Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 23:29
  #1
Medlem
Var det prisvärt, kanske fick man betala dyrt för begagnade Ikeamöbler, eller fick man tvärtom något antikt eller exklusivt till ett schysst pris?
Höll det i längden, eller tröttnade man då det kanske blev för extremt med en rosa flamingo mitt i rummet? Nöjd eller missnöjd?
Jag vill styla en hyresetta i centrala Stockholm om det påverkar svaren. Jag tänker på permanent eget boende, inte inför försäljning.
Citera
2019-01-04, 00:04
  #2
Medlem
För mig låter det helt främmande, hur svårt är det att inreda och fixa själv😮
Citera
2019-01-04, 00:45
  #3
Medlem
hihahihas avatar
Varför inte inreda själv? Det blir väl inte särskilt personligt att låta någon annan göra det?
Citera
2019-01-04, 01:00
  #4
Medlem
tansos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihahiha
Varför inte inreda själv? Det blir väl inte särskilt personligt att låta någon annan göra det?

Varför inte bygga köket själv eller lägga klinker i badrummet?

Du kanske lagar mat själv hemma men du kommer inte kunna lag mat lika bra som en profesionell kock.

En profesionell inredare vet precis hur en inredning ska vara utformad för att ge välbehag, rymd och ett starkt estetiskt uttryck.
Citera
2019-01-04, 01:09
  #5
Medlem
sparvsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanso
En profesionell inredare vet precis hur en inredning ska vara utformad för att ge välbehag, rymd och ett starkt estetiskt uttryck.
Men din egen vet du förstås bäst själv! Men är man däremot inte så intresserad utav inredning så tycker jag absolut att du går rätt väg. Bekanta har anlitat liknande inför både flytt och fortsatt boende och det jag har snappat upp är tyvärr bara den vaga varningen att det varierar hur nöjda de är. Vilket det såklart blir när det är en så personlig prägel på ditt hem du lejer ut. Gå efter rekommendation eller portfolio så du får ett grepp om personens stil, sedan kommer denne förhoppningsvis ta dina önskemål i åtanke så att det inte känns allt för främmande att komma hem till dig själv.

Allt gott!
Citera
2019-01-04, 01:20
  #6
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckleyberry
Var det prisvärt, kanske fick man betala dyrt för begagnade Ikeamöbler, eller fick man tvärtom något antikt eller exklusivt till ett schysst pris?
Höll det i längden, eller tröttnade man då det kanske blev för extremt med en rosa flamingo mitt i rummet? Nöjd eller missnöjd?
Jag vill styla en hyresetta i centrala Stockholm om det påverkar svaren. Jag tänker på permanent eget boende, inte inför försäljning.

För fyra år sen anlitade jag en inredare för att fixa till min etta på 28 kvadrat och jag ångrar det inte en sekund. Det hon gjorde var att ge mig tips på vilken typ av möbler som passar var och hur jag kunde utnyttja platsen på bästa sätt. Jag berättade vad mina behov var och vilka färger jag gillade och hon gav mig förslag på olika produkter som skulle passa bra ihop. Du kan få det ganska billigt om du gör som jag och skippar att betala för 3D-ritningar och kompletta inköpslistor. Be om en inredningskonsultation på 2 timmar, det borde räcka för att hjälpa dig att komma igång på egen hand.
Citera
2019-01-04, 06:39
  #7
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
För fyra år sen anlitade jag en inredare för att fixa till min etta på 28 kvadrat och jag ångrar det inte en sekund. Det hon gjorde var att ge mig tips på vilken typ av möbler som passar var och hur jag kunde utnyttja platsen på bästa sätt. Jag berättade vad mina behov var och vilka färger jag gillade och hon gav mig förslag på olika produkter som skulle passa bra ihop. Du kan få det ganska billigt om du gör som jag och skippar att betala för 3D-ritningar och kompletta inköpslistor. Be om en inredningskonsultation på 2 timmar, det borde räcka för att hjälpa dig att komma igång på egen hand.


Du får gärna utveckla mer om du vill.

Har så innihelvete rörigt hemma och jag blir galen..Hur får man tag på en inredare?

Vore ju den perfekta födelsedagspresenten till sambon som fyller i april
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback