Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 09:28
  #13
Medlem
dodligtalteregos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Dagligen? Var hittar du alla dessa brott? Som boende i Täby är jag nyfiken, för vad jag vet har det varit 2 mord på typ 8 år, nån enstaka överfallsvåldtäkt och ett par överfall. Men att det skulle ha skett dagligen är det nog bara du som tycker.

Instämmer helt och hållet! Flashbacksvennen har en förvrängd verklighetsuppfattning samt en förmåga att överdriva saker.

Jag har som du enbart hört om två mord under ca 8 år i Täby.

Området uppfattas som tryggt oavsett om hyresrätter (i Fregatten) är belägna 250 m avstånd från Näsbypark centrum. Det bor blandat med folk i dessa lägenheter, allt ifrån från arbetslösa, akademiker och små snorungar (som leker kriminella). Människor från världens alla hörn, alltifrån MÖ, Östeuropa samt etniska svenskar bor i dessa lägenheter. Absolut inget farligt, det är bara den rädde svennen som sitter och är rädd för att vistas i detta område. Om vi spolar tillbaka ca 15 år så var detta område otryggare men nu bor ett bättre och blandat klientel i detta område.


Ska bli väldigt intressant att se vem som är GM och vem som är BO.
Citera
2019-01-05, 09:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Första tanken jag fick.. och lite som jag hoppas, är att man gett sig på gärningsmannen till den våldtäkten jag läste om i samma ort för några dagar sedan.
Det hade varit lite najs..
Det är ju inte helt osannolikt men kvinnan i det fallet var väll i 30 års åldern? Känns inte som att det är så vanligt att en ungdom våldtar en 30 åring och sen drar på fest några dagar senare medans det är
Känt att han är förövaren.
Citera
2019-01-05, 09:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodligtalterego
Instämmer helt och hållet! Flashbacksvennen har en förvrängd verklighetsuppfattning samt en förmåga att överdriva saker.

Jag har som du enbart hört om två mord under ca 8 år i Täby.

Området uppfattas som tryggt oavsett om hyresrätter (i Fregatten) är belägna 250 m avstånd från Näsbypark centrum. Det bor blandat med folk i dessa lägenheter, allt ifrån från arbetslösa, akademiker och små snorungar (som leker kriminella). Människor från världens alla hörn, alltifrån MÖ, Östeuropa samt etniska svenskar bor i dessa lägenheter. Absolut inget farligt, det är bara den rädde svennen som sitter och är rädd för att vistas i detta område. Om vi spolar tillbaka ca 15 år så var detta område otryggare men nu bor ett bättre och blandat klientel i detta område.


Ska bli väldigt intressant att se vem som är GM och vem som är BO.

Om ni upplever Täby som tryggt så är ni förmodligen män. Jag vet inte hur länge jag varit rädd på vägen hem från bussen vid motorvägen... går aldrig av vig Täby c eller Tibble på kvällen...

Har ni missat alla ungdomsrån? Täby c har problem. Det säljs droger utanför mc Donalds och tacobar.
Ungdomar under 18 drogar i mycket större utsträckning.

Polisinsats via helikopter och hundförare vid public i höstast.
Folk åker hit fr Västerort.

Täby is going down....
Citera
2019-01-05, 09:40
  #16
Medlem
Skedde vid Palissadgränd.
Citera
2019-01-05, 09:45
  #17
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Skedde vid Palissadgränd.
Nära Milstensskolan. Skarpäng/Ella Park är området tror jag.

Hur vet du detta?
Citera
2019-01-05, 09:45
  #18
Medlem
Täby är en totalt säker stad. Den som tycker att det är osäkert har en enormt förvrängd syn på verkligheten. Enda problemet är att det finns en hel del bortskämda snorungar men de skadar ju ingen, utan är bara enormt dryga
Citera
2019-01-05, 09:48
  #19
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
MENA har aldrig varit problem nummer ett i Täby. Jag tror på både ung svensk gm och bo, gymnasial ålder utifrån egna erfarenheter av Täby kombinerat med de få ledtrådarna man får i texten.

Citat:
Ursprungligen postat av Raxorzzz
Är ju tyvärr inte helt ovanligt att det kommer grupper med oinbjudna gäster och försöker forcera sig in på fester. Säger inte att det är det som hänt men av egen erfarenhet så brukar det bli rejält stökigt och med alkohol och ev droger i systemet Är det ju mycket som kan gå fel.
Men går Täby-ungdomar runt med kniv?
Citera
2019-01-05, 09:57
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Om ni upplever Täby som tryggt så är ni förmodligen män. Jag vet inte hur länge jag varit rädd på vägen hem från bussen vid motorvägen... går aldrig av vig Täby c eller Tibble på kvällen...

Har ni missat alla ungdomsrån? Täby c har problem. Det säljs droger utanför mc Donalds och tacobar.
Ungdomar under 18 drogar i mycket större utsträckning.

Polisinsats via helikopter och hundförare vid public i höstast.
Folk åker hit fr Västerort.

Täby is going down....

Du har inte bott i Täby länge om du tror Täby kommun bara består av Täby Centrum. Vidga vyerna lite, så får du se mycket mer.
Och mig veterligen är jag född som och fortfarande är kvinna. Att du är otrygg i Täby C, betyder inte att hela Täby kommun är farligt.
Citera
2019-01-05, 09:59
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Nära Milstensskolan. Skarpäng/Ella Park är området tror jag.

Hur vet du detta?

Skarpäng
Citera
2019-01-05, 10:01
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Men går Täby-ungdomar runt med kniv?
Inte helt ovanligt tyvärr. Ungdomarna känner sig tuffa och ibland hotade och tycker det är smart att ha som självförsvar när det kommer hotfulla situationer. Kan ju även vara så att det kommit ett gäng med pack från förorten och försökt forcera sig in och det blivit en upprörd stämning.
Citera
2019-01-05, 10:04
  #23
Medlem
Bizmarcks avatar
Vem var det som dog då?
Citera
2019-01-05, 10:11
  #24
Medlem
Kan inte svära på att detta är sant men sitter just nu i Täby C och hörde två killar snacka på bänken intill. Ska ha varit bråk mellan festdeltagare och grannar. Sedan om det ledde till mordet vet jag inte men det har ju hänt förut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback