Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-22, 15:35
  #337
Medlem
Röda myror i Thailand. Bodde hos en familj på landet i Issan för ca 15 år sedan. Hjälpte först husmor att plocka myrorna från en trädkrona med en hink upphängd på en trästör.
Sen tillredde hon en soppa som var något av det godaste i soppväg jag smakat. Myrorna utgjorde en syrlig prick över i-et, soppan var i övrigt grönsaksbaserad.
Citera
2019-02-22, 22:31
  #338
Medlem
Bunnys avatar
Blir varje år besviken på julskinka. Oavsett om den är hemlagad eller köps färdiglagad, äts på julbord på restaurang, fika på jobbet eller något liknande, jag tycker alltid att det är skinka som är torrare, sämre saltad och med mindre smak än skinka av olika slag som man kan köpa under resten av året.
Citera
2019-02-22, 22:49
  #339
Medlem
Kanelglass med rårörda lingon till, mums!
Banan på knäckebröd, underbar kombo.
Hare, tvi vale!
Citera
2019-02-22, 23:02
  #340
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Kanelglass med rårörda lingon till, mums!
Banan på knäckebröd, underbar kombo.
Hare, tvi vale!
Vad var det du inte gillade med hare? Jag tycker att det är gott, så mörkrött det kan bli och med mycket viltsmak Men om man hade förväntat sig att det skulle smaka som det mesta kött man köper i butik, då kan jag förstå att man inte gillar det.
Citera
2019-02-22, 23:19
  #341
Medlem
Jag slevade i mig blodpudding för första gången på länge rätt så nyligen. Var mycket godare än vad jag hade för mig att jag upplevde det som barn.
Citera
2019-02-23, 17:18
  #342
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Grillad halloumiost. En jädra hype kring något som smakar gummi och gnisslar mellan tänderna. Helt obegripligt.

Gnisslet är ju en stor del av upplevelsen. Jag undrar vad för gummi du äter som gör att du associerar smaken på halloumin med sånt. Berätta gärna vilken gummisort du köper, för sånt ska jag i så fall också köpa och tugga på.

Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Rökt ål. Mycket godare än det låter.

Något av det godaste som finns. Men för att rädda arten ska man inte äta den mer!

Citat:
Ursprungligen postat av Rodluvan
Hemskt överraskad av banan! Smakade jävligt likt malaxlimpa



Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Upplevde också att italiensk mat var väldigt överdrivet.

Verkar ju som folk här i tråden bara ätit på skitställen i Italien.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Kanske lite extra smak med baj-handen?

Korv behöver ej tillsättas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback