Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-04, 17:48
  #25
Medlem
Ociviliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
Tycker att TS kan vara öppen med sin diagnos för AF. Dom kommer att ta hänsyn till hans diagnos, underlätta arbetssökandet efter hans förmåga samt att han får vara annonym för arbetsgivare.

Jag smög själv under lång tid, dummaste jag har gjort när det gällde AF. :/

Håller med!
Citera
2019-01-04, 18:12
  #26
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanparagon
Ca 40k.

Det låter lite mkt, betalade under 12kkr.
Citera
2019-01-04, 19:40
  #27
Medlem
Ja det är det. Har du ADHD (add som diagnos finns inte riktigt längre) på riktigt så kommer medicinering förmodligen markant förbättra din förmåga att plugga och utföra det arbete du får efter och du har ingen skyldighet att berätta för någon att du är sjuk när du sedan söker jobb.

Jag fick min diagnos under tiden som pluggade och gick från att kugga hälften av alla mina tentor och få knappt betyg 3 på resten till att klara allt med majoriteten överbetyg i stort sätt över en natt och jag har svårt att tro att jag hade klarat av mitt nuvarande jobb utan medicinen.
Citera
2019-01-05, 11:00
  #28
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pannkakamedsylt
Tror du missförstod mig. Ingen har gett mig en diagnos då jag inte har gått till någon läkare. Men jag är nästan 100% säker på att jag har ADD. Det var det jag menade. Vänner har också påpekat detta. Frågan är om det är lönt att skaffa sig en diagnos så att man kan få hjälp. Det som skrämmer mig är att en diagnos kan göra allt svårare i framtiden. Har ju redan körkort och jobb och så men vill veta vilka hinder man kan stöta på bara för att man har en diagnos.


Aha! Men alltså du kanske kan få hjälp med dina problem även om du inte har en diagnos. Testa på vårdcentralen, be att få prata med en läkare, kurator eller psykolog. Jag tror inte du behöver vara rädd för att få en diagnos, de kan nog inte ge dig sparken för den men du kan få hjälp (typ antidepressiva, KBT) utan diagnosen.
Kanske du redan testat allt det här...
Lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback