Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 07:30
  #721
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Hej!
Mitt barn var på den där festen. Det var en tjej som hyrt huset för att fira sin 18-års dag. Inget ovanligt. Många gör så.

Mitt barn kände inte tjejen ifråga utan blev inbjuden av någon vän. Som kände eller kände till tjejen som fyllde år.
De var ca 5 som åkte från en ort söder om Sthlm. Mitt barn körde bil.
På festen var det alkohol, som festarrangören bjöd på, men enligt mitt barn inga synliga droger. kanske att npgon rökte hasch ute, men det kan hen inte säkert intyga.

På festen var det många, mitt barn kände inte dessa. Förutom sina vänner.
Mitt barn var nyktert.

Vid ett tillfälle skulle hen gå ut till sina vänner som rökte. Då såg hen BO stå och tjafsa med någon, inte somalier utan ”vit. Inte något stort bråk, mest munhuggning, men ändå.
Hen valde att gå in då hen inte ville gå rakt in i ett tjafs.

Vid 2 tiden åkte de hem. Med bil.

Det var ingen drogfest, ingen prostitution. Det var en sansad fest, folk rökte ex ute. Visserligen fylla, men inget ”galet”.

Mitt barn är från en svensk by, använder inga droger och var dessutom nykter. Det gällde många, men givetvis kan inte hen säga det med säkerhet om de andra på festen.
Uppenbarligen många just somalier fanns där, men ingen hen upplevde som ”farligt”. Inte hens vanliga umgängeskrets, men det var svenskar också. Och svenskar med invandrarbakgrund (föräldrar).

Hen råkade se på Aftonbladet nästa morgon att någon dött. Jag gick in här och vi kopplade det genast till samma fest.

Och Nä, jag är ingen naiv föräldrar som blir lurad av mitt barn.....

Så nu kan åtminstone konstiga teorier om drogtester och prostitution läggas åt sidan.

Nej men du är uppenbarligen en sådan naiv förälder som låter dina barn ha en umgängeskrets bestående av tungtkriminella knarklangare och mördare.
Citera
2019-01-17, 21:18
  #722
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Häktningsframställan

Tack för den skiten som öppnade upp en jävla massa popups som inte går att stänga i min mobil....
Citera
2019-01-17, 22:53
  #723
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Tack för den skiten som öppnade upp en jävla massa popups som inte går att stänga i min mobil....
Det som inträffade var väl inte "karma" för att du postade namnen på icke brottsbelastade anhöriga till en kriminell skitunge till dråpare/mördare...

För en del personer har ett nytt fönster öppnats, och för andra inget. Man lämnar ett fönster som man är ointresserad utav genom att stänga ner det.
Utförligare info finns t.ex. i inlägg #702 strax före och efter några av dina egna inlägg.

Får man "en jävla massa popups som inte går att stänga", så är man unik och bör nog se över sin IT-säkerhet i mobilen.
/Varsågod!
Citera
2019-01-18, 16:40
  #724
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Hur är inte detta relevant? Man är som förälder ansvarig för sitt barn till 18 år. Mamman och pappan är ansvariga och borde vräkas, hånas, förföljas och pissas på eftersom de gjort ett så fruktansvärt uruselt jobb som föräldrar.

Förtjänar dina föräldrar det samma menar du? De är ju om inte annat så genetiskt ansvariga för din till synes dubbelsiffriga IQ? Ditt medvetet överdrivna sätt att vid varje tillfälle visa den agg du hyser Muhammedaner tycks antyda att din psykiska hälsa inte är på topp. Skyddades du inte av dina föräldrar från mobbare under skolgång? Var de elaka mot dig under uppväxten? Du är inte direkt spjutspetsen i den vita kultur du åker snålskjuts på. Var försiktig med stenarna i glashuset ditt, du är troligen en bromskloss för vit kultur och skulle troligen smälta in bland sandnegroiderna
Citera
2019-01-19, 14:41
  #725
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Söder om Stockholm, södra Storstockholm och södra Stockholms Län är rätt. Att påstå att Haninge ligger i södra Stockholm är lika fel som att säga att Uppsala ligger i södra Norrland. Gränsen för södra Stockholm sammanfaller med stadsgränsen mellan Farsta och Trångsund. Men nu är det OT, den misstänkte är skriven i Hjulsta i nordvästra Stockholm.

Mitt i Täby: Häktad 16-åring tidigare dömd för grova brott

Tack för info! Och ännu ett exempel på hur "bra" ungdomsvård funkar i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Hej, nä. Inte vad jag vet. Inga mitt barn känner till. Rätt vanligt att ungdomar med annan bakgrund hyr lokal för sina fester.
Men har tyvärr ingen aning. Mitt barn kände inte den som
Anordnade festen. Men hen var nykter oxh det här. Är ingen hen umgås med i vanliga fall..... lite för ”Low” liksom.
Vi är svenskar.

Befann sig ditt barn på just denna fest, eller en intilliggande, av en ren slump? Beskrivningarna av möjligt händelseförlopp skiljer sig en del, tycker jag.
Citera
2019-01-21, 12:16
  #726
Medlem
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...D4Q5BuwOs7tDg/

Ny person häktad för Täbymordet
En ny person begärs häktad för mordet i samband med en radhusfest i Skarpäng. 16-åringen som var häktad till den lägre misstankegraden ska släppas.

– En ny person är utredningshäktad med samma misstankegrund. Han är 18 år gammal, säger Robert Näppi, åklagare i mordfallet i Täby.
Citera
2019-01-21, 15:50
  #727
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBones
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...D4Q5BuwOs7tDg/

Ny person häktad för Täbymordet
En ny person begärs häktad för mordet i samband med en radhusfest i Skarpäng. 16-åringen som var häktad till den lägre misstankegraden ska släppas.

– En ny person är utredningshäktad med samma misstankegrund. Han är 18 år gammal, säger Robert Näppi, åklagare i mordfallet i Täby.
Häktningsframställan
Citera
2019-01-21, 15:54
  #728
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Häktningsframställan

Det verkar som att han varit i blåsväder förut.

Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk
Han var tydligen bland dom första på plats vid mordet i Skärholmen för några månader sedan...

Från den FUP'en...

"Jag meddelar informationen över radio på insatskanalen. Beslut om HÄFÖ på samtliga fyra
tas. Samtliga fyra män identifieras som:
Robin Günes 961127-0910
Lukas Pettersson 950302-8319
Samir Al Zuhairi 960509-6859
Atra Misho 000602-0317"
Citera
2019-01-25, 15:45
  #729
Medlem
Quarrels avatar
Mitt i Täby: Misstänkt för radhusmordet i Skarpäng släppt
Citat:
Han ska ha släppts ut 11.30 i dag, säger Näppi.

Det fanns inte tillräckligt med bevis för att hålla 18-åringen kvar i häktet. Han är dock inte avförd från utredningen.

– Han är fortfarande misstänkt och även 16-åringen är i högsta grad misstänkt, förklarar Robert Näppi.
Citera
2019-01-25, 15:56
  #730
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mitt i Täby: Misstänkt för radhusmordet i Skarpäng släppt

"I högsta grad misstänkt"
Vilken juridisk misstankegrad är det? Ett dj_vla oskick att försöka föra allmänheten bakom ljuset det är vad det är.
Citera
2019-01-25, 16:00
  #731
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
"I högsta grad misstänkt"
Vilken juridisk misstankegrad är det? Ett dj_vla oskick att försöka föra allmänheten bakom ljuset det är vad det är.
Det är ett olyckligt ordval, pojken är inte ens på sannolika skäl misstänkt.
Citera
2019-03-21, 05:39
  #732
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är ett olyckligt ordval, pojken är inte ens på sannolika skäl misstänkt.

Kan man sammanfatta det med att han nu inom kort tid varit gärningsman/inblandad i två dråp/mord och går fri?

Eller, ja, bara haft oturen att vara på plats två gånger när en ung människa tagits av daga?

Otursförföljd eller mördare? Fortsättning lär följa.

Kan någon berätta mer om denna person?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback