Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 17:34
  #1
Medlem
Gick en promenad med en tjej jag tycker väldigt mycket om. Vi har jobbat på samma jobb i ungefär ett år, men har aldrig riktigt samtalat ordentligt. Vi började prata väldigt mycket sista veckan då jag upptäckte att vi är mycket lika. Har tyckt det länge, men har inte riktigt reflekterat så mycket över det tidigare.

Vi har varit ledig från jobbet i två veckor och skrivit nästan varje dag. Otroliga samtalsämnen. Djupa samtalsämnen.

Frågade för några dagar sedan om vi skulle ses för en promenad och det gjorde vi idag. Vi gick i två timmar och pratade om allt möjligt. Det hela slutade med en kram, hejdå och vi ses på måndag, typ.

20 minuter efter får jag ett sms där det stod att hon uppskattade promenaden och det trevliga samtalet och att hon är glad att jag är hennes vän.

Jag vänder mig främst till er tjejer på sajten. "Vän"? Det känns för mig som att hon helt klart bestämt sig för att det inte blir mer än så. Men jag vet inte. Vill inte tro det.

Är det kört för mig?
Citera
2019-01-05, 17:39
  #2
Medlem
Ronilles avatar
Hon kanske vill ta det försiktigt?

Ge inte upp, fortsätt som förut. Du uppskattar det. Hon uppskattar det.

Menar du/ni allvar med relationen som behöver man inte stressa in i något.
Citera
2019-01-05, 17:40
  #3
Medlem
Das Friendzone, som man säger på tyska.

Låter ju ändå som ni kommit en bit på vägen. Vill du nåt mer, så får du växla upp och bjuda på dejt. Då visar du att du vill mer än bara prata. Var tydlig med vad du vill, annars är risken att du snart kommer diskutera hennes potentiella partners och deras problem.
Citera
2019-01-05, 17:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Gick en promenad med en tjej jag tycker väldigt mycket om. Vi har jobbat på samma jobb i ungefär ett år, men har aldrig riktigt samtalat ordentligt. Vi började prata väldigt mycket sista veckan då jag upptäckte att vi är mycket lika. Har tyckt det länge, men har inte riktigt reflekterat så mycket över det tidigare.

Vi har varit ledig från jobbet i två veckor och skrivit nästan varje dag. Otroliga samtalsämnen. Djupa samtalsämnen.

Frågade för några dagar sedan om vi skulle ses för en promenad och det gjorde vi idag. Vi gick i två timmar och pratade om allt möjligt. Det hela slutade med en kram, hejdå och vi ses på måndag, typ.

20 minuter efter får jag ett sms där det stod att hon uppskattade promenaden och det trevliga samtalet och att hon är glad att jag är hennes vän.

Jag vänder mig främst till er tjejer på sajten. "Vän"? Det känns för mig som att hon helt klart bestämt sig för att det inte blir mer än så. Men jag vet inte. Vill inte tro det.

Är det kört för mig?
Det behöver inte vara kört men det lutar åt friendzone
Citera
2019-01-05, 17:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Gick en promenad med en tjej jag tycker väldigt mycket om. Vi har jobbat på samma jobb i ungefär ett år, men har aldrig riktigt samtalat ordentligt. Vi började prata väldigt mycket sista veckan då jag upptäckte att vi är mycket lika. Har tyckt det länge, men har inte riktigt reflekterat så mycket över det tidigare.

Vi har varit ledig från jobbet i två veckor och skrivit nästan varje dag. Otroliga samtalsämnen. Djupa samtalsämnen.

Frågade för några dagar sedan om vi skulle ses för en promenad och det gjorde vi idag. Vi gick i två timmar och pratade om allt möjligt. Det hela slutade med en kram, hejdå och vi ses på måndag, typ.

20 minuter efter får jag ett sms där det stod att hon uppskattade promenaden och det trevliga samtalet och att hon är glad att jag är hennes vän.

Jag vänder mig främst till er tjejer på sajten. "Vän"? Det känns för mig som att hon helt klart bestämt sig för att det inte blir mer än så. Men jag vet inte. Vill inte tro det.

Är det kört för mig?

Känns som ett markerande. Hon är trygg med dig som vän, någon hon kan prata med. Mer sexigt än så brukar det inte bli. Men jag kan förstås ha fel. Tar du lite avstånd kommer hon undra vad som hände och kanske inse annat, om det finns i kristallkulan för er.
Citera
2019-01-05, 17:51
  #6
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazenator
Gick en promenad med en tjej jag tycker väldigt mycket om. Vi har jobbat på samma jobb i ungefär ett år, men har aldrig riktigt samtalat ordentligt. Vi började prata väldigt mycket sista veckan då jag upptäckte att vi är mycket lika. Har tyckt det länge, men har inte riktigt reflekterat så mycket över det tidigare.

Vi har varit ledig från jobbet i två veckor och skrivit nästan varje dag. Otroliga samtalsämnen. Djupa samtalsämnen.

Frågade för några dagar sedan om vi skulle ses för en promenad och det gjorde vi idag. Vi gick i två timmar och pratade om allt möjligt. Det hela slutade med en kram, hejdå och vi ses på måndag, typ.

20 minuter efter får jag ett sms där det stod att hon uppskattade promenaden och det trevliga samtalet och att hon är glad att jag är hennes vän.

Jag vänder mig främst till er tjejer på sajten. "Vän"? Det känns för mig som att hon helt klart bestämt sig för att det inte blir mer än så. Men jag vet inte. Vill inte tro det.

Är det kört för mig?

Jag tycker inte att det där låter som en given friendzone. Men jobbarkompis... Det brukar inte vara rekommenderat.
Citera
2019-01-05, 17:53
  #7
Medlem
Pressa henne inte..ta det lite lungt.så kanske det ena ger det andra
Citera
2019-01-05, 17:54
  #8
Medlem
Tack så mycket för snabba svar.

Lite komplicerat då vi jobbar rätt nära varandra. Annars hade jag absolut gått in för det här. Samtidigt så träffas många via jobbet idag.

Kommer ta det försiktigt, men tänker på henne mycket. Det är jobbigt.
Kommer ångra mig om jag inte försöker ta det ett steg längre. Vet dock att om jag skulle berätta att jag var intresserad av henne skulle det stanna hos henne. Det känns bra så det inte blir något skit på jobbet. Genuint snäll tjej. Aldrig tidigare varit såhär blown away. Smart och rolig är hon också. Lär mig nya saker av henne hela tiden.

Både jag och hon är som jag förstått det inte så rutinerade dejtare. Ingen av oss har haft ett förhållande i "äldre" dagar. Vi är mellan 20 - 25 år. Båda är försiktiga.

Aja, fortsätter läsa i tråden och försöker få mer kött på benen. Tills dess avvaktar jag.
Citera
2019-01-05, 17:57
  #9
Medlem
storytellers avatar
Bollen är nu hos dig. Det du behöver göra nu är att bjuda ut henne på en riktig dejt, där det är tydligt vad det handlar om. Det enklaste är att bjuda hem henne på rödvin och film. Är ni inte nära vänner sedan lång tid tillbaka (låter inte så på dig) så fattar hon direkt vad som menas. Börjar hon slingra kring detta, var cool och fråga igen om en vecka. Får du samma svar då så är hon inte intresserad.

Vill hon komma är hon sannolikt sugen alternativt helt naiv.
Citera
2019-01-05, 18:00
  #10
Medlem
cece123s avatar
Rekommenderar inte en relation med en kollega..speciellt inte när ni jobbar
nära varandra.
Om ni skulle börja inleda något och om det senare skiter sig, då kan jag garanterat
lova att det inte blir kul.
Citera
2019-01-05, 18:01
  #11
Medlem
Tycker du ska bjuda ut henne på pizza..inte bjuda hem henne änn
Citera
2019-01-05, 18:06
  #12
Medlem
Opiumtal18s avatar
Gå på nån fest tillsammans, där gör du ditt move och hånglar upp bara, vänta bara tills båda har tillräckligt med promille. Och om hon tvekar då så är det kört men det kan också vara skönt och veta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback