Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 10:33
  #1
Medlem
FlyingBees avatar
Jag ogillar när tatuerar gör massa krimskrams runt en tatuering av två skäl:

Det stjäl plats åt framtida tatueringar.
Det är svårt att smälta in (om man vill göra en sleeve tex) med nya tatueringar.

Men jag har sett ny japanska motiv med svart i bakrunden, vad tycker ni om det?
Var i Sverige hittar man tatuerare som har bra koll på japanskt?
Citera
2018-12-31, 13:07
  #2
Medlem
Jag tycker att det är fult. Jag tror att nästan alla tycker att det är fult.
Citera
2018-12-31, 13:30
  #3
Medlem
FlyingBees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Jag tycker att det är fult. Jag tror att nästan alla tycker att det är fult.
Tatueringar fult eller japanska tatueringar fult tycker du? Om alla tyckte det så varför är det så många då som har det?
Citera
2019-01-03, 08:02
  #4
Medlem
Domyojis avatar
Om du tycker det stjal plats at framtida projekt sa undvik. Japanskan tateruerings-ideen ar ju den att allt gar ihop, det ar inte meningen att det ska vara flera sma tatts, utan en enda stor... sa det ar nog lite meningen att du ska tro som du tror, tror jag!

Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Jag tycker att det är fult. Jag tror att nästan alla tycker att det är fult.

Vad ar ditt inlagg ens baserat pa, knasboll?
Citera
2019-01-13, 20:09
  #5
Medlem
FlyingBees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Om du tycker det stjal plats at framtida projekt sa undvik. Japanskan tateruerings-ideen ar ju den att allt gar ihop, det ar inte meningen att det ska vara flera sma tatts, utan en enda stor... sa det ar nog lite meningen att du ska tro som du tror, tror jag!



Vad ar ditt inlagg ens baserat pa, knasboll?
Ja , jag tror du har rätt. Japanska motiv är inte riktigt meningen att blanda med annan stil och jag vill ha flera olika stilar dock ej realistiska tatueringar, det kan vara snyggt men tycker det är tråkigt även om välgjort.
Citera
2019-01-13, 20:30
  #6
Medlem
Nej.
Citera
2019-01-16, 05:33
  #7
Medlem
FlyingBees avatar
blev inget japanskt utan ett annat motiv och det var som jag trodde sjukt snyggt med svart bakrund
Klart den tatueringen jag är mest nöjd med än så länge, kommer definitivt fortsätta att tatuera mig där.
Att fylla i med så mycket svart sved skönt.
Citera
2019-01-16, 10:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingBee
blev inget japanskt utan ett annat motiv och det var som jag trodde sjukt snyggt med svart bakrund
Klart den tatueringen jag är mest nöjd med än så länge, kommer definitivt fortsätta att tatuera mig där.
Att fylla i med så mycket svart sved skönt.

Har du bild??
Citera
2019-01-16, 10:58
  #9
Medlem
NickSonnys avatar
Det är förjävligt fult med tatueringar som har en färgad bakgrund.
Citera
2019-01-16, 13:27
  #10
Medlem
FlyingBees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Det är förjävligt fult med tatueringar som har en färgad bakgrund.
Svart är ingen färg, eller menar du att du tycker bara om huden som bakgrund? Lite svårt att förstå , kan du vara lite specifik? Beror väl lite på motiv och placering också men du får gärna utveckla.
__________________
Senast redigerad av FlyingBee 2019-01-16 kl. 13:30.
Citera
2019-01-16, 13:50
  #11
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingBee
Svart är ingen färg, eller menar du att du tycker bara om huden som bakgrund? Lite svårt att förstå , kan du vara lite specifik? Beror väl lite på motiv och placering också men du får gärna utveckla.
Exakt. För mycket färg är inte snyggt. Sleeves t.ex. är något av det fulaste som finns.
Citera
2019-01-26, 17:21
  #12
Medlem
FlyingBees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Exakt. För mycket färg är inte snyggt. Sleeves t.ex. är något av det fulaste som finns.
Ja det kan jag hålla med om, sleeves är rätt tråkigt, bättre bygga på med tiden med olika motiv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback