Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 09:54
  #1
Medlem
Har googlat som en dåre och försökt göra allt möjligt men inget verkar funka (kan ju dock erkänna att jag inte är den vassaste när det kommer till IP)
Hur som helst jag laddade ner en zenvpn och använde den som en fri vpn tjänst. Efter ett tag valde jag att avinstallera den och skulle sedan använda mitt internet som vanligt vilket då inte funkade.

Problemet är att jag bor i Thailand och wifi jag använder är ett öppet nätverk vilket innebär att när jag ska ansluta till det öppna nätverket omdirigeras jag till en ny sida där jag får uppge lösenord. Det som inte fungerar är att istället för att jag omdirigeras till lösenordssidan så dirigeras jag till en helt annan sida som säger att mitt zenvpn inte är aktivt.
Så trots att jag avinstallerat programmet så försöker datorn ansluta via zenvpn detta gör att jag aldrig når lösenordssidan och kan ansluta helt till internet, någon som stött på detta problem eller vet vad man kan göra i detta läge?
Jobbar hemifrån så väldigt viktigt att jag har ett fungerande wifi! Tack på förhand
Citera
2019-01-05, 10:02
  #2
Medlem
Pungspark..s avatar
Har du en annan webbläsare du kan starta och se om det fungerar på den?
Citera
2019-01-05, 11:33
  #3
Medlem
kanske har den en funktion som kallas kill switch? Innebär att när du hade ditt vpn installerat så kommer du aldrig att komma ut på nätet om ditt vpn inte är aktiverat.

Installera om de och kolla om kill switchen finns.
Citera
2019-01-06, 22:20
  #4
Medlem
W.Irvings avatar
Nätverk: trådlösa förbindelser --> Nätverk: mjukvara
/Moderator
Citera
2019-01-14, 20:47
  #5
Medlem
Spontant så kanske deras DNS-inställning ligger kvar, som då inte funkar utan konto.
För att kolla i W10:

Inställningar > Nätverk och internet > Ändra nätverkskortsalternativ
Högerklicka på den aktuella anslutningen (wifi eller ethernet) och välj egenskaper.
Markera Internet Protocol Version 4 och klicka på egenskaper.
Se till så att Erhåll adress DNS-server automatiskt är ikryssat.
Du kan även kolla Internet Protocol Version 6 så att det är samma där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback