Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-04, 09:03
  #1
Medlem
Låt oss ta ethereum forken som kommer den 11 och 12 januari, måste man äga ethereum under dessa datumen för att få de forkade coinsen?

Eller räcker de med att man har dem en tid innan och sedan säljer och så är man fortfarande berättigad till de forkade coinsen?

Sedan en annan fråga, brukar eventuella forks göra så att priset oftast ökar innan forken äger rum, eller sker prisökningen efter forken?
Citera
2019-01-04, 09:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atom1c
Låt oss ta ethereum forken som kommer den 11 och 12 januari, måste man äga ethereum under dessa datumen för att få de forkade coinsen?

Eller räcker de med att man har dem en tid innan och sedan säljer och så är man fortfarande berättigad till de forkade coinsen?

Sedan en annan fråga, brukar eventuella forks göra så att priset oftast ökar innan forken äger rum, eller sker prisökningen efter forken?

Fork har blivit ett missvisande ord. En fork är bara en uppdatering. Det blir inte 2st ethereum efter constaninople forken som sker runt 16e.

Enda gången det blir en split är om det är en stor splittring inom communityn som vill olika saker. Detta är en simpel upgrade.
Citera
2019-01-04, 09:25
  #3
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Fork har blivit ett missvisande ord. En fork är bara en uppdatering. Det blir inte 2st ethereum efter constaninople forken som sker runt 16e.

Enda gången det blir en split är om det är en stor splittring inom communityn som vill olika saker. Detta är en simpel upgrade.

När någon säger att dom gör en uppgradering, det hindrar inte någon att genomföra en kupp och mina den gamla blockkedjan. Det var på detta sätt Ethereum Classic (ETC) skapades.
Citera
2019-01-04, 09:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
När någon säger att dom gör en uppgradering, det hindrar inte någon att genomföra en kupp och mina den gamla blockkedjan. Det var på detta sätt Ethereum Classic (ETC) skapades.

Ja precis men ETC skapades bara för att folk var splittrade och tillräckligt många ville ha ETC. Om 100 pers väljer att mina gamla kedjan och skapa Ethereum X så kommer den inte vara värd ett skit och dö fort.
Citera
2019-01-04, 13:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atom1c
Låt oss ta ethereum forken som kommer den 11 och 12 januari, måste man äga ethereum under dessa datumen för att få de forkade coinsen?

Eller räcker de med att man har dem en tid innan och sedan säljer och så är man fortfarande berättigad till de forkade coinsen?

Sedan en annan fråga, brukar eventuella forks göra så att priset oftast ökar innan forken äger rum, eller sker prisökningen efter forken?

Verkar som jag antog fel, trodde du pratade om constantinople. De forksen 11e och 12e visste jag inte ens om, du får dom genom att ha ETH i en plånbok du har access till. Så ska du kunna få ut dom genom nån wallet senare.

Gissar förövrigt på att båda misslyckas totalt, eth nowa verkar ju också bara vara en scam av det lilla jag googlat.
__________________
Senast redigerad av prz11 2019-01-04 kl. 13:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback