Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 15:17
  #1
Avstängd
SantaSatans avatar
Mitt Xbox360 gick sönder för en vecka sedan och vill hemskt gärna få tag i ett helt nytt.

Jag är inget fan av de nya konsolerna har provat att spela på PS4 och tycker inte att det är något för mig, dessutom ogillar jag starkt att spela online och har inget internet. Därför passa just Xbox360 utmärkt för mig eftersom jag förmodligen har en av världens bästa spel, Fallot Newvegas som game of the year edition som jag just nu inte kan spela.

Jag har set att de säljer begagnade på tradera och blocket.
Men jag har ingen som helst möjlighet att köpa nytt just nu, eftersom jag redan betalat över 1500 spänn på en Xbox 360 som slutade fungera efter en vecka.

Kan man få tag i ett helt nytt? För jag litar inte på att ett begagnat xbox 360 kommer fungera om jag köper det.

Vart hittar man det och kan man skriva till Microsoft och fråga om de kan skänka en om de har kvar Xbox360 konsoler som ev bara ligger?.

Finns det och hur får man tag i ett nytt?
Citera
2019-01-05, 15:50
  #2
Medlem
Jag gav bort ett fullt fungerande xbox 360 till en helt främmande granne som jag aldrig sett förut. Jag var påväg till återvinningen med det, men stötte på denna granne om han ville ha det så jag slapp åka iväg me't...

Hade jag fått 1500kr för det hade jag givetvis tänkt om...
Citera
2019-01-05, 15:51
  #3
Medlem
Lubrixs avatar
Att få tag på ett helt nytt kan nog bli lite svårt.. Men köp annars bara ett begagnat från någon butik. Om det skulle vara något fel på det så är det väl bara att lämna tillbaka och få ett nytt.

Här har du ett för bra pris https://gameshop.se/product/spel/321...t&ref=prisjakt
Citera
2019-01-05, 15:54
  #4
Avstängd
SantaSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jag gav bort ett fullt fungerande xbox 360 till en helt främmande granne som jag aldrig sett förut. Jag var påväg till återvinningen med det, men stötte på denna granne om han ville ha det så jag slapp åka iväg me't...

Hade jag fått 1500kr för det hade jag givetvis tänkt om...

Kolla tradera och sök på Xbox 360 så kommer du få se något..
Citera
2019-01-05, 15:59
  #5
Avstängd
SantaSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Att få tag på ett helt nytt kan nog bli lite svårt.. Men köp annars bara ett begagnat från någon butik. Om det skulle vara något fel på det så är det väl bara att lämna tillbaka och få ett nytt.

Här har du ett för bra pris https://gameshop.se/product/spel/321...t&ref=prisjakt

Får testa det, när jag fått bättre ekonomi.

Blir nog en beganad trots allt men förhoppningsvis ett som fungerar och en kontroll som det går att styra med.

Fast ett helt nytt skulle naturligtvis vara lite bättre. Tack och trevlig fortsättning på dig.
Citera
2019-01-05, 16:08
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SantaSatan
Kan man få tag i ett helt nytt? För jag litar inte på att ett begagnat xbox 360 kommer fungera om jag köper det.
Kan du tänka dig att beställa från Tyskland så finns ett nytt här på kampanj nu med spelet Halo 4: https://www.amazon.de/Xbox-360-Konso...88&sr=8-5&th=1
Denna verkar också vara ny men är hackad så du kan inte spela online med den: http://www.pryltokig.com/xbox-360-ba...et-glitch.html
Köper du begagnat från GameShop så får du 6 mån. garanti.
Citera
2019-01-05, 16:23
  #7
Medlem
MiniDiscs avatar
Xbox One klarar att spela Fallout New Vegas på DVD.
Citera
2019-01-06, 14:10
  #8
Avstängd
SantaSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDisc
Xbox One klarar att spela Fallout New Vegas på DVD.


Fast jag har ju inget internet. Xbox One och de nyarer PS4 behöver internet för att uppdateras i mellanåt.
Desutom har jag testat att äga en ps4 och tyckte faktiskt att spelutbudet var sämre än till ps2. Dessutom får man ju omgjorda versioner på spel som redan var perfekta.

(Offtopic) Ta. T.ex finalfantasy the zodiac age, ett av de bästa spelen i serien( enligt mig.). Jag tyckte de förstörde det roliga när de gjorde om och tog ifrån oss friheten att göra karaktärerna lika starka, något som verkligen var nödvändigt när man tog sig an de svårare gömda bossara.. O det kändes heller inte samma sak att spela black flag på ps4, det var som att det fattades något fast det var samma spel.
Dessutom tycker jag ur en personlig mening att Xbox 360 just är den bästa konsolen som gjorts.

Visserligen har Ps3 väldigt trevlig spel den med.
Men för mig är valet mellan Xbox360 och PS3 inte ett så svårt val.
Däremot tycker jag att ps2 är bättre än Xbox360 eftersom spelen har en hel del mysfaktorer i sig.
Men nog med offtopic.

O tack för omtanken.
Citera
2019-01-06, 14:15
  #9
Avstängd
SantaSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kan du tänka dig att beställa från Tyskland så finns ett nytt här på kampanj nu med spelet Halo 4: https://www.amazon.de/Xbox-360-Konso...88&sr=8-5&th=1
Denna verkar också vara ny men är hackad så du kan inte spela online med den: http://www.pryltokig.com/xbox-360-ba...et-glitch.html
Köper du begagnat från GameShop så får du 6 mån. garanti.

Ja fast kolla priset som gameshop tar för en ny Xbox360 löjligt 8000 tusen spänn liksom, det kan man ju få 3 Xbox Ons´s konsoler för. Känns lite väl dyrt, o med tanke på att troligtvis skulle de på försörjningsstöd säga ett och annat om den affären.

Men tack för omtanken. Får kolla mig för kanske blir det en beganad ihop om att den fungerar bättre än den jag köpte, som gick sönder efter en vecka.
Citera
2019-01-06, 14:24
  #10
Avstängd
SantaSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SantaSatan
Ja fast kolla priset som gameshop tar för en ny Xbox360 löjligt 8000 tusen spänn liksom, det kan man ju få 3 Xbox Ons´s konsoler för. Känns lite väl dyrt, o med tanke på att troligtvis skulle de på försörjningsstöd säga ett och annat om den affären.

Men tack för omtanken. Får kolla mig för kanske blir det en beganad ihop om att den fungerar bättre än den jag köpte, som gick sönder efter en vecka.


Om en moderat läser detta kan du stänga tråden jag tycker jag fått svar på min fråga.
tack på förhand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback