Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 16:40
  #1
Medlem
Hej hörni. Har piercat näsan och det har nu gått 5 veckor. Jag vet att det är rekommenderat att ha så länge som möjligt, argumenten pågår flitigt att det ska även hålla på upp till 6 månader. Nu är det så att instruktionerna från Smycka/blomdahl har sagt 4 veckor och jag va inne idag och hon tyckte det såg bra ut.

Det är lite rött runt piercingen men gör inte ont att röra vid eller något. Ska använda lite koksalt också framöver, MEN. Jag vill verkligen byta till en tunn ring nu och när jag försöker dra ut min nuvarande läkningssmycke så gör de så jävla ont? Det är just vid den sista delen om ni förstår, eller jag vet iofs inte hur det ser ut i slutet, om det är en böj eller bara en rak skruv? Det gör så jävla ont och jag vågar inte dra hårdare..

Är det normalt att det gör ont eller är det bara för det inte läkt? Orkar inte ha detta smycket mer!! Det gör alltså enbart ont när jag försöker dra ut/byta. Kan heller inte se vilken form den har i slutet, om det är rakt eler om jag ska böja på nått sätt.

FAN!

Tacksam för snabb hjälp. Gott nytt år på er också allihopa!
Citera
2018-12-31, 16:44
  #2
Medlem
Grollarens avatar
Kan du snurra på den utan att det gör ont?
Låter som en infektion tycker jag.
Sårtvätt på och snurra lite på den varje dag.
Jag har iofs ingen piercing men örhängen. Måste ju vara samma sak förutom att det är att föredra att ha röda öronsnibbar istället för alkisnäsa.
Krya på dej
Citera
2019-01-07, 18:25
  #3
Medlem
Den är irriterad och inte läkt då antagligen. Låt den vara och tvätta den med koksalt med rena händer.
Citera
2019-01-07, 18:26
  #4
Medlem
Snurra inte på den för då kommer skit in i den.
Citera
2019-01-07, 18:27
  #5
Medlem
Sårtvätt är inte brs för sånt heller för den delen. Hade mycket problem med sånt med förr. Men när jag började använda koksalt blev det bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback