Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 02:24
  #1
Medlem
Hej,
Jag undrar hur en styvmamma/bonusmamma är. Hur har eran varit, om ni haft någon? Hur har hon varit när det gäller att bry sig om er som att ni var ett av hennes barn, och om ni har styv/halvsyskon, har hon varit annorlunda som riktig mamma, mot dem. Har hon hatat er? Har hon varit världens bästa? Berätta.
Citera
2019-01-05, 02:40
  #2
Medlem
Skepparn88s avatar
Menar du hur hon är på jobbet?
Citera
2019-01-05, 02:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparn88
Menar du hur hon är på jobbet?

Om det krävs förtydligande (vilket jag vet att inte gör) så menar jag självklart hur hon är som förälder.
Citera
2019-01-05, 02:54
  #4
Medlem
Skepparn88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somerandom
Om det krävs förtydligande (vilket jag vet att inte gör) så menar jag självklart hur hon är som förälder.

Jaha okej, då är jag med.

Så som påpekas bör, finns det inte EN "styvmodERN" utan fler av denna art. Liksom andra arter har alla olika egenskaper och unika förmågor.

Hur min egen var/är? Riktigt jävlig. Ber därför alla föräldrar att alltid ta barnens parti om konflikt uppstår mellan barnen och styvförälder.
Citera
2019-01-05, 02:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparn88
Hur min egen var/är? Riktigt jävlig. Ber därför alla föräldrar att alltid ta barnens parti om konflikt uppstår mellan barnen och styvförälder.

Berätta mer. Vad hände?
__________________
Senast redigerad av somerandom 2019-01-05 kl. 03:03.
Citera
2019-01-05, 03:01
  #6
Medlem
Skepparn88s avatar
Psykiska trakasserier i över tio års tid. Med fullständig nedtryckning alá rotnivå. Det klassiska var att denna demoniska varelse noga undersökte undertecknat för att vi minsta ( i hennes ögon) fel direkt attackera med dom mest vidriga kommentarerna.

Detta resulterade naturligtvis i en osäker och nervös ung skepparn vars nerver än idag kan krackelera.
Citera
2019-01-05, 03:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparn88
Psykiska trakasserier i över tio års tid. Med fullständig nedtryckning alá rotnivå. Det klassiska var att denna demoniska varelse noga undersökte undertecknat för att vi minsta ( i hennes ögon) fel direkt attackera med dom mest vidriga kommentarerna.

Detta resulterade naturligtvis i en osäker och nervös ung skepparn vars nerver en idag kan krackelera.

Oj, känner du att det förstört ditt liv?
Citera
2019-01-05, 03:15
  #8
Medlem
Skepparn88s avatar
Hmm antagligen ja. Men man får försöka vända på den brända pannkakan och göra en ny. Och naturligtvis aldrig bli en sådan inbiten och frysen själ som hon är. Mycket leende och skratt med människor i sin omgivning.

Att t.ex se en ny person på jobbet vara osäker och nervös krossar mitt hjärta då jag relaterar till mig själv. Dessa personer fångar jag instinktivt upp under mina vingar.

Och så tar jag en grogg ibland
Citera
2019-01-05, 03:43
  #9
Medlem
ArthurMorgans avatar
Jag tror att män, generellt sett, är bättre styvfäder än vad kvinnor är styvmödrar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback