Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-12-31, 16:43
Medlem
nidbilds avatar
"världsmedborgare" är ett typiskt vänster påhitt så korkat
Citera
2018-12-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Fel! Läs artikeln din jävla dåre.

Den globala uppvärmningen har ökat de senaste 220 åren MEN det beror inte på människans levnadsvanor.

Du, jag har troligen läst fler artiklar om klimatforskning än vad du har gjort. Att du kallar mig jävla dåre tar jag som en komplimang. IPCC är den grupp som är bäst skickad att bedöma fenomenet. Nästan alla tror på deras slutsatser.
Att en liten gäng mörkermänniskor inte gör det spelar nog ingen roll. Av de politiska partierna i Sverige är det inget av riksdagspartierna som förnekar människans inblandning , inte ens sverigedemokraterna. Sverigedemokraterna verkar dock vara av uppfattningen att andra skall lösa problemet.
Nu vet jag ju inte vem du är men helt otroligt är det inte att du heilar när klockan slår 24 00. Gott nytt klimatår på dig.
Citera
2018-12-31, 18:57
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Du, jag har troligen läst fler artiklar om klimatforskning än vad du har gjort. Att du kallar mig jävla dåre tar jag som en komplimang. IPCC är den grupp som är bäst skickad att bedöma fenomenet. Nästan alla tror på deras slutsatser.
Att en liten gäng mörkermänniskor inte gör det spelar nog ingen roll. Av de politiska partierna i Sverige är det inget av riksdagspartierna som förnekar människans inblandning , inte ens sverigedemokraterna. Sverigedemokraterna verkar dock vara av uppfattningen att andra skall lösa problemet.
Nu vet jag ju inte vem du är men helt otroligt är det inte att du heilar när klockan slår 24 00. Gott nytt klimatår på dig.

Nästan alla tror på deras slutsatser? Om du angriper problemet ur en VETENSKAPLIG synvinkel och inte POLITISK är den multivariataanalysen oavkortat den bästa metoden att klargöra sambanden. Artikeln jag länkade till visar klart och tydligt två saker:

1) Det mänskliga bidraget till den globala uppvärmningen från 1800-talet fram tills idag är en rät linje, trots den industriella revolutionen och den ökade mängden bilar etc. Ökningen motsvarar endast ca 0,07-0.10°C per årtionde. Slutsatsen måste vara att det enda mänskliga bidraget till den globala uppvärmningen är MÄNGDEN MÄNNISKOR PÅ JORDEN.

"The global-mean temperature adjusted this way shows mostly a monotonic trend with some scatter. This anthropogenic warming has been remarkably steady since 1910. The 100-yr trend is 0.068° ± 0.013°C decade−1, the 75-yr trend is 0.080° ± 0.015°C decade−1, and the 50-yr is 0.083° ± 0.011°C decade−1. The 32-yr trend now is 0.070° ± 0.019°C decade−1, which is less than one-half the value found by Foster and Rahmstorf (2011)"

Källa: https://journals.ametsoc.org/doi/ful...AS-D-12-0208.1

2) Tidigare modeller är felaktiga eftersom residualplotten i den artikeln som flertalet forskare har byggt sina vidare slutsatser på inte är SLUMPMÄSSIG. Detta betyder konkret att de multivariata modellerna som exkluderar AMO är skit! Man har således övervärderat den globala uppvärmningen och vägrar nu att släppa sin slutsats för att inte förlora ansiktet, anslag etc.

Läs på om AMO!

Du som gillar IPCC:

One of the highlighted results of Lean and Rind's MLR analysis is that the deduced spatial patterns of anthropogenic warming and solar forcing “differ distinctly” from those indicated by the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC). In particular, instead of finding polar amplification of warming, which is a robust feature across IPCC models, their deduced warming pattern is more pronounced between 45°S and 50°N than at higher latitudes.
Senast redigerad av midvintermorker 2018-12-31 kl. 19:17.
Citera
2018-12-31, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Nästan alla tror på deras slutsatser? Om du angriper problemet ur en VETENSKAPLIG synvinkel och inte POLITISK är den multivariataanalysen oavkortat den bästa metoden att klargöra sambanden. Artikeln jag länkade till visar klart och tydligt två saker:

1) Det mänskliga bidraget till den globala uppvärmningen från 1800-talet fram tills idag är en rät linje, trots den industriella revolutionen och den ökade mängden bilar etc. Ökningen motsvarar endast ca 0,07-0.10°C per årtionde. Slutsatsen måste vara att det enda mänskliga bidraget till den globala uppvärmningen är MÄNGDEN MÄNNISKOR PÅ JORDEN.

"The global-mean temperature adjusted this way shows mostly a monotonic trend with some scatter. This anthropogenic warming has been remarkably steady since 1910. The 100-yr trend is 0.068° ± 0.013°C decade−1, the 75-yr trend is 0.080° ± 0.015°C decade−1, and the 50-yr is 0.083° ± 0.011°C decade−1. The 32-yr trend now is 0.070° ± 0.019°C decade−1, which is less than one-half the value found by Foster and Rahmstorf (2011)"

Källa: https://journals.ametsoc.org/doi/ful...AS-D-12-0208.1

2) Tidigare modeller är felaktiga eftersom residualplotten i den artikeln som flertalet forskare har byggt sina vidare slutsatser på inte är SLUMPMÄSSIG. Detta betyder konkret att de multivariata modellerna som exkluderar AMO är skit! Man har således övervärderat den globala uppvärmningen och vägrar nu att släppa sin slutsats för att inte förlora ansiktet, anslag etc.

Läs på om AMO!

Du som gillar IPCC:

One of the highlighted results of Lean and Rind's MLR analysis is that the deduced spatial patterns of anthropogenic warming and solar forcing “differ distinctly” from those indicated by the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC). In particular, instead of finding polar amplification of warming, which is a robust feature across IPCC models, their deduced warming pattern is more pronounced between 45°S and 50°N than at higher latitudes.

Nu säger du själv att jordens uppvärmning beror på antalet människor på jorden ( antar att du menar att den ökar ). Jag är inte biolog men tror mig ändå veta att den ökande befolkningen i det långa loppet beror av mänskligt beteende. Vi är alltså i högsta grad inblandade. Jag tex har flera barn. Du är säkert barnlös , så sur som du är.
Citera
2018-12-31, 19:57
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Nu säger du själv att jordens uppvärmning beror på antalet människor på jorden ( antar att du menar att den ökar ). Jag är inte biolog men tror mig ändå veta att den ökande befolkningen i det långa loppet beror av mänskligt beteende. Vi är alltså i högsta grad inblandade. Jag tex har flera barn. Du är säkert barnlös , så sur som du är.

Levnadsvanor såsom industrier och bilar är väl ändå annorlunda gentemot barnafödande? Jag har aldrig sagt att den globala uppvärmningen inte ökar. Min kritik ligger i HUR vi människor påverkar klimatet. Inte fan har det något att göra med Rockströms senaste upptäckter i alla fall! Den mannens tes bygger på att vi kan påverka klimatet genom att äta mindre kött, åka mindre bil etc. Mannen beter sig som en Farisé och vägrar vika från "partilinjen" TROTS att vetenskapen pissar honom i ansiktet.
Senast redigerad av midvintermorker 2018-12-31 kl. 20:09.
Citera
2019-01-01, 22:32
Medlem
WSEs avatar
Citat:
"Människor som ser sig som ”Världsmedborgare” menar att alla människor bör ha samma rättigheter, och att vi har ett lika stort ansvar att hjälpa alla människor, oavsett deras nationalitet. Människor som ser sig som ”Svenskar” menar att svenska medborgare bör ha vissa privilegier, och att vi har ett större ansvar att hjälpa andra svenskar än vad vi har att hjälpa människor från andra länder.”

Lögn. Dom menar möjligen att alla människor bör ha samma rättigheter som svenska skattebetalare har.

Jag har inte samma rätt som George Zimmerman att köpa vapen och skjuta folk. Jag har inte rätt att ingå barnäktenskap eller erhålla medborgarlön från Qatar. Cannabis växer fritt och är helt lagligt i Nordkorea. En del länder har 0% inkomstskatt och tillåter HMF

Jag föreslår att vi lägger ner svenska försvarsmakten och istället flyttar hit USAs 82nd Airborne Division för att skydda gränsen. Det borde inte vara några problem. Bara dom amerikaner som ser sig själva som "Svenskar" känner ett större ansvar att hjälpa sina landsmän än människor från andra länder
Citera
2019-01-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokalle
https://www.dn.se/debatt/vara-asikte...itiska-fragor/

I en lång harang konstateras det av våra åsikter påverkar hur vi tolkar siffror. Vilket vi sett många exempel på i verkliga livet, ex. människor som tror att invandringen kostar som pizza, Fanta och Netflix.

Det jag reagerade på var att vi äntligen fick en definition av svenskar:
"Människor som ser sig som ”Världsmedborgare” menar att alla människor bör ha samma rättigheter, och att vi har ett lika stort ansvar att hjälpa alla människor, oavsett deras nationalitet. Människor som ser sig som ”Svenskar” menar att svenska medborgare bör ha vissa privilegier, och att vi har ett större ansvar att hjälpa andra svenskar än vad vi har att hjälpa människor från andra länder.”

Den stora frågan är då: hur många världsmedborgare har vi i detta land, som anser att samtliga människor på jorden omedelbart ska få bosätta sig i Sverige utan restriktioner, ta del av välfärden och sociala skyddsnätet fullt ut?

Artikelförfattarna tillhör det beteendeekonomiska forskningslabbet Jedilab (Judgement emotion, decision & intuition lab) vid Linköpings universitet, och där en av finansiärerna till deras forskning är ”Marianne och Marcus Wallenbergs Stiftelse”.
https://liu.se/forskning/jedi-lab

Ja de är klart att Elitens kosmopoliter sponsrar beteendevetenskaplig forskning, för det gäller ju förstås att kunna bemästra hur ”den lilla människan tänker”,, innan ”hen” själv vet hur fan den tänker! Och ska de framtida AI-hjärnorna bli riktigt bra och nyttiga i ”kosmopoliternas tjänst” så måste de först matas med den allra senaste kunskapen i beteendevetenskap så att de vet och har full koll hur man övertygar ett ”får” vad som är bäst för just dem!

För som vi redan vet har ju AI-experten Danica Kragic Jensfelt redan blivit sponsrad av en av de andra Wallenbergs-stiftelserna, ”Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse”, så ”Elitens kosmopoliter” ligger minsann inte på latsidan när det gäller att stödja/leda våra främsta forskare till de rätta insikterna så att de väljer rätt forskningsfält, så kallat ”motiverat tänkande in action” med andra ord.
https://www.nyteknik.se/digitaliseri...angsam-6912268

Vi får se om Arvid Erlandsson, som var en av artikelförfattarna i DN-debatt och som 2017 fick pris i psykologi ”för studier om hur olika emotioner och tankar påverkar våra beslut”,, också får nöjet att besöka Bilderbergmötet till sommaren precis som Danica Kragic Jensfelt fick göra i somras, för de gäller ju verkligen för ”Elitens kosmopoliter” att kunna ”motivera tänkandet” hos våra största tänkare på bästa möjliga vis…….
http://psykologtidningen.se/2018/02/...g-om-altruism/
Citera
2019-01-02, 03:18
Medlem
Den typen av hycklande, privilegierade personer som aldrig skulle sätta sin fot i minsta närhet av ett mångkulturellt område och aldrig själv tänker göra minsta insats utan ska tvinga mångkulturen på andra. Man är god på andras bekostnad helt enkelt och skiter i vad som händer med Sverige i framtiden. Växer utanförskapsområdena explosivt - vem bryr sig, du är ju världsmedborgare och tänker väl bo i Schweiz istället.

Det är inte speciellt konstigt att vi har den konservativa backlash som vi har fått. Väldigt många tar bara samhället helt för givet och har inget konsekvenstänk alls.
Citera
2019-01-02, 08:15
Medlem
Jag kan konstatera att denna tråd på Flashback är 100 ggr mer intellektuell och 1000 ggr mer debatterande än vad skolfröken-DN någonsin skulle kunna prestera. - DN och Bonniers känns jävligt passé. En Carl-Johan Bonnier med Schyffert, Gardell, Expo och Arnstad som hovnarrar. - Jag tycker uppriktigt synd om alla DN-prenumeranter. DN är helt ute. Otrendigt. - En riktigt cool Hipster eller HBTQ aktivist läser www.weekendavisen.dk www.b.dk eller www.jp.dk på paddan idag. Där är debatten 10 år före Kung Carl-Johans kamratposten DN. Av och till släntrar de tom in på alternativmedia. - DN har INGEN debatt. Det är DNs svaghet. DN har bara nevrotiska skolfröknar och sekterister. Just därför hatar DN och Expo Flashback.

Intelligens är att känna till vad man inte vet, det är bara idioter som kan och vet allt.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-01-02 kl. 08:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in