Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-02, 21:12
  #13
Medlem
En utav dem mest mindre finaste städerna jag en gång besökt i tiden, grått och det skulle inte förvåna mig om invandringen idag också har totalt säckat ihop kommunen!

Flytta dit du.
Citera
2019-01-02, 21:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLonelyWoman
Bor du i något bra område? Jobbar du nära där också?

Aa bor i ett "finare" område och tar bussen bort 10minuter till jobbet. Kan inte rekommendera att bo på Hässleholmen/Norrby/Sjöbo det kan vara riktigt stökigt där emellanåt. Annars är det ingen större fara skulle jag vilja säga.

Många som inte verkar trivas i denna tråden, men känner inte igen mig haha
Citera
2019-01-04, 20:28
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag har pluggat där.

Trivdes inte alls, flyttade så snart jag kunde.

Regnet, stadens utbud och svårt att komma nära människorna. Har aldrig saknat staden.

Om du ska ha en sådan billig bostad (om du vill ha radhus/villa) så ska du snarare snegla mot Ulricehamn istället.

Regnar fan jämt. Vedervärdigt ställe i övrigt.
Citera
2019-01-05, 22:54
  #16
Moderator
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Pentagon
Aa bor i ett "finare" område och tar bussen bort 10minuter till jobbet. Kan inte rekommendera att bo på Hässleholmen/Norrby/Sjöbo det kan vara riktigt stökigt där emellanåt. Annars är det ingen större fara skulle jag vilja säga.

Många som inte verkar trivas i denna tråden, men känner inte igen mig haha


Man ser det man vill se. Finns bra saker med Borås också.

Om du vill flytta till någon svensk kommun som inte har problem med invandringen, vart ska du flytta då?
Citera
2020-04-30, 02:57
  #17
Medlem
Author7s avatar
Jag bodde i Borås under tiden medan jag pluggade där. Trivdes jättebra. Staden har många vackra parker , mycket butiker och bra kollektivtrafik. Sen så är det inte långt till Göteborg heller.

Jag bodde i Centrum mestadels men jag har också bott i Östra delen av staden som Östermalm och Bergsäter. Båda områdena var dock med gångavstånd till centrum. Däremot fick jag användning av kollektivtrafiken mest när jag jobbade som timvikarie på bibliotek

Bergsäter och Östermalm är alltså områden förutom Centrum som jag kan rekommendera.

Annars har jag hört av andra att Trandared , Hedvigsborg och Norrmalm är lugna områden. Dock så flyttade jag från Borås 2017 så jag vet inte om det där kan ha ändras.
Områden som däremot har dåligt rykte är Norrby och Hässleholmen.
Borås är en av mina favoritstäder och jag flyttar gärna tillbaka om jag får något jobb där. 🙂
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback