Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-31, 11:22
  #1
Medlem
Ålder: 29

Vikt: 68

Längd: 167

Uppskattad BF%: 13-14%

Medicinska problem: Sedan tidigare något nedsatta levervärden.

Styrkestats, bänk, böj och mark: Bänk 55, böj 55, mark 65.

Nuvarande kostupplägg: Undviker livsmedel med socker, alkohol, och mat med mjöl. Äter inte snacks, godis eller snabbmat/halvfabrikat. Kör en 550kcal gainer efter varje pass, mest för återhämtning.

Träningserfarenhet: Styrketräning i 1,5 år. 4-6 dagar i veckan.

Tidigare kurer: Ingen.

Eget förslag till kur: Testosteron Enanthate 300mg, 2 gånger i veckan i 15 veckor.
Aromatashämmare Arimidex 0,5mg om dagen i 15 veckor, samtidigt som test.

Eget förslag till PCT: Nolvadex 20mg om dagen i 6-8 veckor. (påbörjas 2 veckor efter sista teststicket)

Mål med kuren: Få mer muskelmassa.
Citera
2018-12-31, 11:42
  #2
Medlem
Källa som jag har använt för att avgöra kurlängd/styrka, aromatshämmare, PCT är: https://www.reddit.com/r/steroids/wiki/your_first_cycle
Citera
2018-12-31, 11:56
  #3
Medlem
Med tanke på dina stats så skall du absolut inte kura. Du har jäkligt mycket att hämta naturligt fortfrande genom att läsa på om kost och träning.
Citera
2018-12-31, 12:01
  #4
Medlem
Nått är fel, 1,5 års styrke träning, och du tar 55kg i bänk,

Menar du en och en halv månad, ?
Det är roligare att kura när man nått en platå,

Men iaf ta det lugnt med vikterna gå inte över 80kg i bänk även om du känner att du klarar det under kuren,

Lägg till clomid, i pct, eventuellt ta bort nolvan,
Citera
2018-12-31, 12:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Nått är fel, 1,5 års styrke träning, och du tar 55kg i bänk,

Menar du en och en halv månad, ?
Det är roligare att kura när man nått en platå,

Men iaf ta det lugnt med vikterna gå inte över 80kg i bänk även om du känner att du klarar det under kuren,

Lägg till clomid, i pct, eventuellt ta bort nolvan,

Antar att statsen avser vilka vikter jag tränar 3x10? För maxar i bänk blir givetvis mycket mer. Sen får man ju även beakta att jag själv inte väger mer än 68.

Angående PCT har jag bara följt reditguiden som är rätt omfattande. Kan du motivera varför jag bör ersätta Nolvadex med Clomid? Tack på förhand
Citera
2018-12-31, 12:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnhemsoldat
Antar att statsen avser vilka vikter jag tränar 3x10? För maxar i bänk blir givetvis mycket mer. Sen får man ju även beakta att jag själv inte väger mer än 68.

Angående PCT har jag bara följt reditguiden som är rätt omfattande. Kan du motivera varför jag bör ersätta Nolvadex med Clomid? Tack på förhand


Man skriver normalt vad man maxxar,
Det där låter inte som styrketräning, snarare motions träning,


Egen erfarenhet,
Citera
2018-12-31, 12:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Man skriver normalt vad man maxxar,
Det där låter inte som styrketräning, snarare motions träning,


Egen erfarenhet,

Vad är Motionsträning? Menar du konditionsträning? Varför låter inte 55kg 3x10 som styrketräning? 10 rep är en generell reprekommendation för hypertrofi och det är väl bara jag själv som kan avgöra om 55kg är en bra belastning för mig?
Citera
2018-12-31, 12:21
  #8
Medlem
Domlingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnhemsoldat
Ålder: 29

Vikt: 68

Längd: 167

Uppskattad BF%: 13-14%

Medicinska problem: Sedan tidigare något nedsatta levervärden.

Styrkestats, bänk, böj och mark: Bänk 55, böj 55, mark 65.

Nuvarande kostupplägg: Undviker livsmedel med socker, alkohol, och mat med mjöl. Äter inte snacks, godis eller snabbmat/halvfabrikat. Kör en 550kcal gainer efter varje pass, mest för återhämtning.

Träningserfarenhet: Styrketräning i 1,5 år. 4-6 dagar i veckan.

Tidigare kurer: Ingen.

Eget förslag till kur: Testosteron Enanthate 300mg, 2 gånger i veckan i 15 veckor.
Aromatashämmare Arimidex 0,5mg om dagen i 15 veckor, samtidigt som test.

Eget förslag till PCT: Nolvadex 20mg om dagen i 6-8 veckor. (påbörjas 2 veckor efter sista teststicket)

Mål med kuren: Få mer muskelmassa.
41 år
Citera
2018-12-31, 12:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnhemsoldat
Vad är Motionsträning? Menar du konditionsträning? Varför låter inte 55kg 3x10 som styrketräning? 10 rep är en generell reprekommendation för hypertrofi och det är väl bara jag själv som kan avgöra om 55kg är en bra belastning för mig?

För att 55kg inte är särskilt mycket efter 1,5år och det indikerar således att du gör något allvarlígt fel i ditt träningsupplägg.
Vad tror du på riktigt att en kur skall göra för dig i det här läget? Du kommer fortfarande inte ha någon koll när du går av och så kommer du att tappa det du ökat. Samt med mycket stor sannolikhet dra på dig en hel del skador.

Gör dig själv en tjänst och börja inte trycka. Om du sedan om några år lärt dig mer om träning och allt vad det innebär och fortfarande vill preppa så gör det då. Men nu är du långt ifrån redo.
Citera
2018-12-31, 12:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivjocke
För att 55kg inte är särskilt mycket efter 1,5år och det indikerar således att du gör något allvarlígt fel i ditt träningsupplägg.
Vad tror du på riktigt att en kur skall göra för dig i det här läget? Du kommer fortfarande inte ha någon koll när du går av och så kommer du att tappa det du ökat. Samt med mycket stor sannolikhet dra på dig en hel del skador.

Gör dig själv en tjänst och börja inte trycka. Om du sedan om några år lärt dig mer om träning och allt vad det innebär och fortfarande vill preppa så gör det då. Men nu är du långt ifrån redo.

Nu brukar man ju säga att första året går åt att lära sig. Jag är snart färdigutbildad kostrådgivare och certifierad personlig tränare så du behöver inte oroa dig alls över mitt träningsupplägg eller mina kunskaper om träning och näringslära. Du har inte en blekaste aning om vilka förutsättningar jag hade för 1,5 år sedan och hur jag utvecklas på den tiden så jag förstår verkligen inte hur du kan uttala dig angående mitt träningsupplägg genom enbart faktumet att jag bänkpressar 55KG, 3x10 två gånger i veckan.

Mitt träningsupplägg är baserat på den senaste evidensen inom träningslära, i samråd med en personlig tränare med många års erfarenhet och som numera är lärare på ett program för personliga tränare.
Citera
2018-12-31, 13:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnhemsoldat
Nu brukar man ju säga att första året går åt att lära sig. Jag är snart färdigutbildad kostrådgivare och certifierad personlig tränare så du behöver inte oroa dig alls över mitt träningsupplägg eller mina kunskaper om träning och näringslära. Du har inte en blekaste aning om vilka förutsättningar jag hade för 1,5 år sedan och hur jag utvecklas på den tiden så jag förstår verkligen inte hur du kan uttala dig angående mitt träningsupplägg genom enbart faktumet att jag bänkpressar 55KG, 3x10 två gånger i veckan.

Mitt träningsupplägg är baserat på den senaste evidensen inom träningslära, i samråd med en personlig tränare med många års erfarenhet och som numera är lärare på ett program för personliga tränare.


Brukar således inte sväva iväg på andra frågeställlningar än vad ts undrar.

Men det känns onekligen lite motsägande att du är utbildad personlig tränare med senaste evidensen för träning och träningslära och ändå känner att du behöver bruka anabola steroider?

Typiska användaren är någon som inte har riktigt koll på träningslära och kosthållning som använder aas för att ”fuska” sig fram så gott det går. Alternativt någon som har ett syfte, styrkesport eller bodybuildingdrömmar. Sen finns det ju andra typer som mig själv, som brukar för fåfänga och välmående. Men det är en annan femma.


Känns som att det sista du behöver just nu är aas men för all del ditt upplägg är inte ute och cyklar, är du säker så kör.

250mg testo e e4d/e5d i 12-16v är ganska standard nybörjasdos. Så får man utvärdera efter.
__________________
Senast redigerad av Fundersam1 2018-12-31 kl. 13:19.
Citera
2018-12-31, 13:22
  #12
Medlem
0.5 mg arimidex ed är på tok för mycket.

Börja med 0.12-0.25 eod och reglera efter östro prov.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback