Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 14:06
  #1
Medlem
tittletattles avatar
Hej, har sett att det finns ett par historiska trådar rörande tryffelolja, men bra länge sedan den senaste drog igång. Har självklart läst igenom dessa.

Är det någon som har tips på bra och hållbar tryffelolja? (Väl medveten om att man borde ha färsk tryffel istället).
Samt förslag på återförsäljare av detta.
Citera
2019-01-05, 15:21
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Hej, har sett att det finns ett par historiska trådar rörande tryffelolja, men bra länge sedan den senaste drog igång. Har självklart läst igenom dessa.

Är det någon som har tips på bra och hållbar tryffelolja? (Väl medveten om att man borde ha färsk tryffel istället).
Samt förslag på återförsäljare av detta.

https://www.franskamatkompaniet.com/...rt-tryffelolja

Är den dom allra flesta restauranger använder och den som jag tycker håller bäst kvalitet.

Om du inte använder överdrivet mycket tryffelolja så är det kanske en bättre idé att köpa Zetas tryffelolja på 100 ml då tryffelolja ”dör” ganska snart efter öppning.
Zetas är helt ok i dom flesta rätter.
Citera
2019-01-05, 17:57
  #3
Medlem
tittletattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
https://www.franskamatkompaniet.com/...rt-tryffelolja

Är den dom allra flesta restauranger använder och den som jag tycker håller bäst kvalitet.

Om du inte använder överdrivet mycket tryffelolja så är det kanske en bättre idé att köpa Zetas tryffelolja på 100 ml då tryffelolja ”dör” ganska snart efter öppning.
Zetas är helt ok i dom flesta rätter.

Stort tack! Såg att de har båda på min närmaste butik.
Får se hur jag gör, hur länge uppskattar du att man kan ha en öppnad flaska? (sådär mellan tummen och pekfingret)
Citera
2019-01-05, 18:37
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Stort tack! Såg att de har båda på min närmaste butik.
Får se hur jag gör, hur länge uppskattar du att man kan ha en öppnad flaska? (sådär mellan tummen och pekfingret)

Den tappar mycket av tryffelpowern redan efter ett par-tre veckor.
Citera
2019-01-06, 11:35
  #5
Medlem
tittletattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Den tappar mycket av tryffelpowern redan efter ett par-tre veckor.

Okej, tack för informationen och klargörandet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback