Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-04, 21:26
  #25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Det verkar vara lite mer kulturellt betingat, och väldigt populärt inom islam.
Här kan de se beteendet från en nykonverterad sikh, vid 2:29 i videon.

https://youtu.be/TN282cByNB8

Obegripligt klipp men trots det fascinerande att se. De känns inte helt stabila.



Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Om jag går fram och frågar varför personen står och spottar kommer jag antagligen göra den mer osäker och knappast få ett vettigt svar. Det förstår du väl ändå om du tänker efter lite?

Jag är inte bög. Däremot är det en paradgren bland araber i grupp att just stå och stirra på andra. Du menar alltså att det handlar om en latent homosexualitet? Låter faktiskt ganska vettigt sett till den manliga gruppmentaliteten bland araber.

Du är inte lika efterbliven som du först framstår.

Bra svar. Kan kanske nomineras till 2019 års bästa.




Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Nej jag förstod bara inte om du ärligt är dum eller lekte. Så du är alltså seriös med både frågeställningen och ditt citat till personen som länkade videon?

Araber spottar inte mer eller mindre än någon annan folkgrupp, inte vad jag någonsin skulle kunna lagt märke till iaf.
Videon som blev länkad, visar klart och tydligt att spottet är en markering för nedvärdering. Inte att araben blev nervös eller agera av osäkerhet.

Du har förmodligen problem med dig själv och därmed ska du hitta ''fel'' hos andra. Personligen skulle jag inte kunna brytt mig mindre. Kanske därför jag inte märkt nåt. Jag vet faktiskt inte. Just nu verkar du bara dum i ärlighetens namn.

Jag bodde en tid i USA under gymnasiet och gick på High School. Kände några av de värsta slagskämparna, de som brukar benämnas white trash. Några av dem drog uppemot 130kg i bänkpress vid 18 års ålder. De sa att alla är rädda när de ska slåss. Hur hårda de än var så kunde de erkänna för mig att de var rädda inför en knuckle fight. När man blir rädd och stressad blir man muntorr men det yttrar sig inte sällan med att man spottar paradoxalt nog. Jag kan inte förklara det fysiologiskt men jag har noterat fenomenet.




Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Har ni varit med om att araber spottar när ni går förbi dem?

Det har hänt lite för många gånger och jag funderar på att slå ner nästa som gör det faktiskt.





Citat:
Ursprungligen postat av trifecta
Okej, då får du ändra din TS till att vi ska spekulera fritt om "ditt påstående".
Eller menar du att det ligger en vetenskaplig studie bakom ditt påstående? Referera gärna då till denna.
Hur tänker du fastställa fakta annars om din nya "ras-tes?"
Har du dokumentation på dina observationer? Videodokument? Intervjuer? En liten trovärdig källa ens?
Nej, inte ett piss har du. Förutom en trolltråd.

Jag menar om du verkligen vill veta kan du väl fråga dem bara?
Det verkar ju viktigt för dig att veta.

Min reaktion? Vad förväntar du dig i en oseriös tråd din Kalles kaviar.


Arab kan din styvpappa vara. Är det vanligt att ni svennar glor på araber eller? Varför gör ni det?
Inte konstigt att ni får arga blickar tillbaka, vet ni inte att dem är homofober era transor.

https://www.urbandictionary.com/defi...?term=trifecta
Du kanske ger blow jobs?

Jag brukar inte stirra på utvecklingsstörda heller. Jag tror det bor en liten bög i många MENA...



Citat:
Ursprungligen postat av machinaryinsect
Men jo, nog har jag märkt detta. Bra frågeställning. Tror inte det hänger ihop med att dessa unga män har en onormalt stor slembildning, även om det kan vara en orsak i vissa fall. Tror det har att göra med attityd. Tycker det är oartigt när araberna spottar några meter innan möte. Inte vill man trampa i deras slem. Kanske deras mammor inte lärt dem hur man uppför sig? Jag vet inte.

Deras attityd, uppfostran, kultur osv är helt ok. Den passar i öknen, men den passar inte i en västerländsk civilisation. Mångkultur är dödsdömt. Allt fler kommer till den slutsatsen och när vi nått en tipping-point så kommer MENA bli varse den nya dagordningen. Jag tror det kommer bli en... chockartad upplevelse för dem.
Citera
2019-01-05, 07:58
  #26
Medlem
Hm! Jag lade märke till samma beteende bland äktfödda ariska svenska bondläppar när jag först flyttade till Hälsingland för bortåt trettio år sedan. Nu är jag en av dem, och gör likadant!
Citera
2019-01-05, 08:17
  #27
Medlem
Då var det dags igen. Har redan skrivits om detta.

(FB) Invandrare spottar när de passerar på gatan

(FB) Folk som spottar jämt och ständigt, vad ligger bakom beteendet?
Citera
2019-01-07, 14:11
  #28
Medlem
Citat:
Då var det dags igen. Har redan skrivits om detta.

(FB) Invandrare spottar när de passerar på gatan

(FB) Folk som spottar jämt och ständigt, vad ligger bakom beteendet?


Efter att TS har läst på kanske han ska starta om en tråd om varför svenskar visslar när de blir osäkra.
Citera
2019-01-13, 22:39
  #29
Medlem
Macke85s avatar
Även de tuffa/farliga killarna (svenska killar) på högstadiet som skolkade mycket, gick runt i adidasbyxor och hade kniv på sig spottade betydligt mer än genomsnittet vill jag minnas.

Vuxna arbetslösa svenska killar som bär sportbyxor, har tatueringar på halsen och går omkring med nån dregglande dobermannhund tycker jag också brukar spotta mer än andra..

Bara jag som har den erfarenheten?

Men jag vet inte om det är just araber, men vissa invandrarkillar har ett spottbeteende ja! Det lade jag märke till tidigt i tonåren. Tuffhetsbeteende eller nåt tänkte jag att det va då, men jag vet inte. Tycker det spottas lika mycket när de är själva som i grupp.

Ett tecken på nervöst beteende kanske snarare det är?

Fast mest tror jag att det när det gäller WT-folk är brist på uppfostran och avsaknad av hyfs.. Och när det gäller invandrare så handlar det väl om bristande kulturell förståelse och okunskap om koder i samhället.

I Sverige anses det ganska fult att gå runt och spotta. Men i andra kulturer är det nog inte det på samma sätt.
__________________
Senast redigerad av Macke85 2019-01-13 kl. 22:57.
Citera
2019-01-13, 22:39
  #30
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trifecta
Efter att TS har läst på kanske han ska starta om en tråd om varför svenskar visslar när de blir osäkra.

Haha.. Ja precis samma sak! Samma beteende faktiskt..
__________________
Senast redigerad av Macke85 2019-01-13 kl. 22:44.
Citera
2019-01-21, 15:32
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Haha.. Ja precis samma sak! Samma beteende faktiskt..

Förmodligen tics-relaterat beteende.
Citera
2019-01-21, 18:06
  #32
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trifecta
Förmodligen tics-relaterat beteende.

Jo det är en viss typ av människor som har beteendet..
Citera
2019-01-21, 18:39
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jo det är en viss typ av människor som har beteendet..

Utveckla, vad du tänker mer specifikt?

Av mina egna betraktelser ser jag tecken på någon slags utvecklingsstörning hos individen. Ingen självreflektion eller personlig utveckling, socialt efterbliven och inkompetent, hänsynslös och narcisistisk.
Kanske blir beteendet bättre om individen arbetar på de sakerna eller så kanske störningen är kronisk.
Autism? ADHD?
Något giftämne från miljön som påverkar hjärnan? Parasiter, bakterier från dricksvattnet?
Mikroprogrammerat virus i vaccinationer?

Vad det nu än är.

Jag funderar på att dela ut LSD-kakor till dem drabbade jag ser för att förändra deras perspektiv på livet och rädda deras själar. Snäll som jag är.
__________________
Senast redigerad av trifecta 2019-01-21 kl. 18:47.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback