Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-01, 16:59
  #1
Medlem
KirkHammetts avatar
Har hittat en iPhone på ett Café. Ingen har ringt upp den på 3 dagar och den går såklart inte att låsa upp eftersom jag inte har PIN.

Funderar på att lämna in den till Polisen, men vill såklart fört kolla upp om den går att låsa upp på något sätt - och då blir det min telefon
Citera
2019-01-01, 17:02
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Har hittat en iPhone på ett Café. Ingen har ringt upp den på 3 dagar och den går såklart inte att låsa upp eftersom jag inte har PIN.

Funderar på att lämna in den till Polisen, men vill såklart fört kolla upp om den går att låsa upp på något sätt - och då blir det min telefon
Är den på?
Citera
2019-01-01, 17:06
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Har hittat en iPhone på ett Café. Ingen har ringt upp den på 3 dagar och den går såklart inte att låsa upp eftersom jag inte har PIN.

Funderar på att lämna in den till Polisen, men vill såklart fört kolla upp om den går att låsa upp på något sätt - och då blir det min telefon

Med tanke på att FBI gick bet på det så tror jag det blir svårt. Dessutom lär du behöva ändra IMEI också om du inte ska riskera att torska. Bara gör det rätta istället och lämna in den.
Citera
2019-01-01, 17:56
  #4
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Är den på?
Ja
Citera
2019-01-01, 17:57
  #5
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Med tanke på att FBI gick bet på det så tror jag det blir svårt. Dessutom lär du behöva ändra IMEI också om du inte ska riskera att torska. Bara gör det rätta istället och lämna in den.
Är det så pass. Ja då lämnar jag nog in den.
Citera
2019-01-01, 18:05
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Ja
Den är på och frågar efter säkerhets kod? Infödingarna här i byn kommer ibland hit med allt möjligt skrot och fått ett antal sådana och alla går att starta men går inte använda då någon säkerhets kod gått in så har dom slängt med dom i skrotlassen till mej
Citera
2019-01-01, 18:09
  #7
Medlem
hrwdtjs avatar
Tycker du ska lämna in telefonen till polisen.
Citera
2019-01-01, 18:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Har hittat en iPhone på ett Café. Ingen har ringt upp den på 3 dagar och den går såklart inte att låsa upp eftersom jag inte har PIN.

Funderar på att lämna in den till Polisen, men vill såklart fört kolla upp om den går att låsa upp på något sätt - och då blir det min telefon
Aktivera Siri genom att hålla in hemknappen. Fråga sedan "Vem är jag"/"Who am i?", där kanske du får svar om vem telefonen tillhör. Lycka till.
Citera
2019-01-01, 18:41
  #9
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Tryck höger sidoknapp och en av volymknspparna i fem sekunder, välj medicinskt ID borde du få fram namn och kontaktuppgifter. Om det är en ägere som inte brytt sig kan du försöka ringa nödsamtal och be SOS alarm hjälpa dig.
Citera
2019-01-01, 19:03
  #10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Är det så pass. Ja då lämnar jag nog in den.

Tror inte att du behöver lämna in mobilen till Polisen. Hört talas om ”Find My iPhone”?

Du kan väl meddela här i tråden när / om du haft ”Oväntat besök”
Citera
2019-01-01, 19:27
  #11
Medlem
Bongomans avatar
Man kan ju undra varför ingen ringer. Hittar man inte sin telefon är det första man gör att ringa den. Oftast svarar någon trevlig figur och talar om var man kan hitta telefonen. Tyvärr kommer polisen bara att slänga den i en låda och inte göra mer. Tar man ut kortet finns det ett nummer. Operatören talar inte om vems kort det är men lägger in i sitt datasystem att telefonen är hittad. När personen ringer för att beställa nytt kort syns den informationen. Om alla operatörer är så vänliga vet jag inte men när jag fick telefoner inlämnat så har jag använt det knepet och sedan har personen kommit och hämtat sin telefon efter ett tag.

Det var bättre förr. Då ringde man MAMMA eller ÄLSKLINGEN och det tog sällan många minuter innan telefonen blev hämtad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback