Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-30, 20:26
  #13
Medlem
Anmäl idioten till soc. Hon verkar farlig.
Citera
2018-12-30, 20:47
  #14
Medlem
Problemet med att förbjuda barn kan lätt få motsatt effekt och helt plötsligt har ni uppfostrat en uppkäftig dödsknarkarnazist.
Citera
2018-12-30, 20:58
  #15
Medlem
Vad är du för nån som låter frun bestämma vad du ska äta?

Du är arg för att du inte får äta godis, varför gör du inte det?
Citera
2018-12-30, 22:03
  #16
Medlem
Kommer inte att bli bättre. Lämna henne och skydda barnen. Alla har vi mött guld o gröna skogar som visat sig vara någonting annat. Det viktigaste är vad man då gör för att skydda dom som inte kan skydda sig själva som blir drabbade. Lämna dom inte i hennes makt. Svik dom inte! Glöm inte att du är deras pappa!!!

Hade personligen spelat in o kanske filmat in hennes beteende för att kunna lägga fram BAM!!
"Så här är det och jag vill skydda mina barn".

Fixa lägenhet innan det går för långt så ni kan dra.
Klart du klarar nog finna dig i det, men för barnens skull så ge dom en äkta chans istället för att drabbas utav din egoism, drömmar och önskan om att allt blir bra. För det blir det inte!
Skydda barnen!
Citera
2018-12-30, 22:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Frugan är hård med reglerna och har alltid varit extra hård mot oss vuxna då ingen av oss äter något som innehåller socker och då har det mesta gått bort för oss. Har inte ätit choklad sen 2008 och blir sugen ibland men frugan förbjuder mig om jag nu har klarat 10år utan så klarar jag längre.

Men grabben och dottern har jag tillåtit äta på helgerna sen småttingar men från 1januari är det färdig ätit för barnen med annars kommer hon ta fram pek pinnen och för varje gång de tar en choklad, godis från skafferiet så får de sig en smäll över fingrarna. Varför köpa hem och ha i skafferiet då suget blir starkare för oss men det är hela tanken menar hon

När hon berätta det här för mig tidigare idag att hon menar allvar så blev jag extra orolig. Jag sa att man får inte göra så här i Sverige men det struntar hon i då aga är fortfarande tillåtit i hennes land och hon blev själv agad av sina föräldrar. Det blev jag med men har lovat mig själv att aldrig röra barnen någonsin

Jag försöker få henne att tänka om. För frugan har det aldrig varit några problem med choklad och jag klarar av fast att suget finns ibland men barnen herregud. Har alltid stått vid hennes sida vid vått och torrt men den här gången har hon gått för långt. Vi bråka precis om det här. Hon slängde dörren rakt i ansiktet på mig och gav mig en utskällning på samma gång att sluta vika mig utan stå upp som en man och ta hand om barnen

Hur får jag henne på andra tankar utan våld. Inga skandaler. Ska man ringa in anonymt ?

Hon låter ganska vrickad man.
Citera
2018-12-30, 22:36
  #18
Medlem
PixlJunkies avatar
Sluta vara en sådan förbannad hanrej.
Citera
2018-12-31, 01:31
  #19
Medlem
Jag beklagar situationen du befinner dig i. Att leva med en sån människa är svårt och om ni inte löser det blir det bara värre, för alla och speciellt för barnen. Du säger att hon är beredd att misshandla dom och att hon gillar att förnedra er och kontrollera dig. Det ät inte okej. Det kan skada dina barn psykiskt för livet.
Du måste ta ansvar och skydda dina barn innan det blir försent. En dag när dom är vuxna, även om dom inte är traumatiserade på något sätt, kommer dom åtminstone förstå att det var nåt fel på deras mamma. Men dom kommer också att minnas att DU var där, och allt du gjort, eller inte gjort. Det är upp till dig vilken typ av pappa dom har. Ställ upp för dom och gör vad som är rätt.
Dessutom är du ju en vuxen man så du behöver inte få lov att äta eller inte inte äta vissa saker. Du får fan göra vad du vill. Har du funderat på varför du egentligen låter dig kontrolleras?
Jag hoppas att det löser sig. Lycka till.
__________________
Senast redigerad av JVB-ORFKD 2018-12-31 kl. 01:33. Anledning: Korr
Citera
2018-12-31, 01:35
  #20
Medlem
Visa henne Tim Burtons ”Kalle och chokladfabriken” så får hon se vad det blir av barn som förbjuds att äta godis.
Citera
2019-01-01, 08:34
  #21
Medlem
Hon verkar vara dum i huvudet. Självklart är det inte bra om barnen äter för mycket socker men det där har ju gått till överdrift. Varför ska hon bestämma vad du ska göra? Ju mer ni förbjuder dem från olika saker ju mer kommer det att locka och i slutänden kan det bli ett problem. Dessutom kan de lätt få tag på godis på annat sätt. Tycker du själv att det här känns bra?
Citera
2019-01-01, 10:27
  #22
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Om hon nu rör min flicka eller min pojke så kommer hon få sig med samma pek pinne tillbaks kan jag gott lova dig. Skrek tillbaka det här när hon stängde dörren i ansiktet på mig och hon sa våga du bara så ska du se. Hon hotar också men vill inte ha problem med soc och myndigheten för sånt här därför jag försöker lugna mig så gott jag kan

Spela in henne!
Skrik inte tillbaka.
Spara alla hot du kan.
Du verkar kuvad.
Man möts halvvägs i ett förhållande.
Visste du inte hur hon var innan ni skaffade barn, sånt diskuterar man väl innan och ser om man har kompatibla uppfostringstankar.
Man slår inte sina barn i Sverige.
Varför inte lära barnen att man kan äta lite gott en dag i veckan?
Vad är hennes argument?
Det är bra att hålla sig borta från socker.
Men ska hon börja slå barnen?
Då är det dags att anmäla.
Inte slå tillbaka.

Även om det är exakt det du kanske känner för.
Citera
2019-01-01, 10:30
  #23
Medlem
rostigamazons avatar
Alla har vi ätit godis som barn, det är om man börjar äta överdrivit mycket, som problem kan uppstå. Jag tycker du ska låta dom äta lite godis, som alla andra barn gör.
Citera
2019-01-01, 10:43
  #24
Avstängd
TS hittar uppenbarligen på för att sprida propaganda/svartmåla andra kulturer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback