Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 05:22
  #1
Medlem
Abomination17s avatar
(Hoppas ämnet hamnade rätt, önskar annars att mod placerar det rätt)

Ja, som rubriken lyder är jag nyfiken/desperat på att få lite tips på vad ni gör under längre perioder av abstinens från alla former av opiater/opioider?

Jag har "lyxen" att vara recept-knarkare, dvs att jag får mina godsaker(tram) på laglig väg, men med alldeles för långa mellanrum för en missbrukare. Och nu är det 7 dagar kvar till nästa uttag. Detta är inget nytt fenomen då jag nallat för mycket ur godispåsen under många år.

Så kortfattat: Vad gör ni för att inte slita av er håret/hänga er under en längre tids abstinens(Dagar, veckor)?

- Sova kommer inte på fråga, jag kan trycka i mig en hel karta med benzo utan att få en blund. Använder det just nu för att lindra ångesten.

- Jobbet brukar jag oftast släpa mig till, men nu är det ju ledighet och bara att se alla som njuter av sin ledighet, lite lagom halvfulla, knäcker mig. Dricker inte alkohol själv. Får noll njutning av det. Spec under abstinens.

- Träna, nope. Min kropp är alldeles för nedbruten för att klara vare sig inne eller uteträning.

- Införskaffar inte tram på olagliga sätt.

Gott nytt år!
Citera
2018-12-31, 06:34
  #2
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Lägg pussel, gärna 2000+ bitar.
Citera
2018-12-31, 07:23
  #3
Avstängd
Bodhiutahs avatar
Porr och livespel oddset lr nätpoker.
Citera
2018-12-31, 08:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abomination17
- Träna, nope. Min kropp är alldeles för nedbruten för att klara vare sig inne eller uteträning.

Då är det bara att bygga upp kroppen igen. Har själv aldrig hållt på med opiater, men har i perioder med mycket stillasittande och dålig diet med resulterande rygg-och ledont och övervikt förmodligen känt likadant som du gör just nu. Våra kroppar är kapabla till mycket mer än vi tror. Träning är tveklöst bästa aktiviteten för kropp och psyke, särskilt att gå ut och springa. Just nu är du fånge i din kropp och med ditt kortsiktiga belöningssystem. Börja med att gå ut och promenera eller cykla. Ta dig ut i naturen och bygg upp intensiteten gradvis. Känns tungt och poänglöst just nu, men med tiden kommer du börja må fantastiskt och tappa intresset för snabba kickar, tro mig. "En gång knarkare, alltid knarkare" = bullshit. Allt går.
Citera
2018-12-31, 08:26
  #5
Medlem
infiltrants avatar
Datorspel / TV-spel + massvis med godis och dylikt.
Citera
2018-12-31, 09:03
  #6
Medlem
Lysna på musik och försöka få i sig vettig näring. Jag tycker ljudböcker kan fungera. Har själv svårt att läsa och se på tv när jag absar. (bens). Om man mår hyfsat så är det bästa att komma ut i naturen och promenera men det går inte om man är riktigt dålig men när det värsta börjar lätta är det bra om man kan tvinga ut sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback