Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-31, 20:53
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Man kan också läsa koranen direkt och se vad Muhammed skriver om Gud, och hans bok står som ett vittnesmål mot honom och mot er, även om man skulle glömma bort allt det onda som ditt folk har gjort och ännu gör.

Muhammed vinner inget annat än människor som älskar lögnen, alla dessa ska han få som lön i helvetet på domens dag, alla miljoner och miljarder människors plågor, deras avsky och skam som han ska få bära på tills han betalat tillbaka alltsammans, och de som han stal från Jesus ska han sedan få betala för i all evighet. Och du ska få vara med i detta, eftersom du tjänar denne falska profet.

Vad gäller sanningens barn, å andra sidan, de som den Sanne utvalt ända från världens skapelse, de ska ni aldrig komma åt, ni ska inte hitta dem vart ni än söker, och om de fanns hos er så ska Fadern sända sina änglar och ta dem ifrån er. Du har redan förlorat, med andra ord. Förstår du vad jag säger kompis?



Om jag ska lära mig korrekt om något så viktigt som Islam så lyssnar jag hellre till de som studerar under de stora äldre lärda Ulama liksom jag inte går till en bonde för att bota min cancer eller annan sjukdom.
Förstår du kompis

Förstår att ni vill segla på havet men att ni ej har segel eller kapten sedan att skrovet läcker vatten gör ju allt bara värre.

Jesus var inte kristen Jesus dyrkade bara sin herre heller ej var han Gud själv.

Gud den nådrike säger det bäst själv i koranen

[1:0] I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN
112:1

[112:1] SÄG: "Han är Gud - En,
112:2

[112:2] Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror.
112:3

[112:3] Han har inte avlat och inte blivit avlad,
112:4


[112:4] och ingen finns som kan liknas vid Honom."
2018-12-31, 21:31
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Om jag ska lära mig korrekt om något så viktigt som Islam så lyssnar jag hellre till de som studerar under de stora äldre lärda Ulama liksom jag inte går till en bonde för att bota min cancer eller annan sjukdom.
Förstår du kompis

Förstår att ni vill segla på havet men att ni ej har segel eller kapten sedan att skrovet läcker vatten gör ju allt bara värre.

Jesus var inte kristen Jesus dyrkade bara sin herre heller ej var han Gud själv.

Gud den nådrike säger det bäst själv i koranen

[1:0] I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN
112:1

[112:1] SÄG: "Han är Gud - En,
112:2

[112:2] Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror.
112:3

[112:3] Han har inte avlat och inte blivit avlad,
112:4


[112:4] och ingen finns som kan liknas vid Honom."

Gud avlar inte med något kön, han avlar med helig Ande. Sonen, som är utstrålningen av Faderns härlighet, har alltid funnits hos Fadern, annars skulle han inte vara en Gud som föder, om han ändock var en som skapar. Men nu vet vi att det finns liv i skapelsen, vi är ju här, därför är det uppenbart att skaparen är en fader. Och eftersom han som skapat oss alltid funnits och alltid är densamme så har han alltså alltid haft Sonen, annars skulle han inte göra detta.

Men det är sant att Jesus medger att Fadern är större än honom och att endast Fadern är god, för Sonen finns till och är god endast genom Fadern. Allt Sonen är, det är han i och genom Fadern.

Detta är sanna ord om den sanna Guden, som verkligen finns; hos honom har Sonen alltid funnits, och bara den andlige Sonen kunde berätta allt för köttets barn om deras skapare. Därför trädde han in i världen som människa för att uppenbara för dem, den Gud som hans tjänare profeterna sökt och sett skymten av genom honom, innan tiden var inne för honom själv att komma. Då tog Fadern ett ägg i sin tjänare Marias kropp, en mild och ödmjuk kvinna som ville underordna sig Gud i allt, han tog det och ingöt det med en mans uppsättning av DNA så att det därmed blev befruktat, fastän hon aldrig var med någon man. Inga konstigheter för den som har tro, men det var för att anden från Gud, alltså Jesus, skulle få en mänsklig gestalt och delaktighet i det folk som Fadern redan hade utvalt åt honom, till att vara hans egendom och ett vittnesmål inför alla andra folk på jorden.
__________________
Senast redigerad av Ennui 2018-12-31 kl. 21:40. Anledning: kommasättning
2018-12-31, 23:34
  #39
Medlem
KortStubins avatar
Vilken röra. Framförallt av användarna Bukakekockaburra och anyala, men inte enbart, Ni är inte tvugna att gå i polemik om era religionstillhörigheter i trådar där detta inte topic. Ni har skitat ner den här tråden totalt.

Tråden kommer att låsas för en genomgång, men trots det så det är ytterst tveksamt att tråden kommer att öppnas igen eftersom diskussionsunderlaget är alltför svagt i förhållande till trådrubriken.

Ni ska få lite exempeltrådar där en hel del av era samtalsämnen har diskuterats förut:

(FB) Den stora tråden om Teodicéproblemet (sammanfogad tråd /mod)
(FB) Är livet rättvist om man tror på Gud?
(FB) Vad säger bibeln om griskött och alkohol ?
(FB) vad säger islam om alkohol egentligen?
(FB) Vad är synd? Vem är den äkta syndaren?
(FB) Vad definierar en synd? (Kristendom)
(FB) Hantera en syndare / Islam vs Kristendom
(FB) guds så kallade kärlek.
(FB) Varför straffar gud?
(FB) Främjar religion moral?
(FB) Moral och Gud, ett dilemma

Lås på!
/Moderator
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback