Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 06:30
  #1
Medlem
JEBUS-666s avatar
Efter kortslutningen slutade allt att funka, verkade det som. Det verkar som om ingen Bild vill sändas ut genom HDMI-kabeln.

Jag får bild om jag använder en Monitor i den andra kontakten. Datorn ser ut att funka som normalt.
Jag testade 2 olika tv's och en Projektor, ingen bild.

Datorn/grafik-kortet identifierar vad den är kopplat till, får dock ingen bild! HJÄLP!
Citera
2019-01-03, 07:06
  #2
Medlem
paerras avatar
Hur blev det kortslutning?
Citera
2019-01-03, 13:14
  #3
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Efter kortslutningen slutade allt att funka, verkade det som. Det verkar som om ingen Bild vill sändas ut genom HDMI-kabeln.

Jag får bild om jag använder en Monitor i den andra kontakten. Datorn ser ut att funka som normalt.
Jag testade 2 olika tv's och en Projektor, ingen bild.

Datorn/grafik-kortet identifierar vad den är kopplat till, får dock ingen bild! HJÄLP!


Bara att köpa ny TV, kortslutningar är allvarliga saker ….
Citera
2019-01-03, 13:50
  #4
Medlem
Krickerts avatar
Jag misstänker att ts menar strömavbrott och inte kortslutning.
Citera
2019-01-04, 14:32
  #5
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag misstänker att ts menar strömavbrott och inte kortslutning.

Jag menar kortslutning. Jag hörde det klassiska ljudet av en kortslutníng, från TV'n, och proppen gick. ....Men jag förklarade det hela lite missledande.

Jag vill alltså ha hjälp med frågan varför grafikkortet inte sänder ut någon bild genom HDMI kontakten. Jag testade som sagt 2 andra tv's och en projektor= Ingen bild

Det är alltså INTE tv'n jag vill ha hjälp med, utan mitt gtx 760 kort. Vad är det som gör att den vägrar skicka ut en bild genom hdmi kontakten?

Trasigt kanske. Datorn var kopplad till en förstärkare som sen va kopplad till tv'n
Citera
2019-01-10, 06:56
  #6
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Jag menar kortslutning. Jag hörde det klassiska ljudet av en kortslutníng, från TV'n, och proppen gick. ....Men jag förklarade det hela lite missledande.

Jag vill alltså ha hjälp med frågan varför grafikkortet inte sänder ut någon bild genom HDMI kontakten. Jag testade som sagt 2 andra tv's och en projektor= Ingen bild

Det är alltså INTE tv'n jag vill ha hjälp med, utan mitt gtx 760 kort. Vad är det som gör att den vägrar skicka ut en bild genom hdmi kontakten?

Trasigt kanske. Datorn var kopplad till en förstärkare som sen va kopplad till tv'n

Är porten aktiverad? För mig har Windows ibland tappat bort portar så man fått gå in i skärmegenskaper eller vad det är och aktivera skärmen. Om den är aktiverad så är det bara kolla upplösningen så den stöds av enheten du kopplar mot.

Annars är den nog trasig, du kan ju testa samma monitor som du vet fungerar på andra porten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback