Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-02, 11:28
  #1
Medlem
I 10 år har min mamma sökt vård hos läkare runt om i Skåne på grund utav sin hud. Om du river på hennes hud lossnar den biten av hud som du rev på, hon har ofta värk i lederna och har ibland höga värden i kroppen.. men läkarna påstår/påstod att det va ingenting fel på hennes kropp. Jag frågade då min mamma "har någon i vår släkt haft så med huden" varpå hon svarar "ja din mormor när hon hade cancer".. min mamma har alltså inget underhudsfett och har därför lätt för blåmärken och sår.

Nu för någon månad sedan skulle hon operera handen då en sena slagit knut på sig själv och läkaren upptäckte något som hon tror är SLE reumatism under operationen. Jag blev både arg och ledsen när jag hörde det, då min mamma gått med värk i 10 år och inte vetat varför för ingen tagit henne på allvar så kanske vi för engångsskull kommer få reda på om det är SLE hon har.

Finns det någon här med SLE eller närstående med SLE? då jag inte vet något om denna sjukdom hade jag gärna velat höra från er, hur ni har det? hur påverkar de kroppen och hur mår ni av det?

Jag har googlat så klart, men jag ser det hellre från någon som jag vet har koll på vad dem pratar om.
Jag vill veta om det är så att min mamma har SLE (dem ska undersöka det) om hon kommer lida, hur kommer det utvecklas för henne i hennes liv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback