Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 16:26
  #205
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant


Herregud, att den människan citeras än idag alltså. Minns att hans "forskning" diskrediterades redan för 15-20 år sedan.

Tack för ett gott skratt!
Det roliga med Thomas dock, det är att han refererar källor som är hans egna och för stödja sin egna forskning.
Och sen att han sitter(Satt?) på två stolar.
Citera
2019-01-06, 01:04
  #206
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant

Herregud, att den människan citeras än idag alltså. Minns att hans "forskning" diskrediterades redan för 15-20 år sedan.


En fråga, rökte du cannabis redan för 15-20 år sen? Har det möjligtvis gjort dig trög och avtrubbad i tankeverksamheten?

Det kan ju i så fall vara förklaringen till att du verkar anse att det är ok med mordhot mot cannabismotståndare?
Citera
2019-01-06, 12:39
  #207
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En fråga, rökte du cannabis redan för 15-20 år sen? Har det möjligtvis gjort dig trög och avtrubbad i tankeverksamheten?

Det kan ju i så fall vara förklaringen till att du verkar anse att det är ok med mordhot mot cannabismotståndare?
Vart tog din saklighet vägen, och varför för du inte längre en saklig diskussion????

Dock när jag läser detta inlägg, så inser jag att du försöker stigmatiserar och undvika en saklig diskussion.
Kan jag ha nämnt nått om detta innan tro?
Svar ja, exakt det jag sa hände.
Den saklig diskussionen är över för dig, då den inte var rolig för dig.
Och detta berättade jag för dig redan före vi startade, och visst är det lustigt att vi är där nu och du slutade med saklighet och besvara.
Citera
2019-01-06, 17:03
  #208
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En fråga, rökte du cannabis redan för 15-20 år sen? Har det möjligtvis gjort dig trög och avtrubbad i tankeverksamheten?

Det kan ju i så fall vara förklaringen till att du verkar anse att det är ok med mordhot mot cannabismotståndare?
Cannabis är balsam för både själen och hjärnan. Att det gör dig "trög och avtrubbad i tankeverksamheten" är blott sant i RNS-aktivisters plack-infesterade marxisthjärnor. I själva verket stimulerar det tillväxten av nya hjärnceller och skyddar befintliga mot skada.

Nu har jag öht inte uttalat mig ifråga om huruvida mordhot mot "cannabismotståndare" är ok. Jag kan inte uttala mig om i det här fallet men generellt förtjänar de som ljuger och hetsar i media allt hot och hat de får tillbaka.

Ingen rök utan eld som man säger.
Citera
2019-01-07, 02:22
  #209
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Cannabis är balsam för både själen och hjärnan.

"Studier visar att hjärnans volym krymper hos den som använder cannabis ofta. Skadorna verkar sitta i längre än man hittills trott. Att THC-halten tenderar att bli allt högre förvärrar effekten"

http://www.accentmagasin.se/forsknin...mindre-hjarna/

Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Att det gör dig "trög och avtrubbad i tankeverksamheten" är blott sant i RNS-aktivisters plack-infesterade marxisthjärnor. I själva verket stimulerar det tillväxten av nya hjärnceller och skyddar befintliga mot skada.

"De höga THC-halterna kan få allvarliga konsekvenser, bland annat ökar risken för psykoser och paranoia.

– Vi har sett en signifikant ökning av akutbesök som inte kan förklaras av att fler använder drogen. Förklaringen kan bara vara att drogen blivit mer potent vilket ökar risken, säger Nora D. Volkow, chef för National Institute on Drug Abuse och medförfattare till studien.

Sjukvårdsstatistik från USA visar att antalet som vårdats akut av orsaker relaterade till marijuana har fördubblats från 66 000 år 2004 till 129 000 år 2011.

Högre THC-halt medför också att det går snabbare att utveckla ett beroende enligt sjukvårdsstatistik från USA"


Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nu har jag öht inte uttalat mig ifråga om huruvida mordhot mot "cannabismotståndare" är ok. Jag kan inte uttala mig om i det här fallet men generellt förtjänar de som ljuger och hetsar i media allt hot och hat de får tillbaka.

Med din logik så är det rätt att hota alla människor som har avvikande åsikter och som uttalar sig i olika sammanhang.

En fråga nu: Hur länge har du missbrukat cannabis och i vilken omfattning?
Citera
2019-01-07, 11:22
  #210
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"Studier visar att hjärnans volym krymper hos den som använder cannabis ofta. Skadorna verkar sitta i längre än man hittills trott. Att THC-halten tenderar att bli allt högre förvärrar effekten"

http://www.accentmagasin.se/forsknin...mindre-hjarna/



"De höga THC-halterna kan få allvarliga konsekvenser, bland annat ökar risken för psykoser och paranoia.

– Vi har sett en signifikant ökning av akutbesök som inte kan förklaras av att fler använder drogen. Förklaringen kan bara vara att drogen blivit mer potent vilket ökar risken, säger Nora D. Volkow, chef för National Institute on Drug Abuse och medförfattare till studien.

Sjukvårdsstatistik från USA visar att antalet som vårdats akut av orsaker relaterade till marijuana har fördubblats från 66 000 år 2004 till 129 000 år 2011.

Högre THC-halt medför också att det går snabbare att utveckla ett beroende enligt sjukvårdsstatistik från USA"




Med din logik så är det rätt att hota alla människor som har avvikande åsikter och som uttalar sig i olika sammanhang.

En fråga nu: Hur länge har du missbrukat cannabis och i vilken omfattning?
Och igen kommer inget saklig inlägg tillbaka, det tar jag som att du insåg att allt du sa där var fel.

Den största studien som säger att man får en IQ-minskning av cannabis, den säger även att om man har sin debut vid 18 år eller senare.
Så går det inte längre påvisa en IQ-minskning.
Och vad spelar det för roll om hjärnan minskar, vi använder ju knappt den ändå.

Varför sjukbesöken ökar med cannabis, det har enbart för man kopplat bort polisen ifrån konsumtion.
Men berätta gärna procenten som får problem också, så vi får lite saklighet
~4(Källa:NIDA) får en problematisk konsumtion på cannabis, varför pratar du som det är ~96%?
Och har du tagit och tittat på alkoholen och problematisk konsumtion där och hur procenten är?
Svaret är 12-15%.

THC-halter ökar enbart pga förbudet.
Som brukligt sker i förbud och att man gör det starkare för få en mindre hantering.
Bara se på prohobition och hur det var där, och sen se hur det är på droger.
Samma utveckling, enda du berättar är att vi inte ska ha droger olagliga då och med denna.

Och du avslutar med en ad hominem, varför?
Du skulle ju vara så saklig.
Citera
2019-01-07, 17:10
  #211
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"Studier visar att hjärnans volym krymper hos den som använder cannabis ofta. Skadorna verkar sitta i längre än man hittills trott. Att THC-halten tenderar att bli allt högre förvärrar effekten"

http://www.accentmagasin.se/forsknin...mindre-hjarna/
IOGTs propagandablad är en tillförlitlig källa i bemärkelsen att man på förhand kan räkna ut att de ljuger.
"The conclusions were modest in the paper — we never say marijuana causes these changes," Gilman said, who's a neuroscientist with a Ph.D. from Brown University. "The media may have given that impression in headlines, but the study doesn't show causation."
https://m.mic.com/articles/87875/her...udy#.Cu1FXAGAU

Så vad mer säger vetenskapen? Är cannabis en dödsdrog som får hjärnan att ruttna inifrån?
Daily Marijuana Use Is Not Associated with Brain Morphometric Measures in Adolescents or Adults
<klipp>
In sum, the results indicate that, when carefully controlling for alcohol use, gender, age, and other variables, there is no association between marijuana use and standard volumetric or shape measurements of subcortical structures.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...7/#!po=42.0000

Nähä! Men varför stanna där? Varför inte sabla ner ännu mera IOGT-lögn när vi ändå är igång?
Citat:
Ursprungligen postat av Accent
Hjärnan utvecklas fram till 25-årsåldern.

Jaha? Slutar hjärnan att utvecklas därefter?
The endocannabinoid system drives neural progenitor proliferation.

The discovery of multipotent neural progenitor (NP) cells has provided strong support for the existence of neurogenesis in the adult brain.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16037095

Så vad kan då få hjärnan att inte stanna i utvecklingen vid 25? Medlemskap i IOGT-RNS?
“ ... cannabinoids are the only illicit drug that can promote adult hippocampal neurogenesis following chronic administration.”
https://www.massroots.com/news/effec...abis-on-brain/

Citat:
Med din logik så är det rätt att hota alla människor som har avvikande åsikter och som uttalar sig i olika sammanhang.

En fråga nu: Hur länge har du missbrukat cannabis och i vilken omfattning?
Med min logik? Rättare: med dina halmgubbar.
__________________
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-01-07 kl. 17:40.
Citera
2019-01-10, 06:24
  #212
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En fråga, rökte du cannabis redan för 15-20 år sen? Har det möjligtvis gjort dig trög och avtrubbad i tankeverksamheten?

Det kan ju i så fall vara förklaringen till att du verkar anse att det är ok med mordhot mot cannabismotståndare?
Vi väntar fortfarande på dina sakliga svar, så vart tog din saklighet vägen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback