Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-24, 18:02
  #805
Medlem
Det är inte i egenskap av musikjournalist jag kritiserar honom. Det är dragningen till hatets anatomi jag kritiserar honom för. Å andra sidan varför lockar hans alster til sig så mycket intresse på detta forum. Varför personkritik? Kritik i sak eller kritik som har ett annat ärende?
__________________
Senast redigerad av xvaganza100 2016-07-24 kl. 18:15.
Citera
2016-10-05, 09:36
  #806
Medlem
Andreas Lokko är som Zlatan. Du kan ta Zlatan ut ur Rosengård men inte Rosengård ut ur Zlatan.
Citera
2016-10-05, 09:58
  #807
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Andreas Lokko är som Zlatan. Du kan ta Zlatan ut ur Rosengård men inte Rosengård ut ur Zlatan.

Med den skillnaden att Zlatan är bevisligen duktig på vad han gör och verkar bli bättre med åren.
Andres nådde väl sin peak 1993 och har sedan dess bara blivit sämre och gnälligare ju äldre, rikare och fetare han blivit.
Citera
2016-11-20, 16:38
  #808
Medlem
SiteCommentatives avatar
Kulturmannen Andres Lokko - vi snackar om en man som personifierar kulturelit på ett sådant extraordinärt sätt att man inte vet om man måste läsa en del av ditos SvD-texter med en brunbränd ironi à la 1994–95-silduk - här i aktuell krönika:

Andres Lokko:
När kultur blir den självklara fienden
Citat:
Vi har nämligen något de aldrig kan få, inte ens är kapabla att förstå. Althögern får försöka stjäla Alternativet bäst de vill och göra det på bekostnad av dem – eller, faktiskt, oss – som behöver den, vars syre det är.

Men i ett lite större perspektiv är de chanslösa, hur de än paketerar sina åsikter.

Det finns ingen kultur därinne, ingen alls, de vill inte ens ha någon.

Och, handen på hjärtat, vad ska man med konst, poesi, dans eller musik till när man har våldsromantiserande testosteronfascism som snuttefilt?
Snälla Andres, fler krönikor av denna sort!
Citera
2016-12-29, 03:04
  #809
Medlem
Flera av Lokkos krönikor räknas nummera som "premium" på SvD:s sajt, är "hen" verkligen "premium"?
Citera
2017-04-09, 00:38
  #810
Medlem
bergsturks avatar
Idag, efter terrordådet i Stockholm, låter den intellektuelle giganten meddela att IS och SD egentligen är samma sak:
Citat:
Är alla nu alltså till slut på det klara med att SD och IS utgör exakt samma hot med intill förvillelse identiska mål och ideal?
https://twitter.com/andreslokko/stat...96423339757569
Citera
2017-04-09, 01:18
  #811
Medlem
Premium-CXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Idag, efter terrordådet i Stockholm, låter den intellektuelle giganten meddela att IS och SD egentligen är samma sak:

https://twitter.com/andreslokko/stat...96423339757569
En annan gammal Killinggänget-medlem (som sen hoppade av gänget) mår f.n. inte bra: Jonas Inde verkar må väldigt dåligt, se Indes Twitter (hoppas han får hjälp!) --- och hur mår egentligen Killinggängets ultraelitist Andres Lokko?

Att jämföra SD och IS som Lokko gör - menar han allvar? Var han packad i kväll? Eller är det ny sorts postmodern ironi på ålderns höst (det var länge sedan han var ung) att tweeta som han gör?

Och han fortsätter att stå för sin linje, för en stund sen skrev han detta (avklippt mening):
Citat:
/..../sedan när är SD inte själva definitionen av en terrorsekt?
Till en Benny Guldfot, som skrev detta
Citat:
Herrejävlar vad korkat.
Kommer det någonsin ett alkolås till Twitter så se till att skaffa detta omgående...
svarade Lokko med att säga
Citat:
det är typ det sista jag behöver. däremot vore ett effektivt nazilås en jättepraktisk produkt.
Man kan notera att Benny Guldfot (vem nu det är) fått 40 gillanden på sin tweet medan Lokko (med 78.600 följare...) bara når upp i 15 gillanden på sin "nazilås"-retorik...

Lokko har fått känna på mycket av ifrågasättande och kritik ikväll på Twitter.


(En annan gammal Killinggänget-medlem vet vi ju har han mår - Henrik Schyffert fortsätter med sin Var inte rädda-standupcomedy, även om han tydligen snackade om att han var livrädd i fredags...)
Citera
2017-04-09, 07:14
  #812
Medlem
de.Montforts avatar
Jag kollar ofta upp hur många följare offentliga personer har genom twitteraudit. Det är ett känt faktum att en del köper följare för att boosta sitt varumärke. Det finska trollet har det sämsta score jag stött på. Peter Wolodarski ligger bättre till

https://www.twitteraudit.com/andreslokko

https://www.twitteraudit.com/pwolodarski

78656 följare till 15650 följare.

"Terrorsekten" SD anklagades vid valet för att köpa följare för Facebook.
Citera
2017-04-09, 08:48
  #813
Medlem
Mohaves avatar
Jag har svårt att tro att han får vara kvar på SvD efter detta.
Citera
2017-04-09, 09:07
  #814
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag har svårt att tro att han får vara kvar på SvD efter detta.
I ett normalt medialandskap, visst. Men tänk på näthatet han fick erfara efter sin fylletweet, det legitimerar honom som nazistjägare av Simon Wiesenthal-kaliber.
Citera
2017-04-09, 09:27
  #815
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
I ett normalt medialandskap, visst. Men tänk på näthatet han fick erfara efter sin fylletweet, det legitimerar honom som nazistjägare av Simon Wiesenthal-kaliber.
Jag tror att stora delar av SvD:s borgerliga läsarkrets länge har skakat på huvudet åt att de bereder denna vänstertomte och föredetting utrymme där. Och måttet borde nu vara rågat för tidningens ledning.

Men som du skriver, medialandskapet är inte normalt. Och han blir ju tydligen hyllad och retweetad av Po Tidholm, Sarah Dawn Finer och andra likasinnade mediapersonligheter.

Det hela påminner om de numera gängse reaktionerna när en svensk tjej har blivit våldtagen av ett gäng invandrarkillar. Då utlyser man en antirasistisk demonstration!
Citera
2017-04-09, 10:11
  #816
Medlem
Men Andres Lokko har väl alltid varit den mest korkade och obegåvade i det gänget? Jag har aldrig i mitt liv mött så mycket intolerans som i hans kretsar som jag umgicks i utkanten av för 10-15 år sedan. Du blev direkt diskvalificerad från att ha åsikter som du inte hade de rätta böckerna, skivorna och filmerna i hyllan, och nu har väl även de rätta åsikterna kommit in i den kravlistan. Bara att du inte hade Stockholmsk bakgrund gjorde dig helt ointressant i Andres ögon.

Allt som är utanför 08 är skrämmande och "intolerant" för den stackars förvuxna poppojken. Det tragiska i sammanhanget är väl inte inte Lokko själv, det är väl ingen som lyssnar på honom längre, utan att han infattas av yttrandefriheten. Som någon kommenterade på Twitter så har han precis gett SD ytterligare några hundra röster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback