Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-05, 21:55
  #13
Medlem
Venators avatar
Har någon av dem mixertillbehör i glas som klarar heta soppor? Det var en avgörande faktor när jag valde Kenwood. Men det är ju en fråga om vad du ska använda den till...

Om Rikfred har rätt om motor och degkrok vilket jag inte har något skäl att betvivla känns det absolut som om Elektrolux är rätt val.
Citera
2019-01-05, 22:20
  #14
Medlem
Man får väl testa maskinen med massa bröd bak de första veckorna och är man inte nöjd så kan man ju alltid lämna tillbaka den igen.
Blir en Electrolux
Citera
2019-01-06, 20:40
  #15
Medlem
Jag tänker köpa Kenwood köksmaskin nästa månad
- verkar som de är bäst - se Nedan.

Jag har två Kitchen Aid Artisan sodasifoner - svarta,
inte turkosa eller liknande - som hade mest poäng
Råd&Rön-test för några år sedan men ej bäst i test
ty fyra ggr priset för poängtvåan. Jag finner den mkt
robusta designen imponerande och användbar (så tex
katterna inte välter dem). Köpte dem för 3/4 av bästa
svenska priset från Tyskland efter prisjakt på idealo.de.
(Ang. Kitchen Aid som märke/design/produkt alltså ... .)

Man kan väl ej ha bråttom när man köper sådant här?

Nedan:

https://konsumentmagasinet.se/kenwood-koeksmaskin-test/

Köksmaskinen Kenwood KCC9060S Cooking Chef har granskats av det danska matmagasinet Gastromand, vars målgrupp är män. De danska experterna har tittat närmare på flera aspekter av Kenwood KCC9060S Cooking Chef, och de kommer fram till att den här modellen är den ultimata köksmaskinen och att den därför förtjänar toppbetyg.

Kraftfull modell
Kenwood KCC9060S Cooking Chef har en enkel men funktionell design som med sin stålgrå silverfärg är helt i linje med Kenwoods vanliga industriella stil. Det här är en kraftfull modell med en motor på 1500 watt, och den kan därmed hantera även tyngre massor.

Kenwood KCC9060S Cooking Chef är dessutom en väldigt mångsidig köksmaskin som kan användas till många olika ändamål. Den levereras nämligen med utrustning för att både blanda, mosa, mixa, vispa och knåda, och det ingår alltså både en blender, visp och degkrok till den här modellen.

En användarvänlig medhjälpare
Kenwood KCC9060S Cooking Chef är designad för att vara en bra medhjälpare i köket, och modellen har därför 20 förinställda program samt en stor skål med en kapacitet på 6,7 liter.

Gastromand.dk beskriver Kenwood KCC9060S Cooking Chef som en maskulin köksmaskin som lyckas vara både kompakt och kraftfull på samma gång. Experterna kan även snabbt konstatera att Kenwood KCC9060S Cooking Chef är otroligt enkel att använda, eftersom att de utan problem får den att fungera utan att behöva använda bruksanvisningen.

Mångsidig modell
Experterna från Gastromand.dk skriver att Kenwood KCC9060S Cooking Chef i deras ögon är lika med hög kvalitet, och det här är en otroligt robust köksmaskin. Experterna utsatte Kenwood KCC9060S Cooking Chef för olika prövningar, varav den första innebar att laga potatismos. Moset blev luftigt och fick en bra konsistens, och enligt experterna klarade modellen den här uppgiften galant. Den klarade även av att vispa en utmärkt hollandaisesås

Gastromand.dk konstaterar slutligen att det här är en effektiv köksmaskin som både arbetar bra och är enkel att använda.

Vad gäller nackdelar nämner de priset, som är mycket högt. Detta är dock nästan det enda negativa experterna har att säga om Kenwood KCC9060S Cooking Chef utan att behöva gå in på smådetaljer.

Utvalda fördelar med Kenwood KCC9060S Cooking Chef:
🔵 Kraftfull modell med en effekt på 1500 watt
🔵 Kan både blanda, knåda, vispa, mosa och mixa
🔵 20 olika förinställda program
🔵 Mycket användarvänlig
🔵 Effektiv för flera olika uppgifter
__________________
Senast redigerad av palbin60 2019-01-06 kl. 20:45.
Citera
2019-01-07, 21:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palbin60
Jag tänker köpa Kenwood köksmaskin nästa månad
- verkar som de är bäst - se Nedan.

Jag har två Kitchen Aid Artisan sodasifoner - svarta,
inte turkosa eller liknande - som hade mest poäng
Råd&Rön-test för några år sedan men ej bäst i test
ty fyra ggr priset för poängtvåan. Jag finner den mkt
robusta designen imponerande och användbar (så tex
katterna inte välter dem). Köpte dem för 3/4 av bästa
svenska priset från Tyskland efter prisjakt på idealo.de.
(Ang. Kitchen Aid som märke/design/produkt alltså ... .)

Man kan väl ej ha bråttom när man köper sådant här?

Nedan:

https://konsumentmagasinet.se/kenwood-koeksmaskin-test/

Köksmaskinen Kenwood KCC9060S Cooking Chef har granskats av det danska matmagasinet Gastromand, vars målgrupp är män. De danska experterna har tittat närmare på flera aspekter av Kenwood KCC9060S Cooking Chef, och de kommer fram till att den här modellen är den ultimata köksmaskinen och att den därför förtjänar toppbetyg.

Kraftfull modell
Kenwood KCC9060S Cooking Chef har en enkel men funktionell design som med sin stålgrå silverfärg är helt i linje med Kenwoods vanliga industriella stil. Det här är en kraftfull modell med en motor på 1500 watt, och den kan därmed hantera även tyngre massor.

Kenwood KCC9060S Cooking Chef är dessutom en väldigt mångsidig köksmaskin som kan användas till många olika ändamål. Den levereras nämligen med utrustning för att både blanda, mosa, mixa, vispa och knåda, och det ingår alltså både en blender, visp och degkrok till den här modellen.

En användarvänlig medhjälpare
Kenwood KCC9060S Cooking Chef är designad för att vara en bra medhjälpare i köket, och modellen har därför 20 förinställda program samt en stor skål med en kapacitet på 6,7 liter.

Gastromand.dk beskriver Kenwood KCC9060S Cooking Chef som en maskulin köksmaskin som lyckas vara både kompakt och kraftfull på samma gång. Experterna kan även snabbt konstatera att Kenwood KCC9060S Cooking Chef är otroligt enkel att använda, eftersom att de utan problem får den att fungera utan att behöva använda bruksanvisningen.

Mångsidig modell
Experterna från Gastromand.dk skriver att Kenwood KCC9060S Cooking Chef i deras ögon är lika med hög kvalitet, och det här är en otroligt robust köksmaskin. Experterna utsatte Kenwood KCC9060S Cooking Chef för olika prövningar, varav den första innebar att laga potatismos. Moset blev luftigt och fick en bra konsistens, och enligt experterna klarade modellen den här uppgiften galant. Den klarade även av att vispa en utmärkt hollandaisesås

Gastromand.dk konstaterar slutligen att det här är en effektiv köksmaskin som både arbetar bra och är enkel att använda.

Vad gäller nackdelar nämner de priset, som är mycket högt. Detta är dock nästan det enda negativa experterna har att säga om Kenwood KCC9060S Cooking Chef utan att behöva gå in på smådetaljer.

Utvalda fördelar med Kenwood KCC9060S Cooking Chef:
🔵 Kraftfull modell med en effekt på 1500 watt
🔵 Kan både blanda, knåda, vispa, mosa och mixa
🔵 20 olika förinställda program
🔵 Mycket användarvänlig
🔵 Effektiv för flera olika uppgifter
Kenwood maskinen verkar ju jäkligt bra, tyvärr är priset alldeles för högt för min del och för vad vi kommer att använda maskinen till.
Citera
2019-01-07, 23:45
  #17
Medlem
Absolut - det är viktigt ha budget och plan
för användning mm.

Den dyraste Kenwood KCC9060S-maskinen
kostar endast 9000 kr för närvarande här

https://www.mediamarkt.se/sv/product...n-1301766.html

och måste vara ett mycket bra köp - men
man skall ju behöva den till något också .

MVH

PS. Jag köpte just en faktiskt - hade
egentligen tänkt bida min tid men tyckte
det verkade vara för bra köp för ej köpa .
__________________
Senast redigerad av palbin60 2019-01-08 kl. 00:25.
Citera
2019-01-09, 19:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palbin60
Absolut - det är viktigt ha budget och plan
för användning mm.

Den dyraste Kenwood KCC9060S-maskinen
kostar endast 9000 kr för närvarande här

https://www.mediamarkt.se/sv/product...n-1301766.html

och måste vara ett mycket bra köp - men
man skall ju behöva den till något också .

MVH

PS. Jag köpte just en faktiskt - hade
egentligen tänkt bida min tid men tyckte
det verkade vara för bra köp för ej köpa .
Hej.
Har du fått hem maskinen? Testat den? Nöjd med den?
Intressant att höra.
Citera
2019-01-12, 19:27
  #19
Medlem
Hej!

Ja jag har fått den hemlevererad med lantbrevbäraren
igår fredag.

Paketet är 27 kg tungt enligt posten på webben så en
ordentlig stor sak. (Jag tror maskinen själv väger 19
kg.)

MediaMart skickade paketet i sitt ursprungsemballage
utan ytterligare emballage vilket jag ej gillar med så
pass komplicerade apparater så efter ha inspekterat
det ej fanns några utvändiga transportskador väntar
jag packa upp det (eller returnerar det ev pga ovan-
nämnda) till jag varit och jobbat första halvan nästa
vecka och har mera tid ... .

Skulle kanske kört 15 mil tor och handlat den själv
istället ... .

MVH
__________________
Senast redigerad av palbin60 2019-01-12 kl. 19:30.
Citera
2019-05-19, 21:21
  #20
Medlem
Jag har användt Kenwood Cooking Chef en hel
del nu till bröddegar. Annat kommer senare ... .

Är alltid lite långsam börja använda nyinköpta
grejer .

Apparaten är enligt nuvarande erfarenhet mkt
lättanvänd och dessutom mkt stabi/kraftig mm.

Dessutom förhållandevis kompakt i förhållande
till sin kapacitet tror jag.

MVH
__________________
Senast redigerad av OskarOskarsson 2019-05-19 kl. 21:59.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback