Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 13:10
  #1
Medlem
NeonCrosss avatar
Tja, det är såhär att jag har haft min Note 8 i två år ungefär, men de senaste sex månaderna har min mobil dragit väldigt mycket batteri, detta upptäcktes efter Oreo uppdateringen.

Jag använder min mobil kontinuerligt.

Jag kan använda min lur i 6 timmar och den är nere på 30% liksom, likadant är det om jag sätter på "power saving mode". Har också avaktiverat onödiga appar samt appar som jag ej använder, utan nån success.

Det verkar också att Android systemets appar drar väldigt mycket batteri, vilket de ej gjorde första året jag använde telefonen.

Jag har själv testat göra en factory reset på telefonen, rensat cache-minnet, gjort ändringar i inställningar, såsom att dra ner på ljusstyrkan, dragit ner på "screen timeouten" men ingenting verkar ha hjälpt.

Någon som har tips på vad jag kan göra för att lösa detta?
Citera
2019-01-03, 14:54
  #2
Medlem
Byt batteri och dra ned skärmupplösning (om mjukvaran tillåter det)/ljusstyrka.
Citera
2019-01-13, 15:42
  #3
Medlem
NeonCrosss avatar
Någon mer som har liknande problem och kan man lösa detta?
Citera
2019-01-14, 15:05
  #4
Medlem
Stäng av "Adaptive brightness" alltså "automatiska ljusstyrkan" samt Android Pie drar mer batteri av någon anledning, sen rensa appar i bakrunden, så ska du se att du får mer batteri! ju fler bakrundsappar du ahr ju mer batteri kommer den dra, samt den där automatiska ljus styrkan är en batteri tjuv.
Citera
2019-01-14, 17:05
  #5
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexiontech
Stäng av "Adaptive brightness" alltså "automatiska ljusstyrkan" samt Android Pie drar mer batteri av någon anledning, sen rensa appar i bakrunden, så ska du se att du får mer batteri! ju fler bakrundsappar du ahr ju mer batteri kommer den dra, samt den där automatiska ljus styrkan är en batteri tjuv.

Redan gjort detta, utan någon förändring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback