Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-09, 16:10
  #373
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag vet inte vad vi ska diskutera egentligen,för jag ser det som att du redan fattat 1 beslut
oavsett vad folk påpekar.
Har du totalt inga känslor för din fru så go for it.
Men att skilja sig sen gifta sig igen med kort varsel ses som korkat.
Den nya som du påstår och påpekar är väldigt mycket yngre än dig och jag förstår att du känner
dig som 1 lejon.
Risken är ganska stor om du tänker med logik att hon kommer att säkert ändra sig ångra sig och till
och med lämna dig för 1 jämnårig kille eller man.
Du har din trygghet redan nu med familj barn och allt.
Det du riskerar nu är faktiskt din familj torskar du så är risken otroligt stor att du lämnar din fru för att sedan bli lämnad av 1 yngre kvinna.
Sen står du där alldeles själv och tycker synd om dig själv.
1 förälskelse går över efter 1 tag många jag känner har lämnat påbörjat 1 relation för att bryta upp efter max 1 år

Håller med. Det är mycket bättre att stanna. Gör som Chris Watts, det blev lyckat.
Citera
2023-11-09, 20:20
  #374
Medlem
Kallamakaronens avatar
Det är inget unikt att skiljas.

Är du kär i den yngre så lämna din fru.
Din fru kommer gå vidare så småningom.

Ge henne inte allt - en skilsmässa tar tid och ni behöver göra en bodelning.

Och nej, du ska INTE ta detta framför barnen.
Skona dina barn.

Och Lycka till i livet.
Livet är för kort för att inte levas fullt ut.
Citera
2023-11-14, 17:31
  #375
Medlem
Bättre att dela, tänker jag. Du vet inte hur det går för dig i framtiden.
Min separation var i och för sig odramatisk, med utflugna barn och ingen tredje part som någon var otrogen med, men vi delade på allt.
Även om jag på den tiden tjänade mindre så har jag nu en bättre ekonomisk situation och det hade blivit väldigt skevt i det långa loppet om jag hade fått ”allt”.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback