Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-08, 01:40
  #13
Medlem
Miyanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Alt1. Ta ut kontanter. Köp för kontanter.
Alt2. Swicha vän. Få vän att swicha vidare.
Alt3. Få vän att köpa på valfritt sätt, och köp av honom/henne i kontanter.
Alt4. Ta ut kontanter. Köp förbetalt kontantkort (typ paygoo), och köp med det kreditkortet (tex coinmama accepterar kort som betalning).


Är kontantuttag ett problem för den som ser ditt kontoutdrag så är det en helt annan fråga, mer riktad åt hur du kan tjäna pengar svart i cash. Köpa prylar som du säljer vidare på blocket/tradera kanske? Men nu har du hamnat på en enormt mycket högre kostnad för det du tänker köpa för bitcoinsen i slutändan än vad det hade varit om du bara fört över pengar från ditt konto till en handelsite för bitcoin.

Tack för tipsen! Kontouttag är tyvärr också för misstänksamt :/ Jag vill inte tjäna pengar svart i cash eller köpa och sälja på blocket haha! Jag köper bara bitcoins för varje tillfälle jag behöver det. Inget jag sparar eller så utan använder det för att betala med det
Citera
2019-01-08, 01:41
  #14
Medlem
Miyanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saeterbakken
Gör inte det. Du kan få en jävlig skattesmäll. En vän till mig fick betala 60000

Det låter ju inte bra. Kan du förklara mer? Menar du om jag isf skulle försöka manipulera min kontohistorik?
Jag lär ändå inte kunna göra det för det verkar inte riktigt gå haha.
Citera
2019-01-08, 17:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Tack för tipsen! Kontouttag är tyvärr också för misstänksamt :/ Jag vill inte tjäna pengar svart i cash eller köpa och sälja på blocket haha! Jag köper bara bitcoins för varje tillfälle jag behöver det. Inget jag sparar eller så utan använder det för att betala med det

Har du möjlighet att få tag på kontanter på annat sätt?
Några tips:

Betala åt polaren när ni är ute på krogen, och be om att få tillbaka pengarna i kontanter.

När du storhandlar så be om att få ut några hundra extra (gick på ica med icabanken förut, kanske olika på olika butiker.)

Ta ut pengar och säg att butikens kortterminal låg nere, viktigt att komma hem med något som du köpt kontant för en del av summan.

Flytta över en "större" summa pengar, som du bör klara dig på ett tag till någon bitcoin exchange, sedan anmäler du kortet borttappat, och om någon undrar så säger du att det måste blivit stulet/någon hittat det och använt. Obs! ej polisanmälan, utan bara förlustanmälan för att få ett nytt kort från banken. viktigt att du slänger det gamla kortet där det inte kommer hittas.
Citera
2019-01-08, 21:40
  #16
Medlem
eekens avatar
Sätt in pengar på coinbase pro med banköverföring, köp sedan bitcoin där. Då kan de ej se att du köpt just bitcoin för dina pengar.
Citera
2019-01-08, 21:42
  #17
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Går det att på något sätt köpa btc utan att det syns jättetydligt i kontohistoriken på banken? Använder mig av Localbitcoins för tillfället. Har alltid använt mig av swish för att det är snabbt och smidigt liksom.
Men nu är det såhär att jag har någon som vill hålla lite koll på min kontohistorik ett tag framöver...
Swish till random människor blir lite ja svårt att förklara om ni förstår.

Har svårt att tro att det finns någon bra lösning på detta men tänker att det är värt att fråga ändå
Så tips/förslag tar jag tacksamt emot!

På localbitcions kan du köpa coins kontant om du väljer detta alternativ. Du ser till att ha kontanter sen träffar du nån på stan och affärsen görs upp med appen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback