Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 16:28
  #1
Medlem
Rekas avatar
Hur gör jag om jag vill få det svar som mottagaren av ett spoofat mail sänder?
(Att svara på tex Reka@volvo.com kommer ju att gå i retur)
Citera
2019-01-05, 16:51
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Hur gör jag om jag vill få det svar som mottagaren av ett spoofat mail sänder?
(Att svara på tex Reka@volvo.com kommer ju att gå i retur)

Om du inte kontrollerar domänen (i detta fall, Volvo.com) så är svaret; det går Inte.
Citera
2019-01-05, 17:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Hur gör jag om jag vill få det svar som mottagaren av ett spoofat mail sänder?
(Att svara på tex Reka@volvo.com kommer ju att gå i retur)

Ändra Reply-to-headern och hoppas att mottagaren inte märker/du gör det smart nog.
Citera
2019-01-05, 17:45
  #4
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Ändra Reply-to-headern och hoppas att mottagaren inte märker/du gör det smart nog.
Det är den bästa chansen.

Ett alternativ är att lägga till en adress du själv äger som CC och hoppas att mottagaren väljer "Reply all", men då får även ägaren av adressen du spoofade svaret.
Citera
2019-01-05, 23:49
  #5
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Ändra Reply-to-headern och hoppas att mottagaren inte märker/du gör det smart nog.

Tack för svar. Ursäkta en novis, men hur ändrar jag den? Antar att du menar att konfigurera om Sendmail, men SM är inte direkt min styrka.

(jag drev med en kompis på detta sätt genom en Linux-server, så jag vet att det går, men minns ju inte hur jag gjorde)
Citera
2019-01-06, 11:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Tack för svar. Ursäkta en novis, men hur ändrar jag den? Antar att du menar att konfigurera om Sendmail, men SM är inte direkt min styrka.

(jag drev med en kompis på detta sätt genom en Linux-server, så jag vet att det går, men minns ju inte hur jag gjorde)

Läs på hur ett mail är uppbyggt. Kan du spoofa avsändaradressen borde ändrad Reply-To-header inte vara så svårt för dig.
Citera
2019-01-06, 12:33
  #7
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Läs på hur ett mail är uppbyggt. Kan du spoofa avsändaradressen borde ändrad Reply-To-header inte vara så svårt för dig.

Yes, ägnade en stund åt att läsa om headern, detta går nog att trixa till. Tack för hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback