Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-09, 10:18
  #817
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag har svårt att tro att han får vara kvar på SvD efter detta.

Om brunråttan Anne Ramberg kan vara kvar som advokatsamfundets generalsekreterare, Dan Eliasson sitter säker som rikspolischef och Cecilia Hagen får fortsatt förtroende som krönikör sitter Lokko säkert. Det är Sverige vi talar om.

Han är ett barn som antagligen köpt följare och söker desperat efter uppmärksamhet helst lite näthat så han kan gråta ut i tidningar och tv. Det intressanta blir om msm kommer skriva om det.
Citera
2017-04-09, 10:19
  #818
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Men Andres Lokko har väl alltid varit den mest korkade och obegåvade i det gänget? Jag har aldrig i mitt liv mött så mycket intolerans som i hans kretsar som jag umgicks i utkanten av för 10-15 år sedan. Du blev direkt diskvalificerad från att ha åsikter som du inte hade de rätta böckerna, skivorna och filmerna i hyllan, och nu har väl även de rätta åsikterna kommit in i den kravlistan. Bara att du inte hade Stockholmsk bakgrund gjorde dig helt ointressant i Andres ögon.

Allt som är utanför 08 är skrämmande och "intolerant" för den stackars förvuxna poppojken. Det tragiska i sammanhanget är väl inte inte Lokko själv, det är väl ingen som lyssnar på honom längre, utan att han infattas av yttrandefriheten. Som någon kommenterade på Twitter så har han precis gett SD ytterligare några hundra röster.
Då sågs vi eventuellt.
På den här tiden var Lokko väldigt stor, men han har alltid varit utanför på det där sättet som män utan testosteron blir.

Att se Lokko iförd Wu-Tang-mössa när han är så långt från en b-boy det bara går gav upphov till många gang-signs bakom ryggen på honom och folk skrattade.

Tyckte alltid han var en rejäl tönt som bodde inuti sitt huvud. Jag var absolut inte ensam om denna uppfattning.
Citera
2017-04-09, 10:58
  #819
Medlem
de.Montforts avatar
https://mobile.twitter.com/andreslok...92512466604032

Tweeten är raderad. Båda kollegorna Gür och Arpi reagerade. Kan det ha nått ledningen så han blev tillsagd.

Citat:
Ursprungligen postat av Andres Lokko
jag raderade just en tweet från igår och ber så mycket om ursäkt för provokationen. kärlek och solidaritet till alla!

Eller så nyktrade han till.
__________________
Senast redigerad av de.Montfort 2017-04-09 kl. 11:00.
Citera
2017-04-09, 11:00
  #820
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Är alla nu alltså till slut på det klara med att SD och IS utgör exakt samma hot med intill förvillelse identiska mål och ideal?

Det är väl några hundratusen människor i Sverige som röstar på SD. Om nu Andres Lokko jämställer dem med IS-anhängare undrar man hur han har tänkt sig att de ska bekämpas? Ska en särskild myndighet upprättas där information och data om SD-sympatisörerna lagras. Alltså ett sorts EXPO med utökade befogenheter och resurser? Precis en sådan myndighet har för övrigt funnits, inte i Sverige men i det kommunistiska DDR. Den hette Stasi. Jag kan inte tolka Lokkos tweet på annat sätt än att han skulle sympatisera med en sådan lösning, om han nu menar att SD-anhängare är att likställa med hänsynslösa mördare med potential att bränna meningsmotståndare i burar etc.
Citera
2017-04-09, 11:04
  #821
Medlem
Har Andres lokko någon mer arbetsgivare än SvD?
Citera
2017-04-09, 16:37
  #822
Medlem
Han har ju noll trovärdighet vid det här laget. Sätta likhetstecken mellan SD och ISIS? Då är det något som inte står rätt till i huvudet. Ungefär som att sätta likhetstecken mellan dagens svenska mellanmjölkssossar och Pol Pot. Balanserat? Kunnigt? Skarpsynt? Humoristiskt? Möjligen det sistnämnda, men i så fall i form av lyteskomik på en åldrande narcissists bekostnad.
Citera
2017-04-09, 16:40
  #823
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Idag, efter terrordådet i Stockholm, låter den intellektuelle giganten meddela att IS och SD egentligen är samma sak:
Citat:
Är alla nu alltså till slut på det klara med att SD och IS utgör exakt samma hot med intill förvillelse identiska mål och ideal?
https://twitter.com/andreslokko/stat...96423339757569
Märkvärdigt klavertramp av Lokko. Även om Andres idag raderat tweeten (i huvudsak ett försök att rädda och snygga till varumärket 'Andres Lokko' så gott han kan...), så har han givetvis gjort bort sig ganska rejält.

Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag har svårt att tro att han får vara kvar på SvD efter detta.
Han lär få vara kvar. Tills vidare s.a.s. I ett långt perspektiv är det långt ifrån klart att han kommer kunna vara kvar på SvD, just beroende på detta obegripliga politiska utspel. Det finns nog gränser på SvD för hur mycket "kulturell elit-vänsterextremism" (modell Lokko) tidningen tillåter. Folk snackar också idag på Twitter om att de sagt upp prenumerationen på SvD pga. Lokkos tweet.

Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
I ett normalt medialandskap, visst. Men tänk på näthatet han fick erfara efter sin fylletweet, det legitimerar honom som nazistjägare av Simon Wiesenthal-kaliber.
Nja. "Näthat" och näthat... Reaktionerna är rätt blandade. Många är sakliga och kritiska (utan övertoner), sedan finns det alltid allt möjligt annat också. Twitter är liksom Twitter.
Det som Lokko uttryckte i tweeten i fråga kan också ses som ett slags näthat.
Hans sätt att följa upp tweeten via drygt "nazilås"-snack, hans i övrigt allmänt småpösiga tonläge och att han idag gå ut med att han "ber så mycket om ursäkt för provokationen" direkt (i samma mening i tweeten) följt av "kärlek och solidaritet till alla!" är rätt...intressant. Höll på att skriva ironiskt intressant... Lokko är ingen person jag skulle lita på (utanför ironin, om ens där).
Citera
2017-04-09, 16:42
  #824
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag tror att stora delar av SvD:s borgerliga läsarkrets länge har skakat på huvudet åt att de bereder denna vänstertomte och föredetting utrymme där. Och måttet borde nu vara rågat för tidningens ledning.
Det tror jag också. Sannolikt har han kunnat vara kvar, och kommer kunna vara kvar, beroende på någon pågående form av vänskapskorruption.

Citat:
medialandskapet är inte normalt. Och han blir ju tydligen hyllad och retweetad av Po Tidholm, Sarah Dawn Finer och andra likasinnade mediapersonligheter.
Sådana där tillskyndarfigurer som de du nämner (lustigt nog här helt olika kulturkaraktärer) kommer alltid strömma till en del. När det gäller Lokko kommer dock dessa utgöra en begränsad omfattning. Och i framtiden kommer den omfattningen vara ännu mer begränsad.

Citat:
Det hela påminner om de numera gängse reaktionerna när en svensk tjej har blivit våldtagen av ett gäng invandrarkillar. Då utlyser man en antirasistisk demonstration!
Mycket bra liknelse!

Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
https://mobile.twitter.com/andreslok...92512466604032

Tweeten är raderad. Båda kollegorna Gür och Arpi reagerade. Kan det ha nått ledningen så han blev tillsagd.
Gür och Arpi är helt orädda (och drivs inte tvångsmässigt av pk-spår i tyckande), detta har Lokko nu fått erfara. Arpi var på direkt igår på Lokkos Twitter. Lokko sket i att besvara på ett seriöst sätt. I stället la Lokko ut en typ av sarkastisk tweet till en annan person på Twitter (@mgh_se) med tillägget @Ivararpi + tre (3) ansikte med glädjetårar-smileys. Vad kan man säga om detta Lokko-tilltag? Överironi ā la 2017?


Citat:
Eller så nyktrade han till.
Det kan ha varit fallet, precis som hans gamle Killinggänget-polare (den avhoppade) Jonas Inde, som igår agerade väldigt konstigt på Twitter. Förklaringen idag av Inde: "Alkohol, jag överlevde även denna gång" och "Blev full igår". (Inde raderade alltså precis som Lokko idag tweet från igår.)

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Har Andres lokko någon mer arbetsgivare än SvD?
Intressant fråga. Och hur länge tycker SvD att Lokko tillför företaget något?
Citera
2017-04-09, 17:13
  #825
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Premium-CX
Märkvärdigt klavertramp av Lokko. Även om Andres idag raderat tweeten (i huvudsak ett försök att rädda och snygga till varumärket 'Andres Lokko' så gott han kan...), så har han givetvis gjort bort sig ganska rejält.

Han lär få vara kvar. Tills vidare s.a.s. I ett långt perspektiv är det långt ifrån klart att han kommer kunna vara kvar på SvD, just beroende på detta obegripliga politiska utspel. Det finns nog gränser på SvD för hur mycket "kulturell elit-vänsterextremism" (modell Lokko) tidningen tillåter. Folk snackar också idag på Twitter om att de sagt upp prenumerationen på SvD pga. Lokkos tweet.

Nja. "Näthat" och näthat... Reaktionerna är rätt blandade. Många är sakliga och kritiska (utan övertoner), sedan finns det alltid allt möjligt annat också. Twitter är liksom Twitter.
Det som Lokko uttryckte i tweeten i fråga kan också ses som ett slags näthat.
Hans sätt att följa upp tweeten via drygt "nazilås"-snack, hans i övrigt allmänt småpösiga tonläge och att han idag gå ut med att han "ber så mycket om ursäkt för provokationen" direkt (i samma mening i tweeten) följt av "kärlek och solidaritet till alla!" är rätt...intressant. Höll på att skriva ironiskt intressant... Lokko är ingen person jag skulle lita på (utanför ironin, om ens där).
Jag syftade på "näthat" och inte näthat. Offerkoftan är så varm och skön, att säga att någon har gjort ett dåligt jobb är kränkande i Sverige idag.
Citera
2017-04-09, 17:45
  #826
Medlem
Det skadar hur som helst varumärket SvD väldigt mycket att associeras med en rabiat antidemokrat som Andres Lokko. SvD ska ju vara obunden moderat och det är nog väldigt många läsare av tidningen som kliar sig i huvudet i dag och undrar vad i helvete Fredric Karén (chefsredaktör och ansvarig utgivare) håller på med. Jag förstår helt enkelt inte hur en person som Lokko kan få hållas på SvD - det är obegripligt. En så kallad ursäkt är helt meningslös då alla fattar att det är Lokkos sanna jag som skymtar fram när han i berusad affekt skriver av sig på twitter.
Citera
2017-04-09, 19:45
  #827
Medlem
Drozds avatar
Lådvin lossar tungans band. Tweeten släppt lördag kl 21:44, då bör kvällens första bag-in-box redan varit på upphällningen.

http://gamla.familjeliv.se/uimg/gall.../phpqlepxt.jpg
Citera
2017-09-27, 08:42
  #828
Medlem
Andrés Lokko!!

Du har valt att sätta ett barn till världen!

Hur kan du (som aldrig träffar din dotter) sitta och slå dig på bröstet och insinuera att du är en bra pappa? En bra pappa är en närvarande pappa!

Vad vet du egentligen om din dotter?
Vilken hennes favoriträtt är? Vad hennes bästa kompis heter? Vad som gör henne rädd? Vad som gör henne glad? Vilka drömmar hon har? osv osv
Och främst av allt: Vet du vilken vård och omsorg hon behöver pga av sin sjukdom och dennes följdsjukdomar? Vet du hur betungande det är att dygnet runt, året runt, ha jour för sitt sjuka barn alldeles själv? Hennes mamma får dra ett enorm lass med sin egen hälsa på spel.

Du, Andrés, är inbillningssjuk och mentalt rubbad. Du skriver själv (förvisso i ett annat sammanhang, men det är högst aktuellt här också) att du behöver vård, men att det får vänta.

Och medan du väntar på att få vård växer en underbar, klok och känslig liten flicka upp och undrar var hennes pappa är och om han inte älskar henne!!

Väx, för fan, upp och ta ditt ansvar istället för att vara en uppärksamhetstörstande martyr som kör med härskartekniker du inte riktigt bemästrar utan som endast får dig att framstå som tragisk och gnällig. DU ÄR VUXEN NU!!

Fast vid närmare eftertanke kanske du, med din frånvaro, ser till att din dotter slipper få en negativ och sjuk bild av omvärlden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback