Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-31, 00:29
  #1
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Är det verkligen märkbar skillnad. Det finns ju svensk ryggbiff på Maxi ! Den är lite dyrare på CityGross men det är det värt!
Har aldrig handlat kött på CityGross för varuhuset ligger väldigt avsides.

Råd efterlyses starkt!
Citera
2018-12-31, 00:45
  #2
Medlem
mossyvictorys avatar
Köper mer eller mindre allt kött på Citygross då jag finner att kvalitén är bättre. Om det är placebo eller om det faktiskt stämmer vet jag inte.
Citera
2018-12-31, 00:57
  #3
Medlem
mats_lindqvists avatar
Jag bor i Skåne och har erfarenheten att citygross har bäst kött-utbud. Bra kvalitet och utbud. Prisnivå har jag ingen koll på. Såsom jag bor idag så blir det tyvärr inte ofta jag handlar där...
Citera
2018-12-31, 02:54
  #4
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Jag bor i Skåne och har erfarenheten att citygross har bäst kött-utbud. Bra kvalitet och utbud. Prisnivå har jag ingen koll på. Såsom jag bor idag så blir det tyvärr inte ofta jag handlar där...

Citygross har bra kött, men i princip är det detsamma!
Citera
2018-12-31, 07:09
  #5
Medlem
Millediablos avatar
Dålig biff på CG och Ica om man inte köper i manuell disk eller specifikt mörad från nämnd leverantör i vacumförpackning.
Köttet är förmodligen från ungdjur, ljusrött och segt efter tillagning i het panna 30-70s /sida beroende på tjocklek. Sällan är det fettrand eller marmorerat på ett tilltalande sätt, utan fett blir det tråkig biff.

Så här vill jag att min biff ser ut https://www.google.com/search?q=biff...rKjeHUV5hNGyHM
__________________
Senast redigerad av Millediablo 2018-12-31 kl. 07:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback