Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-04, 10:14
  #1
Medlem
Jag har under hela NHL-säsongen hittills satsat exakt 1000kr per match på Tampa Bay Lighting i NHL, de var ett topplag under förra säsongen och hittills även under denna, so far

41 GP
32 W / 7 L och 2 OT, dvs 32/9 (71.875% win)

Mina resultat hittills är
32 vunna matcher, snittodds 1.95

(1000*1.95)*32 - (1000*9) = 53400kr

"Satsade pengar" = 42000kr (Egentligen inte då jag endast satte in 5000kr till att börja projektet)
"Vinst" = 11400kr


Det kan verka som hög risk mot vad man får, dock satte jag endast in 5000kr för att påbörja projektet och pengarna som har omsatts ser bara "höga" ut då jag egentligen har cirka 53000kr på mitt konto just nu. Varför gör inte fler något liknande upplägg? När jag pratade om detta först med mina kompisar tyckte dom att det lät dumt.

Detta går ju antagligen skala upp till att betta på flera topplag för att få större vinstmarginal
Citera
2019-01-04, 10:25
  #2
Medlem
Wow, aldrig tänkt på det sättet. Fortsätt gärna uppdatera hur det går.
Citera
2019-01-04, 10:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggepe
Jag har under hela NHL-säsongen hittills satsat exakt 1000kr per match på Tampa Bay Lighting i NHL, de var ett topplag under förra säsongen och hittills även under denna, so far

41 GP
32 W / 7 L och 2 OT, dvs 32/9 (71.875% win)

Mina resultat hittills är
32 vunna matcher, snittodds 1.95

(1000*1.95)*32 - (1000*9) = 53400kr

"Satsade pengar" = 42000kr (Egentligen inte då jag endast satte in 5000kr till att börja projektet)
"Vinst" = 11400kr


Det kan verka som hög risk mot vad man får, dock satte jag endast in 5000kr för att påbörja projektet och pengarna som har omsatts ser bara "höga" ut då jag egentligen har cirka 53000kr på mitt konto just nu. Varför gör inte fler något liknande upplägg? När jag pratade om detta först med mina kompisar tyckte dom att det lät dumt.

Detta går ju antagligen skala upp till att betta på flera topplag för att få större vinstmarginal

Om du har haft det snittoddset är det ju inget topplag du bettar på.
Citera
2019-01-04, 10:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggepe
Jag har under hela NHL-säsongen hittills satsat exakt 1000kr per match på Tampa Bay Lighting i NHL, de var ett topplag under förra säsongen och hittills även under denna, so far

41 GP
32 W / 7 L och 2 OT, dvs 32/9 (71.875% win)

Mina resultat hittills är
32 vunna matcher, snittodds 1.95

(1000*1.95)*32 - (1000*9) = 53400kr

"Satsade pengar" = 42000kr (Egentligen inte då jag endast satte in 5000kr till att börja projektet)
"Vinst" = 11400kr


Det kan verka som hög risk mot vad man får, dock satte jag endast in 5000kr för att påbörja projektet och pengarna som har omsatts ser bara "höga" ut då jag egentligen har cirka 53000kr på mitt konto just nu. Varför gör inte fler något liknande upplägg? När jag pratade om detta först med mina kompisar tyckte dom att det lät dumt.

Detta går ju antagligen skala upp till att betta på flera topplag för att få större vinstmarginal

Hur mkt skulle de behöva förlora för att du ska gå med förlust istället för vinst?

Hur många matcher har de vunnit med 1mål?

Nice att det funkat hittills dock. Intressant!
Citera
2019-01-04, 10:57
  #5
Medlem
Ja, det låter helt klart som att man kan plussa om man gör det. Alternativ är att man spelar på att de sämsta lagen förlorar. Men risken är fortfarande att det inte slår in, om man ser till t.ex. Golden State i NBA som är stora favoriter att vinna varje match de spelar, och allt som oftast har de inte högre odds på sig än 1.40 kanske att vinna - lite högre mot svårare motstånd och superlågt som typ 1.05 mot de sämsta lagen i ligan. Men trots det har de förlorat 14/39 matcher hittills, så finns aldrig några säkra odds även om det är favoriter/topplag man kör på. Vanligast är ju att man kör handicap på stora favoriter, t.ex. -10.5 till 1.90 på Golden State mot t.ex. Lakers, och då är "ska" det vara 50/50 chans att sitta enligt bookmarkern. Så anledningen är alltså att det finns inga garantier för att topplagen vinner, och andra anledningen är att det är (för) låga odds på dem allt som oftast.
Citera
2019-01-04, 11:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, det låter helt klart som att man kan plussa om man gör det. Alternativ är att man spelar på att de sämsta lagen förlorar. Men risken är fortfarande att det inte slår in, om man ser till t.ex. Golden State i NBA som är stora favoriter att vinna varje match de spelar, och allt som oftast har de inte högre odds på sig än 1.40 kanske att vinna - lite högre mot svårare motstånd och superlågt som typ 1.05 mot de sämsta lagen i ligan. Men trots det har de förlorat 14/39 matcher hittills, så finns aldrig några säkra odds även om det är favoriter/topplag man kör på. Vanligast är ju att man kör handicap på stora favoriter, t.ex. -10.5 till 1.90 på Golden State mot t.ex. Lakers, och då är "ska" det vara 50/50 chans att sitta enligt bookmarkern. Så anledningen är alltså att det finns inga garantier för att topplagen vinner, och andra anledningen är att det är (för) låga odds på dem allt som oftast.

Haft lite samma tänk, en alternativ tanke är att du alltid spelar när något av lagen som är topp 3 eller 5 möter något av bottenlagen.

F.ö. är det oftast riktigt kassa odds i t.ex. NBA, NHL brukar ha mycket bättre utdelning då en viss match alltid är ganska oviss vem som går vinnande ifrån. Hockey skrällar ganska ofta men över en hel säsong så får man tydligt fram ett par dominerande lag och i mitt fall snittar det överlägset bästa laget i ligan 1.95 i odds, mot dåliga lag neråt 1.5-1.7 mot bättre lag uppemot 2.2-3

Tekniskt sett, behöver laget endast vinna mer än antalet matcher de förlorar så går jag i vinst, idag är det omöjligt för mig att backa då jag är ca 53' plus och det är bara 41 matcher kvar på säsongen
__________________
Senast redigerad av Doggepe 2019-01-04 kl. 11:11.
Citera
2019-01-04, 11:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Hur mkt skulle de behöva förlora för att du ska gå med förlust istället för vinst?

Hur många matcher har de vunnit med 1mål?

Nice att det funkat hittills dock. Intressant!

Har inte dragit någon exakt statistik på målen, men efter en snabb koll så är endast 4 av de senaste 17 vinsterna vunna med 1 mål. Just nu är det omöjligt för mig att gå back då jag är 53000kr plus och det endast är 41 matcher kvar på säsongen och jag alltid bettar 1000kr.

För att gå med vinst behöver laget vinna 2 matcher mer än vad dom förlorar över hela säsongen, dvs 42/40. Cirkus 60% av lagen hade denna statistik eller bättre från förra säsongen, du hade alltså gått med vinst om du följt detta upplägg på något av topp 18 lagen i NHL, top 3-5 känns alltså riktigt säkert tycker jag då det var precis därför jag påbörjade projektet.

Å andra sidan kanske ännu lägre då du har betydligt bättre odds när du spelar på ett mittenlag, i det fallet kanske uppemot 2.2-2.5 i snitt över en säsong. Men i mitt fall ca 40/42 om man ser till nuvarande snittodds på Tampa Bay Lighting
__________________
Senast redigerad av Doggepe 2019-01-04 kl. 11:24.
Citera
2019-01-04, 11:16
  #8
Medlem
Sture12347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggepe
Jag har under hela NHL-säsongen hittills satsat exakt 1000kr per match på Tampa Bay Lighting i NHL, de var ett topplag under förra säsongen och hittills även under denna, so far

41 GP
32 W / 7 L och 2 OT, dvs 32/9 (71.875% win)

Mina resultat hittills är
32 vunna matcher, snittodds 1.95

(1000*1.95)*32 - (1000*9) = 53400kr

"Satsade pengar" = 42000kr (Egentligen inte då jag endast satte in 5000kr till att börja projektet)
"Vinst" = 11400kr


Det kan verka som hög risk mot vad man får, dock satte jag endast in 5000kr för att påbörja projektet och pengarna som har omsatts ser bara "höga" ut då jag egentligen har cirka 53000kr på mitt konto just nu. Varför gör inte fler något liknande upplägg? När jag pratade om detta först med mina kompisar tyckte dom att det lät dumt.

Detta går ju antagligen skala upp till att betta på flera topplag för att få större vinstmarginal
Missar jag något eller du säger du plussat 11 ooo kr men samtidigt har du 53 000 på kontot
Citera
2019-01-04, 11:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347
Missar jag något eller du säger du plussat 11 ooo kr men samtidigt har du 53 000 på kontot

Försökte beskriva det, egentligen är inte 42000kr satsade pengar utan endast 5000kr. Men under säsongen har jag "satsat" för totalt 42000kr även att det är vinstpengar. Så egentligen, 5000kr satsat - 53000kr på kontot, 48000kr vinst

*Insåg nu hur dåligt första inlägget är
Citera
2019-01-04, 11:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggepe
Haft lite samma tänk, en alternativ tanke är att du alltid spelar när något av lagen som är topp 3 eller 5 möter något av bottenlagen. Tekniskt sett, behöver laget endast vinna mer än antalet matcher de förlorar så går jag i vinst, idag är det omöjligt för mig att backa då jag är ca 53' plus och det är bara 41 matcher kvar på säsongen

Ja, precis. Generellt anser jag att det är bra mycket oftare topplagen vinner med handicap faktiskt mot de sämre lagen, än tvärtom. T.ex. topplaget Bucks i NBA spelar ikväll mot bottenlaget Hawks, där är oddset 1.90 på -14.0 på Bucks - av erfarenhet skulle jag säga att på 10 sådana matcher vinner topplaget (Bucks i detta fallet) 6-7 st med minst 15 poäng.

Alternativ är att man kör på -1.5 eller -2.5 i antingen hockey eller baseball på topplag mot sämre lag. Allt som oftast ligger -1.5 på ca 3.00 i odds, och väldigt ofta blir det mål i tom bur av det bättre laget om ett sämre lag plockar målvakten när de ligger under med 1 eller 2 mål i tredje perioden. I baseball brukar det bli omkring 9 runs (mål) per match till skillnad från hockey där det är ca 5, så att ett (topp)lag, alt. formstarkt, vinner med minst 2 runs mot ett sämre, alt. formsvagt, är hyfsad god faktiskt. Ganska ofta kan t.ex. Boston Red Sox vinna matcher i MLB med stora siffror, t.ex. vann de med 10-2 sista omgången i grundserien förra året, och t.ex. vann de mot sämsta laget Orioles med hela 19-2 femte sista omgången. Absolut inte ovanligt med utklassningssiffror i MLB.

Ska nog ta och börja köra -1.5 nu när du säger det på typ Red Sox, Astros, Yankees, Brewers, Cubs, Dodgers, Rockies och Cardinals när de möter något av de sämre rankade lagen när ligan börjar i mars. De spelar hela 162 matcher per säsong, nästan varje dag från slutet av mars till oktober. Har man hyfsad stort startkapital och en tydlig struktur på vad man ska lägga pengarna på tror jag det kan gå bra med plus faktiskt. Säg t.ex. 1000 kr på -1.5 varje match de möter något sämre lag.
Citera
2019-01-04, 11:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, precis. Generellt anser jag att det är bra mycket oftare topplagen vinner med handicap faktiskt mot de sämre lagen, än tvärtom. T.ex. topplaget Bucks i NBA spelar ikväll mot bottenlaget Hawks, där är oddset 1.90 på -14.0 på Bucks - av erfarenhet skulle jag säga att på 10 sådana matcher vinner topplaget (Bucks i detta fallet) 6-7 st med minst 15 poäng.

Alternativ är att man kör på -1.5 eller -2.5 i antingen hockey eller baseball på topplag mot sämre lag. Allt som oftast ligger -1.5 på ca 3.00 i odds, och väldigt ofta blir det mål i tom bur av det bättre laget om ett sämre lag plockar målvakten när de ligger under med 1 eller 2 mål i tredje perioden. I baseball brukar det bli omkring 9 runs (mål) per match till skillnad från hockey där det är ca 5, så att ett (topp)lag, alt. formstarkt, vinner med minst 2 runs mot ett sämre, alt. formsvagt, är hyfsad god faktiskt. Ganska ofta kan t.ex. Boston Red Sox vinna matcher i MLB med stora siffror, t.ex. vann de med 10-2 sista omgången i grundserien förra året, och t.ex. vann de mot sämsta laget Orioles med hela 19-2 femte sista omgången. Absolut inte ovanligt med utklassningssiffror i MLB.

Ska nog ta och börja köra -1.5 nu när du säger det på typ Red Sox, Astros, Yankees, Brewers, Cubs, Dodgers, Rockies och Cardinals när de möter något av de sämre rankade lagen när ligan börjar i mars. De spelar hela 162 matcher per säsong, nästan varje dag från slutet av mars till oktober. Har man hyfsad stort startkapital och en tydlig struktur på vad man ska lägga pengarna på tror jag det kan gå bra med plus faktiskt. Säg t.ex. 1000 kr på -1.5 varje match de möter något sämre lag.

Det låter som en plan som kan fungera. Kanske skulle testa något liknande då jag inte gillar att betta på fotboll och det inte finns någon hockey det halvåret - vrålkassa odds för de bästa lagen

Struktur och disciplin tror jag är viktigt i alla fall, inte vara ute och sväva med sina bets utan endast som planerat. Startkapital runt 10' bör räcka gott
Citera
2019-01-04, 11:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Om du har haft det snittoddset är det ju inget topplag du bettar på.

Det är det bästa laget i ligan just nu, sämsta oddset jag fått var 1.54. Deras nästa match borta mot San Jose Sharks, rankat 7 i ligan så har de 2.50 i odds. Borta mot rena skitlag brukar de ha ca 2. Hemma mot dåliga lag drygt 1.5-1.7 och hemma mot decent lag ungefär 2-2.5 som jag skrev i ett annat inlägg
__________________
Senast redigerad av Doggepe 2019-01-04 kl. 11:34.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback