumpad tråd
Citera
2020-04-30, 20:43
  #143
Medlem
Covington89s avatar
Lyckligt slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback