Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 22:15
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, Vart köper vi Flashbackare våra retro spel?

Kom gärna med tipps om sidor, butiker, secondhand etc.
Och synpunkter på dem samma.

Jag hittar mycket av mitt på Secondhand, Facebook osv. och letar paket till speciellt nyare konsoler.
Äldre brukar bli tradera.

Har hittat en ny webshop som jag hittat mycket gamla "nya" PS2 spel på. Inte super retro, men stort utbud på nya PS2 iaf. www.gamesplace.se
Citera
2019-01-03, 22:31
  #2
Medlem
Andersdamaans avatar
Gamla konsolspel har jag ibland hittat hos "Läkarmissionens second hand" ute i Vällingby. Har hittat allt ifrån gamla Atari 2600-titlar till Nintendo och Sega. Har även hittat ett par Nintendo Game & Watch (Donkey Kong och Donkey Kong II) kompletta med lådor och manual!

Priserna som jag har betalat för fynden ligger på runt tio-tjugo kronor.
Citera
2019-01-03, 23:14
  #3
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Näckrosen

http://retrospelbutiken.se/store/main.php
Citera
2019-01-03, 23:36
  #4
Medlem
VincentLels avatar
Brukar mestadels försöka kolla på loppisar och 2nd-hand. Men ifall det är något spel jag "måste" ha så beställer jag från Tradera oftast. Blocket/Tradera brukar de mesta kunna priserna samt många som campar på dom sidorna.

Appar och mindre besökta köp- och säljsidor har jag hittat en del fynd på. Facebook rätt bra på lokala facebook-grupper.

Hört att lägga upp annonser i tidningen kan vara bra, inget jag testat än dock.
Citera
2019-01-03, 23:38
  #5
Medlem
Elementarts avatar
Den här tråden finns klistrad i spelrelaterat, där kan du säkert hitta en del tips. (FB) Tråden där vi diskuterar butiker och websidor som handlar med begagnade spel
Citera
2019-01-04, 05:14
  #6
Medlem
Cybersluts avatar
https://www.facebook.com/BlacklistHalmstad/

Belägen i Halmstad men värd att åka en bit för.
Citera
2019-01-04, 12:05
  #7
Medlem
Gosifs avatar
Från vilken 2ndhand-handel som helst, brukar stå i glasmonter runt kassan för det mesta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback