Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-04, 17:06
  #1
Avstängd
Hej.

Tänkte grilla i morgon.

Går det fortfarande få tag i sådana här? Är det lagligt? Fungerar de bra för hamburgare? Måste man köpa till kol själv eller ingår det?
Citera
2019-01-04, 17:08
  #2
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellansverige
Hej.

Tänkte grilla i morgon.

Går det fortfarande få tag i sådana här? Är det lagligt? Fungerar de bra för hamburgare?


Schysst.

Absolut.
Ja.
Funkar väl okej med tanke på bekvämlighet om man ska grilla på stranden o dylikt.
Citera
2019-01-04, 17:12
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Schysst.

Absolut.
Ja.
Funkar väl okej med tanke på bekvämlighet om man ska grilla på stranden o dylikt.
Ok, nice tack!

Hur fungerar det med kol, måste jag köpa det själv? Det är vanlig tändvätska som gäller va?
Citera
2019-01-04, 17:16
  #4
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellansverige
Ok, nice tack!

Hur fungerar det med kol, måste jag köpa det själv? Det är vanlig tändvätska som gäller va?

Köper du en engångsgrill ska du bara behöva en tändare.
Kol och nåt som man tänder på ingår.
Citera
2019-01-04, 17:21
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Hur då lagligt?
Ett tag i somras var det totalt eldförbud, oavsett vilken apparat du använde.

Hamburgare ställer få krav, elda på du...
Citera
2019-01-04, 17:22
  #6
Medlem
0.39s avatar
Utan att faktiskt ha någon koll så tvivlar jag dock starkt på att det fortfarande råder eldförbud. Kila in på närmsta Clas Ohlson eller ICA och se om de har några engångsgrillar. Går säkert att gräva fram från lagret.
Citera
2019-01-04, 17:34
  #7
Medlem
4yoonlys avatar
Folk har redan svarat på de mesta av dina frågor så jag vill bara ge dig lite tips.

Då det är svårt att kontrollera värmen (gallret är ju fast) så kan jag rekommendera att ta med lite folie. Så du kan innesluta hamburgaren i folie i början och när det blir lite lägre hetta (20 min?) plocka ut den och grilla. Men samtidigt kanske du inte vill ha genom grillad iofs.

Försökt många gånger köra kyckling filéer på en engångsgrill och det fungerade inte super förrän jag körde folie grejen. Men detta vill man ju iofs ha "icke rosa"...
Citera
2020-06-15, 09:26
  #8
Medlem
sasos avatar
nu har man plockat bort alla engångsgrill
Citera
2020-06-15, 10:05
  #9
Medlem
448s avatar
Finns o tjöpa

https://www.öob.se/tradgard/grilla/g...sgrill-3002505

Ta vara på den och ladda med nytt kol så har man en lätt bärbar grill
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback