Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-03-16, 14:25
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Jo. Men jag har ändå visst hopp inför framtiden, vad gäller Svenska kyrkan:

Sveriges politiska etablissemang och media, har ju under senaste åren börjat inse att Kina är en hård förtryckarstat och totalitär Kommunistparti-diktatur, utan mänskliga rättigheter, som förföljer och torterar både kristna och andra religiösa grupper, liksom etniska minoriteter, som i miljontals spärras in och mördas i koncentrationsläger.

Svenska kyrkan påverkas av svenska politiker och media, och kommer förhoppningsvis framöver inta en avsevärt mer kritisk position mot Kinas illegitima Kommunistparti-diktatur, som förtrycker och förföljer sin egen befolkning.

Att en diktaturregim förföljer och slaktar sin egen befolkning, på grund av deras tro och etniska bakgrund, kan inte vara rätt. Svenska kyrkan måste stå upp emot, hårt kritisera och fördöma detta!
Jag har för mig att "Svenska" "Kyrkan" missionerade en gång i tiden i Östturkestan. Hur som helst har Svk blivit kastrerad på all sin makt, det är en PK-kyrka där det bara finns utrymme för det som är dagspolitisk relevant. SvK har tappat allt förtroende som källa till auktoritet.

Jag lägger mina hopp på Gud, Rom och på de miljoner av kryptokatoliker som lever i förtryckets Kina.
Citera
2020-03-16, 14:34
  #38
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Jag har för mig att "Svenska" "Kyrkan" missionerade en gång i tiden i Östturkestan. Hur som helst har Svk blivit kastrerad på all sin makt, det är en PK-kyrka där det bara finns utrymme för det som är dagspolitisk relevant. SvK har tappat allt förtroende som källa till auktoritet.

Jag lägger mina hopp på Gud, Rom och på de miljoner av kryptokatoliker som lever i förtryckets Kina.

Sverige och Europa rör sig tydligt i konservativ riktning: Stora konservativa partiet har gjort väldiga opinionsmässiga framgångar, rider på en framgångsvåg. Hela det politiska landskapet har förändrats.

Tror att "PK" är på väg ut och bort, som viktigt koncept. Kommer inte längre att känneteckna debatten under de kommande åren, på så vis som varit fallet under de senaste åren.

Dessutom finns det inget inom "PK", som förhindrar fördömanden av förföljelse och förtryck av religiösa och etniska minoriteter. Snarare tvärtom.

Att falla på knä inför en koncentrationsläger-diktatur och totalitär förtryckar- och förföljelsestat som Kina, kan knappast vara "PK."
__________________
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-03-16 kl. 14:40.
Citera
2020-03-16, 14:52
  #39
Medlem
Situationen verkar inte bra, se: Xinjiang re-education camps.

Citat:
The Xinjiang re-education camps, officially called Vocational Education and Training Centers by the government of the People's Republic of China, are internment camps that have been operated by the Xinjiang Uygur Autonomous Region government for the purpose of indoctrinating Uyghurs since 2017 as part of a "people's war on terror" announced in 2014. The camps were established under General Secretary Xi Jinping's administration and led by hardline party secretary, Chen Quanguo. These camps are reportedly operated outside the legal system; many Uyghurs have reportedly been interned without trial and no charges have been levied against them. Local authorities are reportedly holding hundreds of thousands of Uyghurs in these camps as well as other ethnic minority groups, for the stated purpose of countering extremism and terrorism and promoting sinicization.

As of 2018, it was estimated that the Chinese authorities may have detained hundreds of thousands, perhaps a million, Uyghurs, Kazakhs, Kyrgyz and other ethnic Turkic Muslims, Christians as well as some foreign citizens such as Kazakhstanis, who are being held in these secretive internment camps which are located throughout the region. In May 2018, Randall Schriver of the United States Department of Defense claimed that "at least a million but likely closer to three million citizens" were imprisoned in detention centers in a strong condemnation of the "concentration camps". In August 2018, a United Nations human rights panel said that it had received many credible reports that 1 million ethnic Uyghurs in China have been held in "re-education camps". There have also been multiple reports from media, politicians and researchers comparing the camps to the Chinese Cultural Revolution.

Man låser alltså in minoritetsgrupper (både muslimer och kristna) i koncentrationsläger och tvingar dem att anamma den Han-kinesiska kulturen (inklusive kommunism) genom systematisk hjärntvätt.

Är någon förvånad? För det borde man inte vara. Kina har fortfarande en kommunistisk förtryckarregim. Bevisar än en gång hur onda ateister kan vara.
Citera
2020-03-16, 17:17
  #40
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Situationen verkar inte bra, se: Xinjiang re-education camps.



Man låser alltså in minoritetsgrupper (både muslimer och kristna) i koncentrationsläger och tvingar dem att anamma den Han-kinesiska kulturen (inklusive kommunism) genom systematisk hjärntvätt.

Är någon förvånad? För det borde man inte vara. Kina har fortfarande en kommunistisk förtryckarregim. Bevisar än en gång hur onda ateister kan vara.

Nej, det är verkligen ingen bra situation.

Det är ett folkmord som pågår, i den totalitära koncentrationsläger- och Kommunistparti-diktaturen Kina.

Eller snarare flera parallella folkmord, för det sker utspritt på flera platser i diktaturen Kina, och riktas mot flera olika etniska och religiösa minoriteter:

Kristna, Falun Gong-anhängare, Tibetaner, Uigurer osv.
Citera
2020-03-16, 18:19
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Nej, det är verkligen ingen bra situation.

Det är ett folkmord som pågår, i den totalitära koncentrationsläger- och Kommunistparti-diktaturen Kina.

Eller snarare flera parallella folkmord, för det sker utspritt på flera platser i diktaturen Kina, och riktas mot flera olika etniska och religiösa minoriteter:

Kristna, Falun Gong-anhängare, Tibetaner, Uigurer osv.

Ja det är förfärligt faktiskt, Kinas politik är vidrig och det är helt sjukt att man kommer undan med det. Att ta upp koncentrationsläger i Nazityskland och judarna som användes som slavarbetare där väcker förstås ilska och sympati från hela världen, men när Kina gör samma sak verkar ingen bry sig.

När kommer USA börja bomba Kina och skjuta ihjäl generaler, som man gjorde i Iran? Eller använder man dubbla måttstockar, en för Kina och en för alla andra?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback