Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 14:22
  #1
Medlem
Frozenpills avatar
Ni som har erhållit fs på en Taihsalong gör man det på britsen eller någon annanstans? Har upplevt att britsen svajar rätt rejält redan vid vanlig thaimassage.
Citera
2019-01-03, 21:13
  #2
Medlem
B-types avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpill
Ni som har erhållit fs på en Taihsalong gör man det på britsen eller någon annanstans? Har upplevt att britsen svajar rätt rejält redan vid vanlig thaimassage.

Antingen bantar du några kilo eller så besöker du en salong med golvmadrass.
Citera
2019-01-04, 09:52
  #3
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-type
Antingen bantar du några kilo eller så besöker du en salong med golvmadrass.
Jag är ju rätt så grov, men i det här fallet var det nog britsen som var klen. Menar du att det finns salonger där massagen utförs på en golvmadrass?
Citera
2019-01-04, 09:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpill
Jag är ju rätt så grov, men i det här fallet var det nog britsen som var klen. Menar du att det finns salonger där massagen utförs på en golvmadrass?




Det är inte så vanligt , men det finns salonger som har golvmadrass i något eller i samtliga rum.
En tjej tyckte det var en fördel att massera med madrass på golvet.
Citera
2019-01-04, 12:36
  #5
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Det är inte så vanligt , men det finns salonger som har golvmadrass i något eller i samtliga rum.
En tjej tyckte det var en fördel att massera med madrass på golvet.

Brukar inte du gå på thaimassage så ofta, eller? Jag gör det kanske tre-fyra gånger om året i Sverige och alla jag varit på har undantagslöst haft golvmadrass i rummet där massagen utförs. Men så väljer jag också alltid salonger där det står på TMG att det finns enskilda rum där och symbolen för massagebänk saknas.
Citera
2019-01-04, 16:23
  #6
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Det är inte så vanligt , men det finns salonger som har golvmadrass i något eller i samtliga rum.
En tjej tyckte det var en fördel att massera med madrass på golvet.
Kommer just hem efter en skön 60 min. oljemassage+spa. Fick sparummet för mej själv och där fanns det en fast massagebänk som var c:a en halv meter över golvet. Det var stadiga grejer med värmedyna, den sviktande inte ens när hon körde som hårdast. Det här är en salong som jag aldrig provat förr ändå är det den närmaste bara i närheten där jag bor. Där ser man, man ser inte skogen för alla träden.
Citera
2019-01-05, 09:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Brukar inte du gå på thaimassage så ofta, eller? Jag gör det kanske tre-fyra gånger om året i Sverige och alla jag varit på har undantagslöst haft golvmadrass i rummet där massagen utförs. Men så väljer jag också alltid salonger där det står på TMG att det finns enskilda rum där och symbolen för massagebänk saknas.

Det händer att jag går på massage. Det jag brukar kolla upp är att det finns dusch. Annars tar jag det som det är.
Citera
2019-01-19, 16:05
  #8
Medlem
Har varit på ganska många thaimassagesalonger genom åren. Både i Stockholm och Göteborg.

Och har märkt att av någon anledning så har Göteborg massagebritsar och Stockholm har madrass direkt på golvet.
Stämmer iaf till ca 90 % enl mina erfarenheter.

Har alltid undrat varför det är en så tydlig skillnad? Fler som tänkt som jag?
Citera
2019-01-24, 23:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Har varit på ganska många thaimassagesalonger genom åren. Både i Stockholm och Göteborg.

Och har märkt att av någon anledning så har Göteborg massagebritsar och Stockholm har madrass direkt på golvet.
Stämmer iaf till ca 90 % enl mina erfarenheter.

Har alltid undrat varför det är en så tydlig skillnad? Fler som tänkt som jag?

Du har helt rätt. Ovanligt med madrasser i Göteborg, men vet av egen och andras erfarenheter att det är tvärtom i Stockholm. Varför är däremot en annan fråga. Mer FS i Sthlm kanske som kräver mer stabilitet?
Citera
2019-01-25, 18:00
  #10
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpill
Jag är ju rätt så grov, men i det här fallet var det nog britsen som var klen. Menar du att det finns salonger där massagen utförs på en golvmadrass?
90 procent utföres från golvet, var fan har du varit?
Citera
2019-01-25, 21:11
  #11
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
90 procent utföres från golvet, var fan har du varit?
Jag är rätt så ny på Thaimassage så jag har inte provat så många, men dom jag provat här i Örebro har massagebritsar med värmedyna. Den salongen som hade den här höj å sänkbara massagebritsen är den första å enda jag provat.
Citera
2019-01-25, 22:12
  #12
Medlem
Skulle tro att massagebänk är det vanligaste runt om i Sverige. I Göteborg har jag varit på väldigt många thaisalonger genom åren och har kanske stött på 3-4 ställen som har haft madrass på golvet. Utan att veta tippar jag att madrass på golvet är en mer lokal företeelse i Stockholmsområdet. Varför det är så har jag dock ingen bra förklaring till. Kanske beror på att de först thaisalongerna startade i Stockholm och man tog med det som var brukligt från Thailand. De senare som startade upp i övriga övriga Sverige blandade mellan svensk traditionell massagesalong och den thailändska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback