Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-01, 21:08
  #1
Medlem
Emiliasecrets avatar
Hej, det är så att jag har lvm och har ca 2 månader kvar, men jag orkar inte vara kvar resten av tiden och anser inte att det behövs. Finns det någon möjlighet att på något sätt få lvm:et släppt tidigare? Jag har varken rymt eller knarkat under tiden jag haft lvm, och när jag har haft permissioner så jag har skött mig.
__________________
Senast redigerad av Emiliasecret 2019-01-01 kl. 21:18.
Citera
2019-01-01, 21:13
  #2
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiliasecret
inte ens när jag haft permissioner så jag har skött mig.

Va?
Citera
2019-01-01, 21:13
  #3
Medlem
ja om du hittar någon öppenvård/familjehem så går det att komma ut fram lvm boendet tidigare
Citera
2019-01-01, 21:13
  #4
Medlem
Nej. Passa på att försöka växa som människa så du är fri att göra precis vad du önska när du väl kommer ut.
Citera
2019-01-01, 21:15
  #5
Medlem
Emiliasecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Va?

Blev lite slarvfel där. Ändrat nu.
Citera
2019-01-01, 21:17
  #6
Medlem
Emiliasecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
ja om du hittar någon öppenvård/familjehem så går det att komma ut fram lvm boendet tidigare

Jag är inte på lvm-hemmet längre, är på behandlingshem nu långt ifrån vänner och familj, så jag börjar bli otålig bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Tynarbort
Nej. Passa på att försöka växa som människa så du är fri att göra precis vad du önska när du väl kommer ut.

Jag får nog bara göra det bästa av situationen och stå ut. Kan ju ändå vara värt det i slutändan.
Citera
2019-01-01, 21:17
  #7
Medlem
Rikspsykoss avatar
Du får Inte permisar på lvm? Och efter 2-3 månader på låst ska du slussas vidare till öppet,
Citera
2019-01-01, 21:20
  #8
Medlem
Emiliasecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Du får Inte permisar på lvm? Och efter 2-3 månader på låst ska du slussas vidare till öppet,

Jag är inte på lvm-hemmet längre. Är på behandlingshem under resten av lvm tiden.
Citera
2019-01-01, 21:21
  #9
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiliasecret
Jag är inte på lvm-hemmet längre. Är på behandlingshem under resten av lvm tiden.
Okej, det är vara att stå ut tyvärr, själv har jag alltid fått vara kvar på låsta intaget i 6mån..
Citera
2019-01-01, 21:24
  #10
Medlem
Emiliasecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Okej, det är vara att stå ut tyvärr, själv har jag alltid fått vara kvar på låsta intaget i 6mån..

Får göra det, det är ju bättre än att sitta helt inlåst i alla fall
Citera
2019-01-01, 21:25
  #11
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiliasecret
Får göra det, det är ju bättre än att sitta helt inlåst i alla fall
Helt klart
Citera
2019-01-02, 19:16
  #12
Medlem
Man kan visst komma hem tidigare, dock avskrivs inte LVMet, det är 6 månader som gäller. Nu när jag var iväg senast så satt jag 3 månader på "intaget" . Efter dessa tre månader fick jag en paragraf 27 i hemmet, vilket innebar att öppenvården kom hem när som och tog utandningsprov, gick också på två till tre urinprover i veckan. Motiveringen till min p27a i hemmet var att jag hade varit på så många behandlingshem med 12 steg m.m men inget funka och att det inte gett mig något under dom senaste åren, sen hade jag bra kontakt med min soc. Så omöjligt att komma hem är det inte, dock skickas du direkt till låst om du inte fullföljer planeringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback