Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Det blir en besvikelse när SVT presenterar och visar det som att alla världsledare faktiskt sitter där och lyssnar på henne. När det i verkligheten inte sitter en enda världsledare där. Va fan liksom.
Menar ni att det är så enkelt att SVT jobbar på att vinkla det så hårt att dom kan lura oss att tro på nyheter som inte finns. Ja här var det sannerligen bevisat i alla fall att det som SVT påstår inte stämmer. Om det inte är så att talet inte hänger samman med bilderna man ser på henne i lokalen som presenteras som efter talet.
Det kan ju faktiskt vara så att hon har varit där och rekat scenen och podiet som man brukar göra (som jag själv i liknande situationer gör). Sen har SVT klippt ihop det och i själva verket så är det två olika situationer.
Hur vet vi vad som är vad?
Jag har varit på några såna där "superviktiga" 24h event, och det viktiga är egentligen inte vilka som sitter i publiken, utan hur stor spridning talen får via livestream, så i sak spelar det ju egentligen ingen roll.
Det jag tycker är märkligt är att det inte rapporteras ett skit från vad typ Linköpings Universitet anser vara ett superviktigt möte (en av få länkar jag hittade vid googling på svenska), med en diger talarlista (inte ett ljud om Isabella Lövins insats t ex), och en femtonårig kändisdotter är det enda som lyfts fram.
Antingen kan ju ett sådant möte alltså knappast vara särskilt viktigt, eller så finns en annan agenda. Det märkliga är då att två vänstergiganter som svt och aftonbladet låter sig gå en kändisförfattates ärenden genom att utnyttja hennes diagnosticerade barn...