Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-02, 13:03
  #1
Medlem
Hej! Första gången jag skriver på Flashback så om jag gör något misstag får ni ursäkta mig.
Jag är en tjej på 20 som planerar att åka iväg i slutet av september och vara på Bali i två månader innan jag ger mig av mot Australien!
Jag kommer vara i canggu under min vistelse och har ett mål - lära mig surfa och köpa en egen bräda.
Jag har provat surfa på stranden en gång och det var katastrof, dessutom med en tiderdejt som var grym surfare... så min huvudsakliga fråga, hur lär jag mig surfa billigast och bäst?? Kollade på olika surfcamps men det kostar skjortan..
Citera
2019-01-02, 13:10
  #2
Medlem
Laktossnusks avatar
Tja!

Jag har surfat en del och hade turen att lära känna några som surfade i Coolangatta i AUS. De lånade gladeligen ut en bräda och gav mig tips ute i vattnet.
Så första tipset, försök hitta någon som kan guida dig lite väl ute i vattnet, skippa "LEARN TO SURF TODAY" skyltarna och leta efter de vanliga lirarna som är ute i vattnet.

Kolla upp att köpa en eventuell begagnade större bräda att börja jag väger ca. 80kg och började med en 7'6 tror jag den va.
Annars brukar man kunna hyra på de flesta shopsen.

Lycka till!
Citera
2019-01-02, 13:33
  #3
Medlem
Nej du ska inte alls försöka hitta ”någon” att lära dig. Det är ett jävla härke att försöka lära någon att surfa, så det bästa för alla inblandade är att du betalar för ett surfcamp.

I all välmening; man fattar givetvis att det måste vara lyckan för en ung tjej att åka till Cangu och springa på en vänlig själ som ska lägga gratis tid på att försöka få upp ett vingligt väsen på en bräda.

Nej lol, det har väl fan ingen människa tid med, iallafall inte utan incitament. Men nu nämnde du ju en tidigare Tinderdejt så det kanske löser sig med den saken. Så, är du därmed en extremt rolig person att umgås med, visst, men annars; hosta upp pengarna för basic surflektioner, och lär dig resten själv; det har de flesta av oss surfare gjort.
__________________
Senast redigerad av juniorobserver 2019-01-02 kl. 13:35.
Citera
2019-01-03, 05:34
  #4
Medlem
Tack för tips!! Haha ja vi får väl se om detta vingliga väsen kommer nån vart i surfning! Om jag nu väljer att köra på surfcamp, kan man fixa det där eller måste det bokas innan tror ni?
Håller nog tummarna att jag kan hitta någon som vill lära mig ändå så jag slipper bli ruinerad! 😂
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3006970

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback