Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-10, 21:05
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStjiernblom

Tack för feedback! Kul att du gillar den. Skulle gärna vilja spela in låtarna lite mer professionellt, men vet inte hur man gör riktigt. Någon får gärna tipsa mig om de vet något om detta.


Mjo, jag med. Jag kan ju litegrann men har bara gjort en en gång, men mixat röster två gånger. Men jag tror @AlfredYao här inne är rätt duktig på det.
Citera
2019-01-12, 22:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Wow!

Försöker du jobba lite mer med texten och uttrycka dig mer fyndigt/unikt skulle jag tro att det kan bli en hit

Men bra som det är

Alltså du kör många olika stilar. Skickligt gitarrspel. Men jag måste hålla med om att ballader passar din röst bäst. Kolla in denna av allas husgud Dan Andersson https://www.youtube.com/watch?v=iSz7...KGuYPbhb3e1Hxg
Haha tack så mycket, men en hit? Det är en cover på en sextiotalslåt...
Fin låt där!
Jag har faktiskt läst lite Dan Andersson och försökt tonsätta Vandraren: https://svensk-poesi.com/dan-andersson/vandraren/, men resultatet var väl inte så imponerande.

Citat:
Ursprungligen postat av rotenurkalaset-0
Mjo, jag med. Jag kan ju litegrann men har bara gjort en en gång, men mixat röster två gånger. Men jag tror @AlfredYao här inne är rätt duktig på det.
OK, gott, tack för tipset. Frågan är vad det kostar att göra en låt i en studio, med musiker osv?

Min "Staden sluttar" är ganska medioker när jag lyssnar på den förresten. Gör många fel. Är inte en tillräckligt bra gitarrist för att skriva instrumentella gitarrlåtar, tror jag.
Citera
2019-01-13, 12:41
  #15
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStjiernblom
Haha tack så mycket, men en hit? Det är en cover på en sextiotalslåt...
Fin låt där!
Jag har faktiskt läst lite Dan Andersson och försökt tonsätta Vandraren: https://svensk-poesi.com/dan-andersson/vandraren/, men resultatet var väl inte så imponerande.

oj

Skulle va kul att höra!! kanske kan skicka den privat eller nått?
Citera
2019-01-16, 15:25
  #16
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotenurkalaset-0
Mjo, jag med. Jag kan ju litegrann men har bara gjort en en gång, men mixat röster två gånger. Men jag tror @AlfredYao här inne är rätt duktig på det.

Tack @rotenurkalaset-0!!

Citat:
Ursprungligen postat av MrStjiernblom
Haha tack så mycket, men en hit? Det är en cover på en sextiotalslåt...
Fin låt där!
Jag har faktiskt läst lite Dan Andersson och försökt tonsätta Vandraren: https://svensk-poesi.com/dan-andersson/vandraren/, men resultatet var väl inte så imponerande.


OK, gott, tack för tipset. Frågan är vad det kostar att göra en låt i en studio, med musiker osv?

Min "Staden sluttar" är ganska medioker när jag lyssnar på den förresten. Gör många fel. Är inte en tillräckligt bra gitarrist för att skriva instrumentella gitarrlåtar, tror jag.

Tycker du fått bra svar av många här, även så verkar du vara självmedveten vilket är bra. DOCK tycker jag du har bra potential som många påpekat här inne med. Men du behöver få till en högre nivå på dina låtar, tänker på mix/master och inspelning. Låter som du spelar in allt på samma mick och sen knappt rör låtarna innan du lägger upp? Tror med rätt förutsättningar skulle du kunna få till fina produktioner. Jag har precis börjat jobba mer med mix/master så lär mig hela tiden men är riktigt kul!

Vill du kan jag slänga ett öga på någon av dina produktioner, testa lägga enkel mix/master osv. Så du ser vad man kan gör osv

/AY
Citera
2019-01-17, 04:33
  #17
Medlem
Haloperidols avatar
Det som saknas till gitarrspelet är givetvis någon passande text! Din spelstil (på det här stycket i alla fall) är liksom mest ackomanjemangs-aktigt. Inte menat som något dåligt, utan tvärtom tycker jag att du spelar bra, men jag tror det skulle bli 1000 gånger bättre med lite fyndiga rim eller nåt
Citera
2019-01-18, 21:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
oj

Skulle va kul att höra!! kanske kan skicka den privat eller nått?
Kanhända, kanhända! Får bara spela in den först (Y)

Citat:
Ursprungligen postat av Alfred-Yao
Tack @rotenurkalaset-0!!



Tycker du fått bra svar av många här, även så verkar du vara självmedveten vilket är bra. DOCK tycker jag du har bra potential som många påpekat här inne med. Men du behöver få till en högre nivå på dina låtar, tänker på mix/master och inspelning. Låter som du spelar in allt på samma mick och sen knappt rör låtarna innan du lägger upp? Tror med rätt förutsättningar skulle du kunna få till fina produktioner. Jag har precis börjat jobba mer med mix/master så lär mig hela tiden men är riktigt kul!

Vill du kan jag slänga ett öga på någon av dina produktioner, testa lägga enkel mix/master osv. Så du ser vad man kan gör osv

/AY
Tack för feedback.
Inspelningen har bara skett med en mobiltelefon. Jag har inte rört dem på något sätt. Det är inte särskilt njutbart att lyssna på kan jag förstå.
Jag vet inte ens vad mix/master om jag ska vara ärlig. Borde nog skaffa mig en bättre mick om jag ska göra detta.
Det vore verkligen intressant att se hur du jobbar! Har du något bra tips på mick eller vad som krävs för att göra en bra mix, säg gärna till

Citat:
Ursprungligen postat av Haloperidol
Det som saknas till gitarrspelet är givetvis någon passande text! Din spelstil (på det här stycket i alla fall) är liksom mest ackomanjemangs-aktigt. Inte menat som något dåligt, utan tvärtom tycker jag att du spelar bra, men jag tror det skulle bli 1000 gånger bättre med lite fyndiga rim eller nåt
Tänker du på första låten? Kanske får skriva en liten text till den då! Tack för feedback.
Citera
2019-01-19, 14:00
  #19
Avstängd
FrassePirats avatar
Jag rekommenderar att du stämmer gitarren innan du spelar in.

I övrigt är du fullkomligt värdelös, som musiker.
Citera
2019-02-02, 16:09
  #20
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassePirat
Jag rekommenderar att du stämmer gitarren innan du spelar in.

I övrigt är du fullkomligt värdelös, som musiker.
Mja..Inte nyskapande men knappast värdelös
ONT: Tyckte gitarrliret lät helt ok. Lite oputsat kanske. Skulle nästan kräva mer sång
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback