Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 13:44
  #1
Medlem
Hej,

Jag är förtillfället i stort behov av att få komma bort och få nya intryck, komma närmare mänskligheten. Jag skulle egentligen vilja åka till något varm ställe långt bort men det har jag definitivt inte råd med. I själva verket vill jag inte lägga mer än 2500 på resa och boende. Men ändå bli berikad och må bättre. Uppleva någonting äkta, inte turistgrejer utan något där man kan träffa människor som är i lite samma situation (uppriktig villsenhet). Har ni något att rekomendera? Vad som helst!
Citera
2018-12-31, 13:48
  #2
Medlem
vtcs avatar
Det hela hänger nog framförallt på hur väl du kan knyta kontakt till nya människor. Klarar du detta så kan du finna vad du söker praktiskt taget var som helst.

Budgeten du anger täcker möjligen en bussresa till Köpenhamn med några nätter på vandrarhem.
Citera
2018-12-31, 13:49
  #3
Medlem
Ronilles avatar
-Polen (Gdansk, Krakow mfl ställen)

-Köpenhamn är aldrig fel

-Riga

-Ta en färja till Finland

Bara fantasin sätter gränser om målet är att du bara ska pausa.
Citera
2018-12-31, 13:53
  #4
Medlem
Ta flyget till Frankrike och gå med i främlingslegionen. Där kan det bli varmt och finns många vilsna.
Citera
2018-12-31, 13:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroooong
Hej,

Jag är förtillfället i stort behov av att få komma bort och få nya intryck, komma närmare mänskligheten. Jag skulle egentligen vilja åka till något varm ställe långt bort men det har jag definitivt inte råd med. I själva verket vill jag inte lägga mer än 2500 på resa och boende. Men ändå bli berikad och må bättre. Uppleva någonting äkta, inte turistgrejer utan något där man kan träffa människor som är i lite samma situation (uppriktig villsenhet). Har ni något att rekomendera? Vad som helst!

Valfri Sistaminuten. Du bor där turisterna bor men tillbringar dagarna där turisterna inte hänger.
Citera
2019-01-01, 02:03
  #6
Medlem
whiteblacks avatar
Om jag skulle vara du skulle jag åkt och gjort en vipassana kurs. Gratis och du kommer absolut inte ångra dig!
Citera
2019-01-01, 12:12
  #7
Moderator
Neksnors avatar
Övriga Europa --> Resor: hjälp att hitta resmål
/Moderator
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3006407

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback