Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 12:30
  #1
Medlem
Hej!

Beställde ett par paket ralox från utlandet som jag hade tänkt lindra min tonårsgynekomasti med. Paketen fastnade i tullen.

Bör jag räkna med husrannsakan? Eller hur fungerar detta?
Provade att söka men de flesta trådar är väldigt gamla.

Tack på förhand
Citera
2019-01-03, 13:28
  #2
Medlem
Fick nu hem ett brev där de ber mig betala importmoms och deklarationsavgift. Det står även att ''Efter betalningen är gjord och tullverket accepterat införtullningen kommer försändelsen att skickas hem till dig eller till ditt postombud''
Är detta standard, och ingenting är fel, eller bör jag skita i det? Lutar just nu åt att skita i det totalt. Inte värt risken.
Citera
2019-01-03, 13:43
  #3
Medlem
Kan ju vara ett sätt att testa dig om du betalar för försändelsen, svårare då att hävda att det inte är du som beställt efteråt.
Citera
2019-01-03, 13:45
  #4
Medlem
Nattiskatts avatar
Nej, betala inte. Du bör förbereda dig på att farbror blå kan komma och knacka på hos dig förr eller senare.
Citera
2019-01-03, 14:09
  #5
Medlem
Kommer inte betala. Sjukt ändå att man bör förvänta dig husis för en sådant liten sak. Liknande saker måste ju hända hela tiden på tullen, förstår inte hur de har råd med husis för majoriteten av fallen. Aja, antar att det är landet vi lever i. Tack för hjälpen, uppskattar det!
Citera
2019-01-03, 14:25
  #6
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentu
Kommer inte betala. Sjukt ändå att man bör förvänta dig husis för en sådant liten sak. Liknande saker måste ju hända hela tiden på tullen, förstår inte hur de har råd med husis för majoriteten av fallen. Aja, antar att det är landet vi lever i. Tack för hjälpen, uppskattar det!

Och vad du än gör, var försiktig med att beställa droger på nätet. Polisen kan ha span på dig utan att du vet om det, speciellt nu efteråt när sakerna har fastnat i tullen. Hade en polare som beställde på nätet, polisen har tydligen haft span på honom länge utan att han vetat om det, vi misstänker att de har sett när han hämtat paketen. Då har de ju tydliga bevis.
Citera
2019-01-03, 19:12
  #7
Medlem
Manskensknullarns avatar
Jag har fått en förfrågan om vad ett importpaket innehöll, fejkade kvitto och betalade sen in den moms dom krävde efter att ha granskat kvittot. Paketet öppnades aldrig trots att det skallrade rejält så fort rörde vi det...

I ditt fall så tror jag att värdet samt innehåll står på paketet, annars hade dem bett dig om ett kvitto.

Det är standard att få hem såna här brev så fort man beställer minsta lilla pryl från utanför EU nu för tiden. Efter att du har betalat in så räkna med 2-4 veckor på att få hem paketet. Postnord suger kuk.

Jag hade betalat in och tagit emot paketet. Att du betalar in bevisar inte att du vet vad paketet innehåller, det vet ju endast personen som skickat paketet. Något måste ha blivit fel, du beställde magnesium.
__________________
Senast redigerad av Manskensknullarn 2019-01-03 kl. 19:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback