Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-04, 13:14
  #1
Medlem
Hej.

Jag är sugen på att starta ett nytt liv och söker med ljus och lykta ett nytt hem. Har min kärlek nere i Malmö och tänker jag ska flytta dit. Vi kommer inte flytta ihop utan jag kommer skaffa mig en egen lägenhet och jobb. Eftersom vi aldrig levt ihop utan mest träffats över helg så tror jag det kan bli mäktigt att bara flytta ihop pangbom. Men nu till min fråga, är Malmö så illa som dem rapporterar? Vart kan jag bo och inte bo? Inte jättesugen att hamna mitt i ett skjutdrama eller bland droghandlare.
Citera
2019-01-04, 13:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honfrannorr
Hej.

Jag är sugen på att starta ett nytt liv och söker med ljus och lykta ett nytt hem. Har min kärlek nere i Malmö och tänker jag ska flytta dit. Vi kommer inte flytta ihop utan jag kommer skaffa mig en egen lägenhet och jobb. Eftersom vi aldrig levt ihop utan mest träffats över helg så tror jag det kan bli mäktigt att bara flytta ihop pangbom. Men nu till min fråga, är Malmö så illa som dem rapporterar? Vart kan jag bo och inte bo? Inte jättesugen att hamna mitt i ett skjutdrama eller bland droghandlare.


Malmö är en väldigt fin stad, synd att den blir "förstörd" om man får säga så med allt kriminellt som händer. Det absolut värsta stället är ju Rosengård.. jag vet dock att det finns något mer område som det också händer mycket i men det vet jag inte vad det heter. Men i alllmänhet är Malmö en mycket fin stad.
Citera
2019-01-04, 13:30
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
TS bör väl finna mycket information här i denna tråd - (FB) Områden i Malmö
Citera
2019-01-04, 17:14
  #4
Medlem
Detta måste vara ett av Flashbacks allra mest avhandlade ämnen, alla kategorier.
För någon som är van vid att bo i något svenskt genomsnittssamhälle lär det vara en absolut chock att flytta till Malmö. För personer som har erfarenhet av Stockholm/Göteborg eller har "varit runt en del" i världen och därigenom skaffat sig vad vi skulle kunna kalla för någon form av "streetsmartness" kan det vara görbart.
Men som sagt. En genomsnittssvensk från ett genomsnittssamhälle bör kanske prova någon av Malmös grannkommuner till att börja med, och "känna sig för" beträffande Malmö som bostadsort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback