Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 07:10
  #1
Medlem
Antivalents avatar
Håller på med ett projekt där usb-uttagen är lite dåligt placerade och ont om plats i lådan jag arbetar i. Man torde väl bara kunna löda bort portarna och med kablar placera porten på det ställe jag vill?
Citera
2018-12-31, 08:04
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan du inte använda vanliga förlängningssladdar där portarna sitter idag?

Finns vinklade usb-kontakter om det är utstickande delar som är problemet.
Citera
2018-12-31, 08:14
  #3
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan du inte använda vanliga förlängningssladdar där portarna sitter idag?

Finns vinklade usb-kontakter om det är utstickande delar som är problemet.

Skulle kanske kunna använda förlängningssladd, det är dock ont om plats. Det handlar isf om en förlängning om 5 cm, tvivlar på att det blir snyggt.
Citera
2018-12-31, 08:27
  #4
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Håller på med ett projekt där usb-uttagen är lite dåligt placerade och ont om plats i lådan jag arbetar i. Man torde väl bara kunna löda bort portarna och med kablar placera porten på det ställe jag vill?
Skulle det gå med en Zero? https://www.raspberrypi.org/products/raspberry-pi-zero/
Citera
2018-12-31, 08:31
  #5
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Skulle det gå med en Zero? https://www.raspberrypi.org/products/raspberry-pi-zero/

Redan köpt en 3b+
Citera
2018-12-31, 08:36
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Redan köpt en 3b+
Förstod det, men om en Zero W med trådlöst nätverk kostar dryga hundralappen och duger rent prestandamässigt så kanske det kunde vara ett enklare alternativ. Eller välja en annan låda. 😄
Citera
2018-12-31, 09:07
  #7
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Förstod det, men om en Zero W med trådlöst nätverk kostar dryga hundralappen och duger rent prestandamässigt så kanske det kunde vara ett enklare alternativ. Eller välja en annan låda. 😄

Mja kanske till nästa projekt. Kommer se det här som ett test på lödnings skills
Citera
2018-12-31, 09:17
  #8
Medlem
Om du bestämmer dig för detta, kom ihåg att inte använda något i USB-uttaget efteråt

Annars går det bra. Jag lödde fast sladdar i testpunkterna under USB-anslutningen på en Zero förut, fungerar fortfarande.
Citera
2018-12-31, 09:39
  #9
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Mja kanske till nästa projekt. Kommer se det här som ett test på lödnings skills
Friskt kopplat hälften brunnit! 😄 Nä men skämt åsido, klart att du ska testa att löda om du känner dig bekväm med det. Det är ju så man lär sig.
Citera
2018-12-31, 11:08
  #10
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback