Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-01-03, 15:49
  #37
Medlem
Vem0ths avatar
Bekämpa fascismen och ersätta med diverse kommunistiska ideologier. Ett totalitärt tänkande mot ett annat.

Fast när jag läser artikeln så är det inte fascism dem tror sig bekämpa utan det är patriotism.

Som vanligt förekommer två citat som speglar ironin i detta tänkande.

Citat:
'Våra metoder sträcker sig från, till exempel men inte exklusivt, debattartiklar, demonstrationer och manifestationer, till civil olydnad och blockader. I nätverket så finner alla en antifascistisk kampmetod som de är bekväma med'
...
'där fascism accepteras som yttrandefrihet, där många inte känner sig trygga är inte ett Stockholm för alla'
Att försöka begränsa yttrandefriheten genom att utnyttja yttrandefriheten, precis som fascisterna.

Man kommer aldrig bli en godhetskrigare när man dessutom försöker återskapa DDR.
Citera
2019-01-03, 22:52
  #38
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Brunvänstern har en stark tradition av att gradvis splittras i olika fraktioner som alla anser vara de "renläriga" så det finns säkert plats för denna grupp också.

https://www.youtube.com/watch?v=WboggjN_G-4

Hmm, ja, så var det väl redan på 68-vänsterns tid. Men AFA och RF har ju funnits som organisationer rätt länge nu. AFA har tydligen, enligt wikipedia, funnits sedan 93 i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ställer samma fråga. Om AFA finns, varför då denna nya "förening"? Har man blivit ovänner internt?

Jag blandade nog ihop AFA med Revolutionära fronten (RF), RF la tydligen ner sin verksamhet 2015. Verkar inte som att det finns plats för två vänsterterrororganisationer i Sverige, den här organisationen lär nog få svårt att locka medlemmar och är säkert snart upplöst. Varför skulle någon engagera sig i den när AFA redan finns?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback