Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 14:03
  #1
Medlem
Tja!

Har en Galaxy s7 (skriver från denna nu därav slarvigt skrivet) som jag ofta använder för att spela musik i bilen. Använder alltid AUX då stereon i min bil inte stödjer Spotify via USB på Android-mobiler (enbart iPhone stöds). Via Bluetooth fungerar inte heller då volymen blir för låg, vad jag förstått är jag inte den enda som har detta problem med Galaxy.
Vad som dock är väldigt omständigt via AUX uppspelning är byte av låt, då man måste plocka upp mobilen och titta på touchskärmen för att hitta skip-knappen, vilket stjäl uppmärksamhet från vägen och dessutom är olagligt.
Jag undrar därför det finns någon slags liten Bluetooth-fjärrkontroll med nödvändiga knappar (stop, skip, play etc) som man skulle kunna ha i bilen och använda för att underlätta?
Har försökt att googla men hittar enbart massa resultat där någon vill använda mobilen som fjärrkontroll till nån TV etc (duh...)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback