Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 14:52
  #1
Medlem
Hej!

Har ett problem med mitt hemmabygge som skedde över natten. I förrgår kväll fungerade datorn precis som vanligt innan jag gick och la mig. Dagen efter, dvs igår, uppstod ett problem. När jag startar datorn brukar den alltid låta extra mycket innan det går ner i varv och skärmen får signal osv. Av någon anledning kommer nu inte denna nedvarvning, utan datorn låter som att den ligger på max hela tiden, skärmen får ingen signal överhuvudtaget och inga lampor lyser på varken musen eller tangentbordet som de brukar göra när datorn är igång.

Är det någon som har någon aning om vad som överhuvudtaget kan ha hänt under natten?
Tacksam för svar!
Citera
2019-01-05, 17:18
  #2
Medlem
GranitStrongWhites avatar
Exakt vad är det som låter? Är det fläktar på grafikkort eller vad menar du? Låter ju som att något överbelastas
Citera
2019-01-05, 17:19
  #3
Avstängd
Testa att göra som han fast gnugga ram minnen mot tyg istället båda sidorna.

https://www.youtube.com/watch?v=zdwGpznNOkM
Citera
2019-01-05, 18:46
  #4
Medlem
Bananhalkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GranitStrongWhite
Exakt vad är det som låter? Är det fläktar på grafikkort eller vad menar du? Låter ju som att något överbelastas

Jag vet inte exakt vilken fläkt det är som låter extra högt, mycket möjligt att det är grafikkortet, grejen är den att datorn har alltid låtit så när den startat men tystnat efter några sekunder. Nu fortsätter den att låta högt och ger ingen bild
Citera
2019-01-05, 19:02
  #5
Medlem
GranitStrongWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananhalkaren
Jag vet inte exakt vilken fläkt det är som låter extra högt, mycket möjligt att det är grafikkortet, grejen är den att datorn har alltid låtit så när den startat men tystnat efter några sekunder. Nu fortsätter den att låta högt och ger ingen bild

Okej, vilken port kopplar du skärmen till? Är det en port direkt in i moderkortet eller är det till grafikkortet? Prova växla mellan. Det löser ju förmodligen inte ljuden men du kanske får bild iaf?
Citera
2019-01-05, 19:43
  #6
Medlem
Bananhalkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GranitStrongWhite
Okej, vilken port kopplar du skärmen till? Är det en port direkt in i moderkortet eller är det till grafikkortet? Prova växla mellan. Det löser ju förmodligen inte ljuden men du kanske får bild iaf?
Testade precis, fortfarande ingen bild :/
Citera
2019-01-05, 21:09
  #7
Medlem
GranitStrongWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananhalkaren
Testade precis, fortfarande ingen bild :/
Hmm, vet inte vad det beror på då. Som någon sa tidigare, kan ha att göra med minnet, möjligtvis RAM minne. Eller så är det något med din powersupply. Fråga på sweclockers forum, de kan nog ge bättre svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback