Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 15:00
  #1
Medlem
Efter varit utomlands i 2 år och jobbat 24/7 och just hemkommen från Sverige.
Vilka actionfilmer har man missat som det är mycket pang i, och tillräckligt brutalt.

Filmer jag gillar sen tidigare är tex John Woo’s filmer från Hongkong, vissa Stallone, van damme, seagal filmer.
Eller nyare exempel ”shoot EM up”.

Inte typiska Hollywood filmer med åldersgräns 12 år, utan tuffa, hårda actionfilmer.
Alla tips mottagits för har varit helt lost senaste två åren.

/
Citera
2018-12-31, 15:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salmonsson
Efter varit utomlands i 2 år och jobbat 24/7 och just hemkommen från Sverige.
Vilka actionfilmer har man missat som det är mycket pang i, och tillräckligt brutalt.

Filmer jag gillar sen tidigare är tex John Woo’s filmer från Hongkong, vissa Stallone, van damme, seagal filmer.
Eller nyare exempel ”shoot EM up”.

Inte typiska Hollywood filmer med åldersgräns 12 år, utan tuffa, hårda actionfilmer.
Alla tips mottagits för har varit helt lost senaste två åren.

/

Är rätt stor brist på sånna filmer nu för tiden då det mesta som produceras är PG12 och superhjälte stuket men personligen fastnade jag för the first purge
Citera
2018-12-31, 15:12
  #3
Medlem
okok1s avatar
Jag gillade John Wick och The Equalizer filmerna. Men de kanske inte är tunga?
Citera
2018-12-31, 15:23
  #4
Medlem
alfamisos avatar
Just det, The Equalizer 1 o 2 med Denzel Washington.

https://www.expressen.se/noje/recens...a-uppfoljare-/

Också Predator-filmerna (rymdmonster :-)).
Citera
2018-12-31, 15:23
  #5
Medlem
”The rock” dwayne Johnson gjorde några filmer när han kom till sen hemstad, blev attackerad och hämnades hårt.

Till och med Kevin bacon gjorde någon vettig film när hans unge blev mördard på en bensin mack och han gick bananas.

Ni menar alltså att inga sånna filmer görs längre?

Uppskattar givetvis svaren .
John wick har jag faktiskt sätt, helt rätt film typ
Citera
2018-12-31, 15:37
  #6
Medlem
Tvonds avatar
The Raid 1&2 samt Headshot är bra

Det är i Indonesien (Asien) man gör dom bästa Actionfilmerna numera.
Citera
2018-12-31, 17:24
  #7
Medlem
Indonesiska Headshot är rätt brutal, 18 årsgräns på den på Netflix.

https://www.imdb.com/title/tt5147214/?ref_=fn_al_tt_2

Nu är den visserligen från 2016 men ändå.

Den här är gjord av en av regissörerna till Headshot så kan tänka mig att den är minst lika rå, har dock inte sett den. The Night Comes For Us heter den.

https://www.imdb.com/title/tt6116856/?ref_=tt_rec_tt

Logan är jävligt blodig och brutal den med, ABSOLUT INTE en familjefilm!!

Rambo 5 lär ju bli riktig rå annars, jag menar, Rambo tar sig en en knarkkartell i Mexico!
Citera
2018-12-31, 17:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
The Raid 1&2 samt Headshot är bra

Det är i Indonesien (Asien) man gör dom bästa Actionfilmerna numera.

Om inte så görs de brutalaste våldsamma filmerna i Asien, åtminstone av det jag sett.
Citera
2018-12-31, 18:57
  #9
Medlem
Inget pang, men en trevligt våldsam film är Brawl in Cellblock 99. Den är långsam i början, men i andra halvan är det ordentlig fart.
Citera
2018-12-31, 21:28
  #10
Medlem
Härligt med alla svar, ja jo Rambo 5 håller jag utkik efter helt klart .
Stort tack för tips, här ska tittas!
Citera
2019-01-13, 20:56
  #11
Medlem
smoerreboms avatar
Kan bara bekräfta vad som sagts om Headshot och The night comes for us, samt Brawl in Cell block 99.

Ska man hålla sig till 2017-18 strikt blir det inte så mkt mer. Har du inte sett Bone Tomahawk ska du nog se den om du gillar cell block 99 oxå

Uppföljaren på sicario (day of the soldado) är rätt brutal även om den är lite fjantig i storyn och sämre än den första naturligtvis.

13 hours är från 2016 såg jag, annars underbar propagandafilm om amerikanskt mod med en förhållandevis återhållsam Michael Bay.

Jeremy Saulnier gör brutala filmer oxå men det är inte så mkt action. Hold the Dark innehåller en hel del brutalt våld. Green Room oxå men den är ju från 2015.

Revenge 2018 är förvisso en feministisk hämndfilm men den är onekligen mycket våldsam.

Första säsongen av The Punisher är oxå bitvis mkt våldsam, framförallt på slutet men alldeles för seg i början.

Accident Man med Scott Adkins är rätt välgjord men det är mer martial arts då.
Citera
2019-02-02, 12:58
  #12
Medlem
Eftersom det var hela 2018 jag var utomlands så är det 2018 specifikt jag frågar efter.

Tycker att brutala actionfilmer har gått ner i antal för varje år dock.
Och det är förbaskat synd, och svårare att hitta dessa. Därav jag frågar er!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback